2021. júl 04.

Megérkezett az Instagram vetélytársa – Itt a Flive!

írta: Sáringer Viktória
Megérkezett az Instagram vetélytársa – Itt a Flive!

dq53i9gxcaaaom7.jpgA Flive egy képmegosztó alkalmazás, amit leginkább az Instagramhoz hasonlíthatunk, ám még további pluszokat is rejt magában az applikáció. Ha úgy érzed, pár dolog hiányzik az Instáról, akkor azt a Flive-on megtalálod!

Mi is a Flive lényege?

A Flive egy olyan alkalmazás ahol a fő irány a beauty, fashion témaköre, de igazából a legtöbb főprofil, szektor megállja a helyét itt. Ez egy új közösségi média felület, amire érdemes odafigyelnünk. Az app-on keresztül lehetőség adódik oktatóként új ismereteket átadni, vagy tanulóként új tudást elsajátítani. Az oktatásokkal pénzt is lehet keresni, mi magunk árazzuk be, hogy az adott kurzust mennyiért szeretnénk elérhetővé tenni a felhasználóknak. Ám nem csak oktatási célokra használhatjuk. Az alkalmazás előnyeihez tartozik, hogy a követőtábor építése itt egyszerűbb, mint a többi felületen (például Instagramon), azonban még kevésbé ismert, így kisebb a közönség, akit elérhetsz. Pontokat lehet gyűjteni azzal, ha aktív vagy a platformon: kedvelsz posztokat, követsz profilokat, hozzászólásokat írsz. A pontok által pedig van lehetőség szintet lépni, amivel arra ösztönzik az embereket, hogy minél többet legyenek aktívan jelen a platformon. Android és Iphone készülékekre is le lehet tölteni, egyébként egy magyar startupról van szó.    

Felépítés és lehetőségek

Amikor letöltöd az applikációt, akkor az első oldal máris nagyon emlékeztethet az Instagram Felfedezés oldalára, ahol a tartalomgyártók fotóit látod. Posztokat és sztorikat is lehet közzétenni. Az alsó menü szintén ismerős felállás: van egy Home felület, ahol az általad követett profilok tartalmai kerülnek, egy felfedező rész, ahol tartalmakat ajánl az app és keresni is tudunk, egy plusz jel a tartalom hozzáadásához, egy fül az értesítésekhez és egy külön gomb saját profilunk megtekintéséhez. A tartalom hozzáadása gombnál kiválaszthatjuk, mit szeretnénk feltölteni: posztot, sztorit, prémium tartalmat vagy workshop-ot. Ha a posztot választjuk, akkor készíthetünk fotót/videót, de galériánkból is kikereshetünk képet vagy videót. Nem csak egy, de több tartalmat is tehetünk egy posztba. A választott képet, fotót szerkeszteni is tudjuk: van ecset, szövegezés, radír, filterek, emojik és matricák is. Emellett hozzá tudunk adni leírást és kategóriába is sorolhatjuk a tartalmat. A kategorizálás segíti az algoritmus és a keresőmotor dolgát, nem magának az appnak kell eldönteni, hogy milyen besorolású is az adott poszt, hanem mi magunk meg tudjuk adni. Itt akár több kategóriát is megadhatunk, és ha elkezdjük beírni a kulcsszavakat, akkor már maga az alkalmazás is ajánl majd címkéket. Az egyik legjobb funkció, hogy termékeket is megjelölhetünk a feltöltött tartalmon. Cégek számára az Instagram vásárlási funkciója is rejti ezt az opciót, de ehhez ugye szükség van a bolt beállítására. Viszont egy influencernek ez hatalmas segítség, mert így nem csak egy adott márkát tud betaggelni a képein, hanem rögtön magát a terméket is és a felhasználók egyből át tudnak kattintani a termék lelőhelyére, a márka webshopjára, egyből a megfelelő oldalra érkezve. Ehhez csupán annyit kell tenni, hogy kiválasztjuk a termékmegjelölés opciót, a képen rákattintunk az adott pontra, ahol látható a szóban forgó termék, majd megadjuk a termék nevét, árát (fizetőeszközt is választhatunk) és a linket, ahol eljut az érdeklődő a vásárlási felületre. Posztolás előtt egy előnézeti gomb is van, ami megmutatja, hogyan mutat majd a választott kép profilunkon.

flive2.PNG

Instagram vs. Flive


Influencerek szempontjából rendkívül jó a konkrét átkattintás lehetősége, mert így könnyebben követhető, hogy létrejött-e valós konverzió az együttműködésből. Így van ez az Instagram történeteinél is, mert ha felhúzzuk a linket, akkor követhető, ki honnan érkezett a webshopba, a cég egyedi linket is megadhat, így visszakövetve melyik véleményvezér generálta a forgalmat. Ám ha csak Feed-posztként kerül ki az Instagramra a hirdetés és csak a cég címkéje van megjelölve, a felhasználóknak pedig úgy kell megkeresni a terméket a webshopban, akkor nehezebben azonosítható, honnan érkeznek a vásárlók. Főleg, hogy a legtöbb cég esetében nem csak egyetlen együttműködés, hirdetési forma, kampány fut. Így míg az Instagram sztori eltűnik 24 órán belül és aki lemarad róla, csak a feed-posztot látja az influencer Insta-profilján és nehezen fogja megtalálni a terméket vagy a véleményvezérhez kell fordulnia, hogy segítsen neki és adja meg a linket, úgy a Flive alkalmazásnál ilyen gond nincs, mert a feed-posztokon is konkrétan meg van jelölve a termék.

Ez egyébként nem rondítja el az összképet, mert egy pontot látunk a képen és rámehetünk, hogy termékek megjelenítése. Ekkor láthatjuk a képen szereplő termékeket és nagyon fontos, hogy már itt is látható az ár. Ez azért számottevő, mert így már csak az fog átkattintani a linkre, aki az ár tudatában, a terméket látva is érdeklődik, tehát valóban van vásárlási szándéka. Emberek vagyunk, hajt minket a kíváncsiság, így lehet, hogy az Instagram történeteket számtalan ember felhúzza, hogy megnézze, mennyibe kerül a termék, amit a véleményvezér hirdet, közben pedig esze ágában sincs vásárolni. Vagy felhúzza, mert érdekli a termék, de mikor meglátja az árát, látja, hogy ez nem az ő pénztárcájának való, így úgyis kilép. A webshop tulaja pedig vakarhatja a fejét, hogy vajon mi a gond a landing page-dzsel, miért pattannak le a vásárlók ennyire gyorsan. Ezt a Flive kiszűri, mert ha rámegyünk a termékek megjelenítésére, láthatjuk, hogy az adott cipőnek mi a neve, hol árulják, mennyibe kerül és ha nagyon nincs közel a keretünkhöz, akkor már alapból tovább sem megyünk, hisz nincs vásárlási szándékunk és a legfontosabb infókat már úgyis tudjuk.

Különbség az Instagramhoz képest, hogy a Flive-on megnyitva a képeket nagyobban látjuk és egymás mellett két kép szerepel a profilban, nem három. Így itt a négyzetes képek helyett az álló elhelyezésű, téglalap alakú fotókkal tudunk a legjobb hatást elérni.        

A statisztikák, elemzési opciók megléte nagyon fontos, így azt is meg kell említenünk, hogy a Flive-on a tartalomgyártó meg tudja nézni, hogy hányan tekintették meg a terméket és hányan kattintottak a linkre, így egy pontos visszajelzést tud adni az együttműködő cégnek. Az influencernek is pozitív, mert látja, hogy követőit mi érdekli, mire kattintanak a legtöbben.

Saját bolt

Talán az egyik legjobb funkció, amit az applikáció kínál az, hogy a tartalomgyártó, influencer, márka profilján találunk egy Bolt elnevezésű gombot, amire ha ráklikkelünk, akkor az összes terméket listázza, amit megjelölt eddig a profilján. Így olyan lesz ez, mint egy mini kis webshop, ahol látjuk az összes eddig megjelölt termék képét, nevét, árát és a valódi webshopba is át tudunk kattintani. Ha cégként vagyunk jelen itt, akkor az érdeklődők itt át tudják tekinteni az összes termékünket is, ha már mindet feltöltöttük, megjelöltük.    

Összefoglalva, a Flive egy sokrétű alkalmazás, amely márkák és influencerek szempontjából egyaránt érdekes lehet, de eközben egy digitális oktatási platformként is funkcionál, ami az eredeti célja. Bárki tölthet fel tartalmat, válhat oktatóvá, létrehozhat egy bevételi forrást a prémium tananyagokkal, melyek fizetősek. Eddig több mint 10.000 letöltésnél tart a Google Play-en, az AppStore-ban a közösségi kategóriában a 11. helyen szerepel és ingyenesen beszerezhető bárki számára, így érdemes megnézni, hogy pontosan hogy is épül fel a felület, megvizsgálni, hogy vajon ez számunkra cégként, márkaként vagy influencerként megfelelő platform lehet-e, hogy elérjük célközönségünket és eredményesek legyünk.

Források:  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myitsolver.flive&hl=hu&gl=US 

https://ruzsesmas.hu/flive-egy-magyar-startup-a-szepsegipar-szolgalataban/

https://apps.apple.com/hu/app/flive/id1478610862?l=hu 

Szólj hozzá

újdonságok közösségi média újgenerációs felületek új felületek Flive közösségi média platform