A Z-generáció 78%-a a közösségi médiában ismer meg új márkákat
Az emberek évek óta összehasonlítgatják a hagyományos médiát a közösségi médiával. Sokan attól tartanak, hogy mivel egyre csak nő az idő, amit a felhasználók a digitális térben töltenek, a hagyományos média teljesen el is tűnhet. Azonban nem jó taktika, ha egymás ellenségének látjuk a média ezen két ágát, hiszen inkább az lenne a cél, hogy kihasználjuk mindkét lehetőség előnyeit és így egy integrált, mind az offline, mind az online térben sikeres stratégiát tudjunk folytatni. Azt kell felfedeznünk, hogy tud együttműködni a hagyományos média a közösségi felületekkel.
Mit értünk hagyományos és közösségi média alatt?
A hagyományos média csoportjába soroljuk a televíziót, a nyomtatott anyagokat, a rádiót, a hirdetőtáblákat és még sok más egyéb, nem-digitális médiaformát. Ezek széles körben tudják elérni a közönséget. A cél általában az, hogy minél több ember figyelmét felhívjuk, növeljük a márkaismertséget és javítsuk a márka megítélését.
A közösségi média összefoglalja számtalan online platform összességét, mint például a Facebook, vagy az Instagram, melyek lehetővé teszik az üzenet célzott terjesztését és a közönségnek is adott a visszajelzés, a reakció lehetősége olyan módon, amely azonnal el is jut hozzánk. A közösségi médiában is megvalósulnak olyan célok, mint a márkaismertség növelése, a megítélés javítása, de egyben ügyfélszolgálati eszközként is használhatjuk, vásárlás is létrejöhet.
Ha együtt használjuk a két lehetőséget, akkor minden demográfiai csoportot elérhetünk.
A közösségi média utoléri a televíziót
Ha arról van szó, hogy növelni szeretnénk márkánk ismertségét, akkor a televízió még mindig elsődleges helyet foglal el ebben. A vásárlók 58%-a ismer meg új márkákat és cégeket tévé reklámok által. A tévé, mint a többi hagyományos média csatorna, lehetővé teszi a márkák számára, hogy teljes kontrollt gyakoroljanak az üzenet felett. A közösségi média már a TV nyomában van, főleg, ha a fiatalabb generációt vesszük figyelembe. A vásárlók 55%-a ismer meg új márkákat a közösségi platformok által, ha általános adatokat nézünk. De ha külön a fiatalokra koncentrálunk, akkor jól látható az eltérés: A Z generáció esetében 78%, az új évezred szülöttei között pedig 61% az, aki állítása szerint a social media-ban ismer meg új cégeket, márkákat, termékeket.
Mivel a fiatal generációk nagy vásárlói erőt képviselnek, így amennyiben ők alkotják célközönségünket, muszáj nyitnunk a közösségi média lehetőségek felé.
Új márkák felfedezése
A vásárlók körében a közösségi média áll az első helyen, ha új márkák felfedezéséről kérdezzük őket. Csupán 20% az, aki a televíziós, rádiós módot jobban preferálja. És azt is eláruljuk, mi a legnagyobb különbség, ami miatt a közösségi média nyer: míg a hagyományos médiában a felfedezés a leggyakrabban egy passzív élmény, úgy a közösségi médiában bizony aktívan történik. Egyszerű, gyors, interaktív és bizony egy élmény is lehet.
Azonban ez nem azt jelenti, hogy teljesen hátat kell fordítani a hagyományos eszközöknek. A legnagyobb előny a tévé, a nyomtatott anyagok esetében, hogy elősegíti, hogy minél nagyobb közönség ismerje meg a márka nevét. Ezek a lehetőségek elősegítik, hogy az érdeklődők a tradicionális média csatornáról átkerüljenek a digitálisra. Ha meglátunk valahol egy óriásplakátot, ami megtetszik, felkelti érdeklődésünket, akkor sokszor egyből rákeresünk és jó eséllyel a közösségi oldalon is megnézzük a márka tevékenységét. Így a hagyományos média az, ami megragadja a figyelmet, majd a közösségi média az, ami lehetővé teszi a témában való elmélyülést, a részletek megtekintését, akár a vásárlást is.
Kommunikáció
A közösségi média egy remek eszköz arra is, hogy interaktív, direkt módon tudjunk kommunikálni az emberekkel. Az üzleti vezetők 58%-a gondolja úgy, hogy 2024-re a közösségi felületek lesznek az elsődlegesek kommunikációs szempontból. A vezetők 84%-a szerint a cégeik aktívabban fogják használni a közösségi felületeket kommunikációs szempontból a következő 3 évben.
Ezzel szemben az üzleti vezetők csupán 11% -a számít arra, hogy a televíziós és rádiós reklám lesz az elsődleges külső kommunikációs csatornájuk 2024-ig.
A közösségi média befolyása túlmutat a marketingen
A közösségi média nem csak marketing területén fontos: gondoljunk csak arra, hogy a social media-t jelenleg a vállalatok 60%-a használja ügyfélszolgálatra, 72% pedig az ügyfelek bevonására. Ami a legfontosabb: 10-ből 6 vezető arra számít, hogy a közösségi média 2024-re növekedni fog az üzlet minden területén.
A közösségi média a márka legnagyobb, valós idejű fókuszcsoportjaként szolgál. Például felhasználhatjuk a fogyasztói visszajelzéseket a meglévő termékek fejlesztésére vagy új ajánlatokat hozhatunk létre ezek alapján. A követők viselkedésének vizsgálatával még tökéletesebbre csiszolhatjuk üzenetünket. Tehát a közösségi oldalak révén a szakemberek olyan információkhoz jutnak hozzá, mint az ügyfelek visszajelzései, az iparági trendek és a versenyintelligencia, amelyek rengeteg tudást nyújtanak.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-vs-traditional-media/