2021. jún 01.

Instagram trendek - Mik várnak még idén ránk?

írta: Sáringer Viktória
Instagram trendek - Mik várnak még idén ránk?

denis-pavlovic-wl5aypumamo-unsplash.jpgMinden évben azon vannak a marketing szakemberek, hogy megjósolják, mi várható a következő évben, milyen trendekre és irányzatokra számíthatunk. Azonban ez nem mindig jön be, mindent nem lehet előrevetíteni – ahogy ezt a 2020-as év is nagyszerűen bizonyítja. Már május van, így talán kicsit tisztább képet kapunk, hogy milyen Instagram trendekkel számolhatunk idén.

Az Instagramnak havonta több mint 1 billió aktív felhasználója van, emiatt érdemes ezt a platformot is beépítenünk közösségi média marketing stratégiánkba. A felület folyamatosan fejlődik, változik, a trendek jönnek és mennek. Egyes változások például a járványhelyzetre való reakcióként is felfoghatók az Instagram részéről, így azt is láthatjuk, hogy az új és váratlan helyzetekre is tudnak reagálni. Ilyen például az egyik új történeteknél megjelenő matrica, ahol kisvállalkozásokat lehet támogatni – hisz mind tudjuk, hogy a koronavírus helyzet leginkább a kisvállalkozásokat veszélyeztette.

Most néhány Instagram trendet mutatunk be, amivel sikereket érhetsz el a felületen 2021-ben!

1. Az élő adások hosszabbak lesznek

Szinte minden közösségi oldalon megjelent már az élő adás funkciója, a szociális távolságtartás és az otthonmaradásra ösztönzés mellett pedig bizony nagyon népszerű is lett. Jó lehetőég, hogy közeli, közvetlen, bizalmas kapcsolatot tartsunk követőinkkel. Az Instagram-on az élő adás már 2016 óta elérhető opció, így nem újdonság. Az viszont egy meglepő adat, hogy 2020. márciusától kezdve 70%-kal nőtt meg az élő adások nézettsége. Ezenkívül a hosszuk is változott: egy órától akár négy óra hosszáig is tartottak és már megjelenhetnek a felfedezés oldalon is.

Az élőzés elsőre ijesztő lehet, ám egy kis készülés után simán tudod majd venni az akadályokat. Cikkünk segítségedre lesz.

Egy remek példa az Instagram élő adások kihasználására az Olive & June manikűrőzésre és pedikűrözésre specializálódott vállalkozás. Az érdeklődők egy 7 napos, tanító jellegű programon vehettek részt a weboldalon való regisztráció után. Mindegyik nap egy élő adás keretein belül mutatták be termékeiket a felhasználóknak és mivel a körömmel kapcsolatos szolgálatások szüneteltek, így sokan szerették volna beleásni magukat az otthoni körömápolás rejtelmeibe.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Olive & June (@oliveandjune) által megosztott bejegyzés

Hogyan pörgesd fel élő adásaidat?

  • Más felhasználókkal, influencerekkel közös élő adásokat is tervezz!
  • Használj kérdésmatricát és válaszold meg az emberek kérdéseit élőben!
  • Mutass be egy új terméket vagy szolgáltatást!
  • Adj át értéket: taníts valami újat, érdekeset!
  • Engedj betekintést a kulisszák mögé!

nordwood-themes-q8u1ygbarqk-unsplash.jpg2. Konverzió az Instagram segítségével

Az Instagram már kínál olyan lehetőségeket, hogy vásárolhassunk az alkalmazás elhagyása nélkül, amennyiben üzleti profilunk van és megfelelünk az Instagram feltételeinek. Erről az Instagram saját oldalán olvashattok.

A vásárlást elősegítik a termékmegjelölések: egy fotón betaggelheted termékeidet, a felhasználók így azonnal látni fogják, hogy mi a termék neve és mennyibe kerül. Amennyiben pedig megvennék, rá tudnak kattintani a taggelésre.

Mit kell tenned?

  • Kövesd az Instagram által előírt lépéseket, hogy létrehozd saját boltodat üzleti profilodon!
  • Használd a megjelölés funkciót termékeid népszerűsítésére a feed posztoknál és a történeteknél!

3. Rövid, érthető grafikák galériákba rendezve

A galéria típusú Instagram bejegyzésekben akár 10 képet, videót is elhelyezhetünk egymás mögött, ami szuper lehetőség az információátadásra. Emellett ma már számtalan, ingyenes applikáció áll rendelkezésünkre, amikkel könnyedén készíthetünk grafikákat, feliratos képeket, egyedi design-okat, de akár sablonokat is átalakíthatunk. Számtalan elrendezés, színkombináció és szerkesztési lehetőség közül választhatunk a Canva és Crello applikációkban. Ezeknek van fizetős verziója is, ami természetesen még többet ad, de az ingyenes opciókkal is remek képeket alkothatunk. Amennyiben animált posztokat gyártanál, cikkünk segít a megfelelő appok megtalálásában.

Itt pedig inspirációként a 2021-es vizuális trendekről tájékozódhatsz.

Példaként az Anti-Racism Daily posztját hoztuk el, ami mindennap más, a témában vágó kérdéseket jár körbe. Könnyen olvashatóvá teszi a cikkeket a galéria formátum, mert nincs túl sok szöveg a képeken, még pont megfelelően látható. A hosszabb szövegeknél gondban lehetünk a képleírásnál, mert ha nem fér ki a teljes szöveg a karakterek számának korlátozása miatt, akkor csak kommentben tudjuk folytatni. A komment viszont könnyen elveszik, ha sokan szólnak hozzá, így lemaradhatnak a szöveg végéről. A képes módszerrel ez nem fordul elő.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Anti-Racism Daily (@antiracismdaily) által megosztott bejegyzés

Hogyan használd ezt a módszert?

  • Válassz olyan témákat, amik érdekelnek, amik jól kifejezik céged értékrendjét!
  • Az edukáló tartalmakat alakítsd át úgy, hogy oldalra lapozva olvashatók legyenek!
  • Próbálj ki akár több applikációt is, hogy megtaláld azt, ahol a legjobban meg tudod szerkeszteni az ízlésednek és persze arculatodnak megfelelő posztokat!

4. Instagram kihívások

Bár ez nem egy teljesen új dolog, még mindig sikereket érhetünk el vele. A járványhelyzet miatt még sosem látott módon népszerűsödtek a kreatív kihívások. Ha erről bővebben olvasnál, kattints.

A kihívások lényege, hogy könnyen, gyorsan teljesíthetők legyenek a célcsoport számára. Ezek olyan gyorsan tudnak terjedni, mint a mémek, ám bizonyos szabályok kötődnek hozzá. Ugyanis az köti össze a kihívásokat, hogy van egy feladat, egy központi elem, amit vagy le kell utánozni, vagy saját, kreatív módon megoldani. A legtöbb esetben van egy központi hashtag a kihíváshoz kapcsolva, amit tudnak használni a résztvevők. Így a kihívást kiíró cég, influencer is és az érdeklődők is megnézhetik egy helyen a kihívásban résztvevők posztjait. Ha rákattintunk vagy rákeresünk az adott hashtagre, akkor láthatóvá válik az összes poszt, ami nyilvános az Instagramon és tartalmazza az adott keresőcímkét. A legnépszerűbb posztok és a legutóbb hozzáadott posztok megtekintése közül választhatunk.

Példaként itt van az #imjustakidchallenge, ami a TikTokról indult. A Simple Plan számát használják a videók alatt és családtagokkal együtt régi fényképeket mutatnak be a jelenben. Vagyis úgy pózolnak, mint egy gyermekkori fényképen:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Blue� (@ladiamondblue) által megosztott bejegyzés

Habár a megvalósítási lehetőség nagyon sokféle, mégis szabályokhoz kötött a kihívás és sok elem egyforma: egyrészt a zene, ami a videó alatt szól, másrészt mindegyik megoldásban felveszik a családtagok, barátok a pózt, majd megjelenik a régi, eredeti fotó.

Hogyan használd az Instagram kihívásokat?

  • Nem muszáj, hogy Te hozd létre: ha követsz népszerű tartalomgyártókat, akkor oldalukon láthatod, éppen mi a trendi és Te magad is beszállhatsz!
  • Ha saját kihívást indítasz, ne feledkezz meg az egyedi hashtag-ről! Ellenőrizd, létezik-e már és olyat válassz, ami új!
  • Saját kihívás esetén működj együtt influencerekkel, akik részt vesznek a feladatban, ezzel is népszerűsítve azt követőiknek!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-trends/

Szólj hozzá

trendek marketing live vásárlás kommunikáció címke aktuális trend élő adás kihívás online vásárlás képgaléria edukáció konverzió grafikák aktualitások 2021 kihívások Canva koronavírus Instagram Shopping Instagram Live Crello TikTok kihívás TikTok challenge