Újítások jönnek az Instagramon!
Az Instagram, mint a közösségi platformok legtöbbje, folyamatosan fejleszt, változtat, módosít és igyekszik alkalmazkodni a felhasználói igényekhez, elvárásokhoz. A cél, hogy a felhasználói élmény minél teljesebb legyen, így minél többen használják az adott felületet. Most bemutatunk néhány újítást, ami hamarosan érkezik a felületre
Új lehetőségek a pénzkeresésre tartalomgyártóként
Ha tetszik, ha nem, bizony már rengeteg tartalomgyártó, influencer található a közösségi média felületeken és rengetegen meg is élnek ebből. Erre pedig muszáj reagálnia az egyes felületeknek is. A Facebook például a koronavírus hatására olyan opciót fejlesztett, ahol a platform tartalomgyártói pénzt kereshetnek élő adások által is, egy másik külsős felület bevonása nélkül.
Az Instagram több módszerben is gondolkozik a tartalomgyártók számára. Erről tanúskodik a Mark Zuckerberg és Adam Mosseri Instagramon megvalósuló élő adása is, ahol a lehetőségeket fejtették ki. A terv egyik része a Creator Shops létrehozása, aminek segítségével az eladásokból bizonyos százalékot a véleményvezérek kapnak meg. Az új tartalmakat illető piactér pedig megkönnyítené, hogy a márkák és az influencerek egymásra találjanak. Ezek az opciók pénzügyileg is támogatnák az influencereket, akik az Instagram segítségével szereznek konverziót a márkáknak. Így nem csak az adott márkán múlik, hogyan fizet egy véleményvezérnek – egyszeri összeggel, termékkel, a konverzióhoz képest arányos százalékban, hanem az Instagram is gondoskodik a bevételről. Ezzel is motiválja a tartalomgyártókat, hogy az Instagram felületén vállaljanak promóciókat, fizetett hirdetéseket és a márkák szemében is egy hatékony marketingeszköz maradjon az Instagram. Az egyik feltétel, hogy a vásárlás az Instagramon kell, hogy végbemenjen, nem egy külsős weboldalon. Erre alkalmas az Instagram Chechkout. Még nem tudni, hogy milyen százalékokra, összegekre számíthatnak az influencerek, de általánosságban 5-30% közötti részesedés szokott előfordulni. Az még várat magára, hogy ennyire pontos adatokat nyilvánosságra hozzon az új funkciókról az Instagram.
Szöveg a történeteken – már automatikusan is
Sokszor előkerül a téma, hogy tegyük a megosztott tartalmakat, történeteket mindenkinek jól érhetőé, elérhetővé. Ennek az egyik módja, ha feliratokat alkalmazunk. Így például az sem marad le mondandónkról, aki hang nélkül tudja csak megnézni a történetünket vagy akinek problémája van a hallásával. Emiatt sok véleményvezérnél, márkánál már bevett opció, hogy vagy szó szerint szerepel az elhangzó szöveg a képen kiírva, vagy a legfontosabb tudnivalók olvashatók.
Több módszer is létezik, hogyan fordíthatjuk az elhangzó szöveget leírtra sokáig tartó körmölés nélkül, de a legegyszerűbb módszer csak most jelent meg az Instagramon. Egy új matrica, mely egyes országokban már elérhető és a GIF, helyszínmegjelölés és további már jól ismert matrica mellett kapott helyett. Ez automatikusan szövegesen kiírja az elmondottakat és eddig az angol nyelvű tartalomgyártók példáiból látva elég pontosan dolgozik. Azért közzététel előtt nem árt ellenőrizni, hogy pontos-e a szövegezés, nehogy egy elírás miatt konfliktus alakuljon ki. Jelenleg csak az angol nyelvű országokban elérhető ez a matrica, de remélhetőleg hamarosan megérkezik mindenhová.
Amennyiben szívesen élnél ezzel a lehetőséggel, de még nem elérhető számodra, érdemes megnézni a következő appokat: Threads by Instagram, Clipomatic, CaptionMax.
A lájkok eltűnése tényleg megvalósul?
Már 2019. novemberében írtunk arról, hogy az Instagram a kedvelések eltörlését tervezi és ez miért jó, azonban azóta is csak részlegesen valósult meg ez, tesztelések folytak, de teljességében, átfogóan nem tűntek el a kedvelések.
Ennek oka az is, hogy sokak ragaszkodnak a kedvelésekhez és ellenzik az eltűntetésüket, míg mások örülnének, ha ez a funkció megszűnne a felületen, vagy legalábbis rejtetté válna. Emiatt a megosztottság miatt az Instagram most azzal próbálkozik, hogy választható legyen az opció, hogy látszódjanak-e a kedvelések. Tehát a felhasználónak lehetősége van eltűntetni a kedveléseket, amennyiben így dönt, de meg is tarthatja a lájkokat a már megszokott módon. A kedvelések természetesen csak a külső szemlélőknek válnak láthatatlanná, az adott felhasználó még látni fogja ki reagált a posztokra és hozzáfér az adatokhoz. Lehetséges, hogy az a módszer később majd a Facebook-on is megjelenik.
Források:
https://later.com/blog/instagram-creator-monetization-features/