2020. nov 10.

Márkaépítés felsőfokon – Facebook 2. rész

írta: Szaller Nikolett
Márkaépítés felsőfokon – Facebook 2. rész

pexels-photo-347135.jpegHa a Facebookon szeretnél márkáddal kiemelkedő sikereket elérni, számos lehetőség rendelkezésedre áll. Előző cikkünkben 3 világhírű cég marketingstratégiáját ismertettük, most pedig a Netflix, a GoPro és a Fitbit titkaira derítünk fényt, illetve hasznos tanácsokkal látunk el ahhoz, hogy hogyan tudod alkalmazni az általuk rendkívül eredményesen használt technikákat saját tartalmaid készítése során.

1. Netflix (70,5 millió kedvelés)

ma_rkae_pi_te_s_felso_fokon-facebook_2_re_sz_01.jpegA Netflix a legismertebb videók streamelésével foglalkozó oldalnak mondható 167 millió előfizetőjével (2019 végén). De nem csak kiváló minőségű sorozataik és filmjeik járultak hozzá sikerükhöz. A közösségi médiában való megfelelő módon történő jelenlétre ők is igazán nagy hangsúlyt fektetnek. A Facebookon "13 stories” sorozatuk keretében exkluzív tartalmakat kínálnak a felhasználók számára. A világhírű színészek 13 emeletet mennek fel, miközben választ adnak 13 izgalmas kérdésre. Az ilyen és ehhez hasonló egyedi tartalmakra igen nagy igény mutatkozik: a felhasználók 58%-a számít rájuk a Facebookon.

Ebből hogyan tudnál saját oldaladhoz inspirációt meríteni? Ha B2C marketinggel foglalkozol: ajánlj fel exkluzív kuponokat és promóciós kódokat követőid számára! Ha B2B cég vagy: ossz meg a Facebookon egyedi tartalmaidhoz linkeket, melyek weboldalad landing oldalára viszik követőidet.

2. GoPro (10,8 millió kedvelés)

ma_rkae_pi_te_s_felso_fokon-facebook_2_re_sz_02.jpegValamennyi közösségi oldalukon a posztjaikon keresztül is érezhető a kaland, az izgalom és az adrenalin igen látványos egyvelege a termékeik által biztosított kiváló minőségben. Láthatunk például repülőgépből kiugró; szörföző embert vagy mountain bike-on szaltót 360°-ban. A célközönség fogyasztói szokásainak tükrében az ilyen jellegű tartalmakra helyezik a legnagyobb hangsúlyt Facebook-oldalukon is. Ritkán hirdetik kifejezetten egy-egy terméküket, helyette viszont az azok által biztosított élményeken keresztül mutatják be, használatuk hogyan egészítheti ki tökéletesen az extrém sportok kedvelőinek életét. Különböző kihívások, például a #GoProMillionDollarChallenge segítségével a követők elköteleződését nagy mértékben tudják növelni: négy hónap alatt több mint 42.000 videót töltöttek fel a hashtaggel, melyek a cég hivatalos oldalára is kikerülhetnek.

Ha Te is szeretnél a GoPro-hoz hasonlóan sikeres Facebook-oldalt cégednek, akkor érdemes célközönségedet alaposan megismerned, hiszen nem elég jó tartalmakat készítened, a legmegfelelőbb, követőidre szabott posztok gyártása az igazi cél. Ebben az Audience Insights eszköz tud segíteni: a földrajzi elhelyezkedésük mellett a demográfiai adataikat és fogyasztói szokásaikat is felfedheted.

3. Fitbit (2,9 millió kedvelés)

ma_rkae_pi_te_s_felso_fokon-facebook_2_re_sz_03.jpgA Fitbit egy viszonylag új márkának számít, amely a Facebookon igen nagy hírnévre tett szert. Nyomkövető eszközök és okosórák forgalmazásával foglalkoznak, melyek a tulajdonos egészségével kapcsolatos méréseket végeznek, például hogy hány lépést tesz meg az illető egy nap, hány órát alszik vagy pedig fogyásukhoz biztosít hasznos mutatókat. A termékeik intenzív hirdetése helyett ők is más utat választottak az érdeklődőik ,,szívéhez” való eljutáshoz. Fizikai és mentális egészséggel, valamint testmozgással kapcsolatos tippjeik segítik hozzá követőiket az egészséges test és lélek harmóniájának eléréséhez. "Refer a friend" nevű programjuk keretében 10 dollárral jutalmazza a cég azokat, akik valamelyik terméküket kiajánlják ismerősüknek, aki később azt meg is vásárolja.

A Fitbit stratégiájának alapvető elemeit alkalmazva hogyan tehetsz szert hűséges fogyasztókra? Biztosíts Te is kimagasló színvonalú és igazán hasznos tartalmakat azok számára is, akik még nem vásároltak Tőled! Ezáltal megnyerheted bizalmukat, és hosszabb távon nagyobb valószínűséggel anyagilag is elköteleződnek céged iránt!

 

Források:

https://blog.hubspot.com/marketing/facebook-marketing-examples

https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/28657/6-guaranteed-tactics-to-turn-facebook-likes-into-leads.aspx

Szólj hozzá

ötletek márka márkaépítés személyes márka énmárka