2021. máj 25.

5 legújabb közösségi média hír, amiről mindenképp tudnod kell!

írta: K.Klarissza
5 legújabb közösségi média hír, amiről mindenképp tudnod kell!

cover_1_1.jpgA közösségi média világa folyamatosan frissül, változik, fejlődik. Így a siker és a fejlődés érdekében fontos, hogy tisztában légy a legújabb hírekkel, változásokkal és trendekkel.

Lássuk az 5 legfontosabb közösségi média hírt!

1. Idősebb felhasználók a TikTok-on!

A TikTok az utolsó közösségi média platform, ahol azt várnád, hogy a nagyszülők, nagynénik és nagybácsik megosztják veled a vicces táncolós, humoros vagy egyéb szinkronizáló videóikat. Nos, tévedsz! A TikTok legújabb felmérései szerint egyre több idősebb felhasználó látogat el a TikTokra minden nap, hogy megosszák videóikat.

A TikTok szerint: „Naponta több millió szülő, tizenéves, nagyszülő és házastárs regisztrál és lép be a TikTok fiókjába, hogy megosszák mindennapi életük részleteit velünk. Gyakran az egész család együtt vesz részt a videókban - még a tizenévesek sem riadnak vissza a közös mókázástól. A korábbi egyhelyben ülős kihívásokat mostanra felváltják a tökéletesen koreografált tánctrendek, amiket látunk az egész családtól, beleértve a nagymamát is.

2. Karrier szüneteltetésének jelölése a LinkedIn-en

Családalapítás, gyermekvállalás miatt szünetelteted karrieredet? Korábban nem volt mód az ilyen helyzetek magyarázatára a LinkedIn-en. Azonban a platform legújabb fejlesztésének köszönhetően ma már van mód a karrierbeli kihagyások magyarázatára.

Amint azt a LinkedIn kifejtette: „Az anyukák és minden szülő megkönnyítése érdekében néhány fontos változtatást hajtottunk végre a profilban. Bevezettük az új munkaköröket, köztük az „otthon maradt anya”, az „otthon maradt apa” és az „otthon maradt szülő” lehetőséget, hogy a teljes munkaidőben, otthon maradó szülők pontosabban megjeleníthessék szerepüket.

3. A Facebook legújabb projektje a Sparked nevű társkereső alkalmazás

A Facebook már teszteli a Sparked nevű társkereső alkalmazást, amely, ahogy ő fogalmaz „kedves embereket” próbálja összehozni. Az alkalmazás használatához egy Facebook profil szükséges, valamint regisztráció, amelyet megelőz egy kérdőív kitöltése, ahol jellemezned kell magad és azt, hogy mi tesz téged kedvessé. A profilok nem lesznek nyilvánosak, valamint üzenetküldésre sem lesz benne lehetőség.

A Sparked tehát nem egy hagyományos társkereső alkalmazás lesz. A regisztrációkor kitöltött adatokat felülvizsgálják, majd megnézik az egyezéseket más felhasználókkal és először egy 4 perces videókapcsolatot tesznek lehetővé a felhasználókkal. Ha minden rendben, megvan a szimpátia, akkor 10 perces lesz a következő videós találkozás. Amennyiben a 10 perces videó alatt is rendben mennek a dolgok, akkor a Sparked javaslatot tesz a kapcsolattartási adatok megosztására, ezután az ismerkedést már az Instagramon vagy a Messenger-en keresztül lehet folytatni.

4. Új hirdetési útmutatót indít a LinkedIn

Marketingszakemberként mindig igénybe vehetünk néhány kiegészítő segítséget a sikeres kampányok megtervezéséhez és elindításához. A hirdetések során pedig különösen fontos, hogy a megfelelő eszközöket és forrásokat használjuk. Ezért a LinkedIn új hirdetési útmutatót indított el, amely segít a marketingszakembereknek megtalálni a leginkább megfelelő hirdetési formátumot és specifikációkat.

5. Új tartalmi irányelvek és finanszírozási program a Pinteresten

Annak érdekében, hogy a Pinterest pozitív és inspiráló legyen, a platform új tartalmi irányelvet adott ki „alkotói kód” néven, amely arra kéri a felhasználókat, hogy a tartalom közzététele előtt fogadják el az új irányelveket. Emellett a Pinterest elindítja az első „alkotói alapot” is.

Amint azt a Pinterest kifejtette: „A jelenleg csak az Egyesült Államokban elérhető programot azért indítottuk el, mert szükségesnek láttuk az alkotók és közösségek felemelését, amelyek aránytalanul alulreprezentáltak a platformon. Az első lépésként a különböző háttérrel rendelkező felhasználókkal léptünk kapcsolatba, a divat, a fotózás, az étel és az utazás világából. Képzésen, kreatív stratégiai tanácsadáson vettek részt és költségvetést kaptak a tartalom létrehozására és a hirdetési kreditekre.

Forrás:

https://www.falcon.io/insights-hub/industry-updates/social-media-updates/5-social-media-news-stories/

https://www.theverge.com/2021/4/13/22381511/facebook-video-speed-dating-npe-team-sparked-feature

Szólj hozzá

marketing újdonságok ötletek új közösségi média pinterest