2021. ápr 13.

2 billió havi felhasználó a YouTube-on és további hasznos adatok a közösségi médiáról

írta: Sáringer Viktória
2 billió havi felhasználó a YouTube-on és további hasznos adatok a közösségi médiáról

pexels-meruyert-gonullu-6589148.jpg

Gyakran hallhatjuk, hogy tanácsos felépítenünk egy erős közösségi média stratégiát, ami az adatokra épül. Ide tartoznak a demográfiai adatok is.

A demográfiai adatok ismerete egy fontos kiindulási pont a buyer persona összeállítása előtt és része a piac feltérképezésének. Segít, hogy milyen felületeken, milyen kampányokba érdemes belefektetni energiádat és pénzedet.

 

Facebook

  • Havi aktív felhasználók: 2,7 billió
  • Legnagyobb korcsoport: 25-34 (26.3%)
  • Nemek: 44% nő, 56% férfi
  • Felületen töltött idő naponta: 38 perc

facebook-age-demographics.pngEllenére minden biztonsági résnek, problémának, a Facebook még mindig a legtöbbek által és a legaktívabban használt közösségi felület. Sokan gondolják, hogy a fiatalok már teljesen hátat fordítottak a Facebook-nak, azonban ez azért nincs teljesen így. Az igaz, hogy a fiatalok esetében nem ez az első számú platform, de ettől még ők is jelen vannak és aktívak és gondoljunk arra is, hogy a Facebook hirdetési rendszerén keresztül akár a Facebook, Instagram, Messenger és WhatsApp felületén is elérhetjük őket!

A Facebook hatalmas felhasználói bázisának és elérési arányának hála remek lehetőséget kínál a hirdetőknek. Megfigyelhető, hogy a Facebook-hirdetések száma megugrott a koronavírus helyzet alatt. A felület sok ember számára alapvetőnek számít, ha közösségi médiáról van szó.

Kép forrása: https://sproutsocial.com/insights/new-social-media-demographics/

Instagram

  • Havi aktív felhasználók: 1 billió
  • Legnagyobb korcsoport: 25-34 (33.1%)
  • Nemek: 57% nő, 43% férfi
  • Felületen töltött idő naponta: 29 perc

instagram-user-growth.pngAz Instagram folyamatos növekedése jól látható, tekintve, hogy ez a második legnagyobb platform a Facebook után. Azt is fontos megemlíteni, hogy a Facebook és az Instagram ugyanazon a hirdetési rendszeren osztozik, ami szuper lehetőségek kínál, hogy egy füst alatt mindkét felületen hirdetni tudjunk.

A Reels segítségével az Instagram a TikTok vetélytársaként is felfogható már, ám még nem minden országban és nem minden felhasználó számára elérhető ez az új funkció. A Reels egyben egy új hirdetési felületet is jelent és egy lehetőséget az app számára a fiatalabb generáció bevonzására. Vagyis inkább mondjuk úgy, hogy a fiatalok visszacsábítására a TikTok-ról. Az Egyesült Államokban a tinik által preferált applikációk felmérésekor is látható, hogy a TikTok bizony megelőzte azt Instagramot: míg előbbi 29%-ot szerzett, utóbbi lemaradt 25%-kal.


Kép forrása: https://sproutsocial.com/insights/new-social-media-demographics/

LinkedIn

  • Havi aktív felhasználók: 738 millió
  • Legnagyobb korcsoport: 46-55
  • Nemek: 51% férfi, 49% nő
  • Felületen töltött idő: A felhasználók 63%-a havonta, 22%-a hetente használja a felületet.

linkedin-membership-distribution.pngA legtöbbek szerint a LinkedIn elsősorban az idősebb korcsoport által látogatott, de az új évezred szülöttei is jelen vannak a felületen. A milleniumi generáció teszi ki a felhasználói bázis negyedét.

A LinkedIn bázisa tanult, jól kereső B2B demográfiájának köszönhetően nagyszerű hirdetési felület. A felhasználók több mint 70%-a az Egyesült Államokon kívül él. Az ábrán láthatjuk, hogyan oszlik meg a felhasználók száma az egyes országok tekintetében.

Kép forrása: https://sproutsocial.com/insights/new-social-media-demographics/


TikTok

  • Havi aktív felhasználók: 100 millió
  • Legnagyobb korcsoport: 18-24
  • Nemek: 59% nő, 41% férfi
  • Felületen töltött idő naponta: 45+ perc

A TikTok-on megjelenő hatalmas aktivitás (100+ millió aktív felhasználó havonta) is jól jelzi, hogy a platform nagyon népszerű és még jó ideig velük fog maradni. Habár néhányan azt gondolhatták, hogy a TikTok csak egy trend, amit felkapnak, majd elfelejtenek, úgy tűnik, ez a jóslat nem jött be.

A felület felhasználói bázisa elszánt: egy átlagos felhasználó 2020-ban havonta több, mint 21,5 órát töltött az alkalmazásban. 2019-ben ez az adat 12,8 óra volt, így a növekedés egyértelműen megállapítható.

A fiatalos felhasználói bázis kihívást jelenthet és korlátokat a hirdetők számára. A felületen pont ezért is virágzik az influencer marketing. Várhatóan idén és az elkövetkező években egyre több hirdetési lehetőség áll majd rendelkezésünkre, ahogy a platform egyre csak nő.


Kép forrása: https://sproutsocial.com/insights/new-social-media-demographics/

YouTube

  • Havi aktív felhasználók: 2 billió
  • Legnagyobb korcsoport: 15-25
  • Nemek: Az internethasználó nők 72%-a és az internetező férfiak 72%-a használja a Youtube-ot.
  • Felületen töltött idő naponta: 41,9 perc (18 év feletti nézők)

A Youtube popularitása a fiatal felhasználók körében jól kiemeli a tényt, hogy a videós tartalom mennyire népszerű. Ez egy már fennálló és folyamatosan erősödő irányzat.

A Youtube nem csak, mint közösségi média oldal nőtt, de bizony komoly versenytársává is vált más streaming szolgáltatásoknak, mint például a Netflix. Ennek ellenére a Youtube felhasználók csupán 18%-a állítja, hogy azért használja a platformot, hogy márkákat és termékeket fedezzen fel. A márkáknak meg kell találnia a megfelelő egyensúlyt a szórakoztató tartalmak és a hirdetések között.

A Youtube felhasználóinak 62%-a naponta ellátogat a felületre, így kijelenthető, hogy ez az elsődleges videómegosztó az interneten. A Youtube-on ráadásul minden korosztály megtalálható és elérhető, ahogy az ábráról is leolvashatjuk.


Kép forrása: https://sproutsocial.com/insights/new-social-media-demographics/

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/new-social-media-demographics/

Szólj hozzá