Készülj fel már most 2021-re! Íme, milyen trendek várhatók!
A közösségi média már többször bizonyította alkalmasságát, hogy a márkáknak eredményesen, költséghatékonyan segít elérni a fogyasztókat, és ha jó a kommunikációs stratégiánk, a konverzió sem marad el. Azonban mindig annyi a változtatás, újítás, hogy szinte elengedhetetlen egy közösségi média szakértő tanácsadása, hogy mindig lépést tudjunk tartani azzal, mi éppen aktuális, hogyan változott, milyen módszereket vessünk be.
Idén pedig teljesen felborultak a megszokott keretek, ugyanis a koronavírus hatására a digitális tér szerepe sokszorosára nőtt és olyanok is elkezdték használni, akik eddig még tartózkodtak ettől. Egy júliusban készült felmérés szerint a válaszadók majdnem fele töltött több időt a közösségi média felületeken a COVID-19 miatt.
Olyan kérdések merülhetnek fel benned, hogy mégis hogyan aktivizáld követőidet és hogyan érd el, hogy folyamatos legyen az aktivitásuk, ne esetleges? Milyen tartalmak állják meg a helyüket napjainkban, mik azok, amik illők ebben az időszakban?
Nem vagy egyedül a bizonytalansággal, így most készítettünk egy összefoglalót, mik azok, amik népszerűsödtek idén, és mire számíthatunk 2021-ben, milyen tartalmak és stratégiák lesznek eredményesek a közösségi média térben.
A kapcsolatok hatalma
Kiben bíznak követőid? Az aggodalmak, álhírek, átverések tengerében egy bizalomra épülő, erős kapcsolatot kiépíteni nagyon nehéz, és 2021-re nehezebb lesz, mint valaha. A tanulmányok szerint az emberek 75%-a nem fogadja el a hirdetéseket igazságként, vagyis egyszerűen nem hiszi el, amit állítanak. A közösségi média felhasználók 63%-a tartja a fogyasztói véleményeket elsődleges fontosságúnak, és a felhasználók 70%-a hitelesnek tartja a vásárlói véleményeket. Ez több, mint a duplája annak, aki bízik a reklámokban. Tehát az egyes felületeken (blogok, influencerek platformjai, értékelős weboldalak, Google értékelések, Facebook értékelések, stb.) megjelenő vásárlói, fogyasztói vélemények és tapasztalatok a legértékesebbek a többi potenciális vásárló szemében, nagy eséllyel ez fogja meghatározni melyik márka, melyik terméke mellett teszik le voksukat.
2021-ben a közösségi média sikerekhez elengedhetetlen, hogy több energiát fektessünk a munkatársakkal, vásárlókkal, influencerekkel való kapcsolatba, hogy biztosítsuk, hogy márkánk fő üzenetét és ígéreteit megerősítik azok is, akiknek a véleménye a leginkább fontos a lehetséges vásárlóknak.
Az emberek az elsők!
A kétirányú kommunikáció a kulcsa annak, hogy organikus bejegyzéseid eljussanak közönséged hírfolyamának tetejére. Mint tudjuk, az algoritmus releváns tartalmakat mutat az egyes felhasználóknak a fizetett hirdetések mellett. Az aktív online közösség hozzásegíthet céljaid eléréséhez reakciók, pozitív kommentek, megosztások segítségével.
Változatosság
Már nem ragaszkodhatunk csak a megszokotthoz, nyitni kell az újdonságok felé is. Nemrégiben berobbant a TikTok, ami ma már több, mint 1 milliárd letöltésnél tart, és az egészen friss Instagram Reels, ami még csak augusztus óta van jelen.
Ezekben az alkalmazásokban az a közös, hogy a rövid videós tartalmakra koncentrálnak. A fontos különbség: míg a TikTok egy viszonylag újonnan létrejött app, elsősorban a fiatalok körében népszerű, hiába van már jelen az idősebb korosztály is, a TikTok közönségének 41%-a még mindig 16 és 24 év közötti. Az Instagramnak pedig már alapvetően megvan a hatalmas bázisa: több mint egy billió felhasználót tudhat magának az alkalmazás. Itt a legnagyobb demográfiai csoportot a 25-34 év közöttiek jelentik, akik az Instagram felhasználóinak 34%-át teszik ki.
Közösségi média - élőben!
Az élő adások, élőzés rendkívül fontossá vált 2020-ban tekintve, hogy a személyes kontaktok, események, rendezvények, összejövetelek száma jelentősen lecsökkent, egyes helyeken egyenlővé vált a nullával, vagy a kötelező minimummal. Íme néhány téma, ami márkaként hasznos lehet számodra és közönséged számára is:
- Kérdezz-felek videók
- Bejelentések, új termékek/szolgáltatások bemutatása
- Kulisszatitkok felfedése, betekintés nyújtása a színfalak mögé
- Interjúk, együttműködések
Fókuszálj a jóra, de egyben a fontos ügyekre is!
Mindegy, melyik országról, régióról, nemzetről van szó, mindig lesznek politikai, társadalmi és környezeti problémák - a koronavírus helyzetben pedig ezek még jobban kiéleződnek, felerősödnek és még látványosabbá válnak. Ennek hatására természetesen a közösségi médiában is egyre jobban jelen vannak ezek a problémák, és egyre többen beszélnek róluk - mind magánemberek, hírességek, márkák. Habár nem jó, ha nonstop a problémákra emlékezteted az embereket, de az sem jó taktika, ha teljesen csendben maradsz, és inkább nem foglalsz állást semmilyen kérdésben sem. Egy idei felmérés szerint a fogyasztók 56%-a állítja, hogy nem tudja tisztelni azokat a márkákat, akik hallgatnak a fontos problémák kapcsán.
A közösségi média segít meghozni a döntést
Az online vásárlók 87%-a gondolja, hogy a közösségi média segít nekik meghozni a vásárlási döntést. És mivel a világ populációjának fele fent van a közösségi felületeken, ez a platform egy fontos lépése az online vásárlásnak.
Forrás: https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/social-media-trends-2021/