2021. jún 17.

Változott a Creator Studio? Megmutatjuk, miért lett szerethető!

írta: Sáringer Viktória
Változott a Creator Studio? Megmutatjuk, miért lett szerethető!

jeremy-zero-9k_gcyloh2g-unsplash.jpgA Facebook eszközeinek újításai, fejlesztései folyamatosak – ám néha nem értjük, miért változtatnak valamin, ami működik és azt is érezhetjük, hogy nem jó irányba változik a rendszer. A posztok időzítésének módja az elmúlt években számtalanszor változott, követni sem egyszerű.

 

Egy kicsit tekintsük át az elmúlt pár év változásait!

Jó ideig oldalunknál tudtunk időzíteni is, ahol most a legtöbb oldalnál csak azonnali megosztással tudunk tartalmat nyilvánosságra hozni vagy egyáltalán nem, mert egyből a Business Suite-ba / Creator Studio-ba irányít a platform. Miután ez megszűnt, a közzétételi eszközök menüpontba tudtunk bejegyzéseket létrehozni, ami a bal oldali menüsorból volt előhívható. Aztán ez szép lassan kezdett eltűnni és a Creator Studio vette át a helyét – kinek előbb, kinek később. Egyes oldalaknál kötelezően bevezették a Creatort, míg máshol még hónapokig működött a közzétételi eszközök megszokott, egyszerű beállítási lehetősége. Ezután megérkezett a Business Suite is, ahová átkerültek az üzenetek, majd visszakerültek az eredeti helyükre és most, jelenleg megint a Business Suite-ban tudunk reagálni a kommentekre, beérkező levelekre. No, de nem csak erre jó ez a platform, hanem posztokat is tudunk menedzselni a segítségével Facebook és Instagram profiljainkhoz is. Jelenleg a legtöbb oldalnál párhuzamosan elérhető a Business Suite és a Creator Studio is. A Creator Studio viszont nemrég egy hatalmas változáson ment át: eltűnt a Tartalomtár, vagyis inkább úgy mondanánk, hogy kettévált. Helyette érkezett a közzététel előtt álló tartalmakat takaró gomb és a közzétett bejegyzések megtekintésére alkalmas gomb.

Ekkor már érkeztek informáló üzenetek a Facebook-tól, hogy hamarosan a bejegyzés létrehozása is változni fog… És ez is megérkezett. A korábbi Creator Studios bejegyzés létrehozói felület helyét átvette egy, a Business Suite posztíró felületére nagyon hasonlító felület. A használata nem olyan bonyolult, de ha gyakorlott felhasználói voltunk a korábbi Creator Studio-nak, akkor van néhány funkció, amit hiányolhatunk, ugyanis szimplán kimaradt az új, leegyszerűsített felületről.

Mutatjuk is, melyek ezek!

Mi az, amit eddig megtehettünk a Creator Studio-val, viszont már nem elérhető?

Először is fontos megemlíteni a linkek kérdéskörét. Eddig létrehozhattunk bélyegképekből álló linkeket, ahol akár az egyes képek máshová is vezethettek. Épp úgy, mint a galéria típusú hirdetéseknél. Azonban most nem tudunk több képet hozzáadni, linket módosítani vagy akár képet cserélni a behúzott linknél. Tehát ha nem jó minőségű képet húz be automatikusan a Facebook, akkor sajnos nem tudjuk a linket ilyen formában megosztani (vagyis meg tudjuk, de nem tanácsos), hanem kénytelenek vagyunk a szövegben megjelenített link mellé egy képet vagy videót párosítani, hogy mégse maradjon médiatartalom nélkül a bejegyzés.

A diavetítés lehetősége is eltűnt, így már a Facebook-on keresztül nem tudunk képekből álló videót szerkeszteni, egy külső weboldalra, design platformra vagy telefonos applikációra lesz szükségünk, hogy képeinkből videós tartalmat tudjunk gyártani. Erre a célra egy jó választás lehet a Canva, ám nyilvánvalóan ez több időt vesz igénybe, mintha a Facebook-on belül, egy füst alatt meg tudnánk csinálni ezt is, ahogy előtte.

Nem tudjuk konkretizálni, hogy kihez jusson el a tartalom. Eddig volt olyan funkciója a Facebook-nak, ahol beállíthattuk, hogy milyen célcsoportot szeretnénk elérni: helyszín, életkor, nem vagy akár érdeklődési kör alapján. Ám most már csak nyilvános célzási lehetőség van, ami minden felhasználót takar, nem tudunk beállítani pontos célzást.

Hol tudjuk megnézni a beállított posztokat?

A cikk elején említettük a Tartalomtár utódait, melyeket most egy kicsit be is mutatunk. A Creator Studio felületét nézve bal oldalon találjuk a menüt. Ezt egyébként érdemes végigkattintgatni, hogy az összes funkciót lássuk. Itt találunk két fontos fület: Közzététel előtti tartalmak és Közzétett tartalmak. A névből is adódik, hogy a közzététel előtti tartalmaknál az időzített posztokat és a piszkozatokat találjuk, a közzétett tartalmaknál pedig azokat a bejegyzéseket, amik már kikerültek nyilvánosan Facebook-oldalunkra.

cs12.png

A tartalmak között típus szerint vagy megosztás helye szerint is szűrhetünk, de arra is remek, hogy átlássuk a poszttervet.

Az egyes posztoknál további lehetőségek tűnnek fel, ha az egeret odavisszük. Három gomb fog megjelenni: bejegyzés módosítása, bejegyzés előnézete és újraidőzítés.

cs13.png

A módosítással változtathatunk a szövegen, a képen, a beállított tartalmon, bármin. Ezt megtehetjük megosztás előtt és után is. Az előnézet által láthatjuk, hogyan mutat majd bejegyzésünk az oldalon. Az újraidőzítéssel pedig átállíthatjuk a közzététel időpontját. A három fő gomb mellett van egy nyilacska is, amit lenyitva további opciókat kínál a felület: törlés, közzététel, időzítés törlése, átvétel az Instagramra. Ha a közzétételre klikkelünk, akkor az időzített időpont helyett azonnal kikerül a poszt nyilvánosan Facebook-oldalunkra. Az időzítés törlése gombbal a piszkozatok közé tudjuk áthelyezni a posztot. És bizony, már az Instagramot is kezelhetjük a Creator Studio-ból.

És ez még nem minden, ha az előnyökről van szó. Például tesztelhetjük a bejegyzéseket, hogy több organikus elérést tudjunk generálni. Ha nem hiszed, megmutatjuk! Egy jelképes mozijegy áráért a teljes Creator studio használata most a Tiéd lehet! Bármikor elkezdheted, bárhol leállíthatod, ha lépésről-lépésre szeretnéd megnézni a tennivalókat. A részletekért kattints ide!

Szólj hozzá

változások posztolás creatorstudio Creator Studio Business Suite közösségi média változások