2021. jún 29.

Tanácsok marketingstratégiád elkészítéséhez! - Célok és kihívások

írta: Sáringer Viktória
Tanácsok marketingstratégiád elkészítéséhez! - Célok és kihívások

olav-ahrens-rotne-4ennrbj1svk-unsplash.jpgHa közösségi média kommunikációról van szó, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy kész, alaposan kidolgozott stratégiád. Ám egy jó stratégia kidolgozása nagy kihívás. Most ebben segítünk tanácsainkkal!

Célok

Az első lépés a stratégia elkészítésekor a tisztán körülhatárolt cél megléte. Gondolj pontosan arra, amit el szeretnél érni.

Mondunk néhány példát:

  • Márkaismertség növelése
  • Az aktivitás felpörgetése
  • Új vásárlók elérése
  • Forgalom irányítása a weboldalra
  • Közösség építése a márka köré
  • Új termék népszerűsítése

Itt az a feladat, hogy célt adjunk, miért dolgozunk közösségi média kommunikációnk során. Miután meghatároztuk a célokat, a létrehozott tartalmaknak mindig támogatni kell ezeket.

A célok meghatározásában segíthetnek a SMART célok, melyekről itt írtunk korábban!

De persze nem ez az egyetlen módszer, ami segíthet a közösségi médiában folytatott kommunikáció konkrét céljainak megtalálásában. Meg kell említenünk az OKR metódust, vagyis az Objectives and Key Results módszert. Ez arra ösztönöz minket, hogy kezdjünk egy célkitűzéssel, majd írjuk össze a legfontosabb eredményeket, vagyis hogy hogyan néz ki az, ha elérjük az adott állítást.

Mondunk egy példát is! A célkitűzés az, hogy növeljük az aktivitást márkánk körül. A legfontosabb eredményeknél ide írhatjuk a következőt: növeljük a felhasználói aktivitást (kedvelések, megosztások, említések, kommentek) 20%-kal a negyedév végére. Ebből máris kiderül, mit kell elérnünk, hogy megvalósuljon a kitűzött cél.

Miben méred a sikert?

Döntsd el, melyik mutatók adnak számodra olyan adatokat, amikkel meghatározható, hogy kommunikációd támogatja-e üzleti céljaidat. Így mindig tudod, mikor érsz el sikereket és mikor nem, ennek fényében pedig változásokat eszközölhetsz.

Listázd ki a kihívásokat!

Egyszerű, de hasznos lépés, ha listaszerűen összeírod, hogy milyen kihívásokkal nézel szembe közösségi média marketing tevékenységed során. Gondolj végig minden akadályt, ami szerinted az utadba áll a sikerhez vezető úton! Azt is vedd végig, hogy az egyes nehézségek hogyan hatnak tevékenységedre.

gr-stocks-iq9sajezkoe-unsplash.jpgNéhány példával segítünk, merre indulj!

Első kihívás: Habár rendszeresen posztolok a közösségi média oldalakra, nem érünk el ideális aktivitást.

Második kihívás: Hirtelen nagyon lecsökkent az organikus tartalmaink elérése.

A SocialSprout kutatása szerint az 5 legnagyobb kihívás, amivel a márkáknak szembe kell néznie:

  • a célközönség meghatározása és elérése,
  • a ROI mérése,
  • az általános üzleti célok támogatása,
  • tartalmak megosztása,
  • a konkurencia megfigyelése.

Ha már összeírtuk a kihívásokat, akkor itt az ideje, hogy bedobjuk ezeket a közösbe és csapatunkkal együtt elkezdjünk gondolkodni a megoldási lehetőségeken. Mindig próbáljuk meg szakmai szemszögből, kutatási eredményekkel megindokolni, miért lehet hatékony egy-egy ötlet.

Például:

Megoldás az első kihívásra: Együttműködhetünk influencerekkel a közösségi média tartalmakon, hogy nagyobb aktivitást tudjunk kiváltani.

Miért hatékony ez a megoldás? Az Influencer Marketing Hub 2020-as kimutatása szerint a márkák 91%-a, akik influencer marketinggel is foglalkoznak, hatékonynak tartják ezt a módszert. Hűséges követőbázissal egy hiteles véleményvezér felpörgetheti az eléréseket és az aktivitást.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/templates/social-media-plan/#week-1

Szólj hozzá

célok statégia kihívások OKR közösségi média stratégia stratégiakészítés Objectives and Key Results SMART célok