2021. máj 20.

Így népszerűsítsd YouTube-csatornádat!

írta: Sáringer Viktória
Így népszerűsítsd YouTube-csatornádat!

alexander-shatov-niukimzcsp8-unsplash.jpgMiért pont a YouTube? Ez a második legtöbbet látogatott weboldal. Naponta akár 6 órát is tölthetünk azzal, hogy videós tartalmakat fogyasztunk, kommenteket írunk. A mai emberekre jellemző, hogy egyik videót nézik a másik után, akár órákig is a telefon vagy számítógép képernyő előtt pörgetik a videókat. Nem véletlen a TikTok népszerűsége és a Facebook is sorra ajánlja egyik videót a másik után. A YouTube hosszabb tartalmak megosztására is alkalmas, magas minőségben prezentálhatod üzenetedet az emberek felé.

Ha Te is szeretnéd, hogy márkád YouTube-csatornája sikereket érjen el, akkor a jó tartalom mellett érdemes még egyéb trükköket, praktikákat is alkalmaznod. Ugyanis hiába remek a tartalmad, ha senki sem tud róla. Ezért bizony promótálnod kell YouTube-csatornádat és most azt is megmutatjuk, hogyan csináld!

1. Adj érdekes, figyelemfelkeltő címeket!

A YouTube marketing során elsődleges fontosságú a prezentáció. Ha elég érdekesnek tűnik videód, kattintani fognak, ha nem kelti fel a figyelmet már a cím vagy kezdőkép, akkor nem. Ez is az egyik oka, hogy ennyire elterjedtek a clickbait címek a platformon. Ez azt jelenti, hogy olyan címet adnak a tartalomgyártók, amik miatt a felhasználó ’kénytelen’ rákattintani a videóra, annyira felkelti a kíváncsiságát. Aztán sok esetben kiderül, hogy a cím túlzó volt és igazából semmi drámai nem történik. Például ha egy YouTuber a kezdőképen szomorúnak tűnik és a címe, hogy Viszlát, YouTube!, akkor a rajongói biztosan azonnal ráklikkelnek a videóra attól tartva, hogy kedvencük felhagy a videózással. Sokszor akár konfliktus is kialakulhat, ha a túlzó cím mögötti tartalom igazából semmiféle radikális változást nem rejt, a felhasználók ugyanis átverve érezhetik magukat.yt_1.PNG

Ilyen helyzetbe került nemrégiben egy népszerű YouTuber is, akinek rajongói a cím alapján azt hitték, hogy távozik a platformról, ám a videóból az derült ki, hogy az operatőre és a személyes asszisztense mondott fel, csak erre utal a cím – azonban nem is kérdéses, hogy rendkívül megtévesztő. Valószínűleg emiatt is kapott ennyi dislike-ot a videó.

A hogyan, legjobb, top 10 kulcsszavak használata elősegítheti, hogy kattintást válts ki, mert az ilyesfajta how-to és listaszerű videókat kedvelik az emberek. A kérdésekkel is jól jársz, ha mondjuk tesztelős videóról van szó: Valóban működik az x termék? Kipróbáltuk!

2. Jelenj meg a kereséseknél!

google.PNGA Google kereséseknél sok esetben YouTube-videók is megjelennek. Erre a legjobb példa a how to vagy a hogyan kezdetű keresések, de persze más témáknál is ajánl videókat a keresőmotor.

Sokan el sem hiszik, mennyi dologban kérünk tanácsot a Google-től. Fontos, meghatározó döntések, nagy kiadással járó vásárlások előtt szeretünk mi magunk is utánajárni a dolgoknak és nem csak az ismerősök ajánlására vagy az értékesítő szavára hagyatkozni.google3.PNG

Sok esetben az influencerekkel való együttműködések is kifizetődők – sokan szeretik látni, hogy megbízható-e egy webshop, jó minőségű termékeket árul-e egy cég.

Ahhoz, hogy megjelenhessen videód, optimalizálnod kell, például keresőszavakkal, kulcskifejezésekkel tudod ellátni tartalmadat. Már a címben és a leírásban is érdemes elhelyezni olyan szavakat, melyek kifejezik, miről szól a videó és a téma iránt érdeklődők rákereshetnek. google4.PNGEhhez gondold át, milyen kérdésekre adja meg a választ videód, milyen kifejezések jutnak eszedbe hozzá kapcsolódóan. Ha nehezen megy az ötletelés, online kulcsszó kereső platformok is elérhetők. A kiváltott aktivitás is fontos lehet, amikor a YouTube ajánlja videódat.

 

3. Mit szeretne célközönséged?

Az egy dolog, hogy Te milyen tartalmat gyártasz szívesen, azonban, ha céges YouTube-csatornában gondolkodsz, akkor figyelembe kell venni, hogy célcsoportod, az ideális vásárlóid milyen tartalmakat kedvelnek. Konkurenciád videós tartalmait is megnézheted, hogy mi teljesít jól, mi az, ami kevésbé – ez már adhat egy ötletet, hogy milyen irányba indulj el. Sokkal könnyebb videónézésre ösztönözni a felhasználókat, ha olyan tartalmat készítesz, ami érdekli őket, amire szívesen kattintanak.

4. Lépj kapcsolatba feliratkozóiddal!

A YouTube-on van lehetőség like, dislike adására, kommentelésre, megosztásra – vagyis az emberek kifejezhetik véleményüket. Olyan opciót is kínál a felület, ahová szöveget, kérdést vagy szavazást tudsz kitenni és az emberek kommentben válaszolhatnak vagy egy kattintással szavazhatnak. Ez a Community Tab, amihez akkor férsz hozzá, ha már van minimum ezer követőd.

Amennyiben nagyon sok komment érkezik, mindre válaszolni lehetetlen, de néhányra mindenképp érdemes. Ezenkívül a tartalom feltöltője tud kedvelni kommentet (ilyenkor a profilképed megjelenik a komment alatt, tehát látják majd a felhasználók, hogy kedvelted) és kitűzni is tudnak az oldal tetejére. Ezzel is épül a kapcsolat követőiddel. Minél jobb a kapcsolatotok, annál valószínűbb, hogy szívesen nézik majd videóidat, sőt, várják majd az újabb tartalmakat.

5. Egyedi borítókép

Már az első pontban volt róla szó, hogy az első benyomás, a kattintás kiváltása a címtől és a kezdőképtől függ. A YouTube-on nem csak egy videóban lévő jelenetet állíthatsz be, hanem akár Te magad szerkeszthetsz egy képet, kollázst hozzá. Erre tehetsz egy vagy több képet, feliratokat, egyedi design-t, emojikat, mintákat, amit csak szeretnél.

Ha hasonló design alapján készülnek kezdőképeid, akkor azonnal felismerik majd az emberek, hogy a Te videódról van szó. Amennyiben nem igazán van ötleted, hogyan készíts egyedi képet, sok alkalmazásban találhatsz megfelelő méretre szabott sablonokat is, ahol a színeket, formákat teljesen egyedire szabhatod. Például a Canva segítségével telefonról vagy számítógépről is szerkeszthetsz sajátos képeket.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-promote-your-YouTube-channel/

Szólj hozzá

marketing videó tippek tanácsok videós közösségi média influencer Keresés Keresőszavak Youtube csatorna Canva Borítókép promótáld Célközönség Community Tab