2021. júl 09.

Milyen közösségi média eszközökre van szükséged?

írta: Sáringer Viktória
Milyen közösségi média eszközökre van szükséged?

kaleidico-3v8xo5gbusk-unsplash.jpgNapjainkban a cégeknek a digitális marketing jelenti a túlélés lehetőségét. Bármikor újra bezárhatnak a boltok, szigorodhatnak a szabályok és akkor bizony más csatorna nem nagyon van az emberek elérésére, mint a média. A legegyszerűbben és költséghatékonyabban a közösségi oldalakon kommunikálhatunk, így a mai bizonytalan helyzetben szükséges legalább egy közösségi profil és/vagy webshop megléte. Ezáltal bebiztosíthatjuk magunkat, ha újra bezárásra kényszerül üzletünk

Szerencsére az adott felületek által kínált eszközökön kívül még számtalan weboldal, applikáció, digitális eszköz áll rendelkezésünkre, hogy tökéletesítsük kommunikációnkat. Most meg is mutatjuk, milyen kategóriák léteznek!

Stratégia

A tisztán körülhatárolt célok megléte nem is kérdés, de emellett szükségünk van egy stratégiára is, hogy elérjük a kitűzött célokat. Vannak ingyenes eszközök, vannak ahol választhatunk a költségmentes (de kevesebb funkciót adó) és a fizetős (minden funkciót elérő) lehetőségek közül, de olyan eszközök is léteznek, melyeket csak megvásárolhatjuk, enélkül maximum egy pár napos próba erejéig ingyenesek.

Közösségi média eszközök

Mindannyian tanúi voltunk és vagyunk, hogy a közösségi média elsődleges kommunikációs és marketingcsatornává lépett elő üzleti szempontból. Egy kiemelten fontos hely, hogy kapcsolatokat építsünk, a márkaismertséget növeljük, konverziót váltsunk ki. Emellett pedig az sem utolsó, hogy értékes adatokat gyűjthetünk célcsoportunkról, vásárlóinkról és leendő vásárlóinkról. Ezáltal pedig felkészültebbek leszünk, hogy pontosan mire is vágynak az emberek, mik az igényeik.

firmbee-com-jrh5laq-mis-unsplash.jpgHa az összes közösségi felületünket mi magunk akarjuk menedzselni, akkor bizony nem lesz egyszerű dolgunk. Ugyanis a közösségi média jelenlét és kommunikáció többől áll, mint néha kitenni egy-egy posztot. Ide tartozik az is, hogy előre eltervezzük, mikor milyen kampány lesz, ehhez elkészüljenek a kreatív tartalmak, megfelelő időben és megfelelő szöveggel kerüljenek ki a posztok, kezeljük a kommenteket, üzeneteket, panaszokat a platformokon. És hogy honnan tudjuk, hogy milyen szöveg, kreatív, vizuális tartalom, mikor és hová kerüljön ki? Az adatokból, hogy kikből áll célközönségünk, követőbázisunk, mikor aktívak, milyenek az internetezési szokásaik, hol vannak fent… Ezután jönnek a hirdetések, melyekhez pedig abszolút jó, ha egy szakértőt is bevonunk, hogy a lehető legjobb áron tudjuk a legjobb eredményeket elérni. Vannak olyan eszközök, melyek plusz adatot szolgáltatnak számunkra és vannak, melyek mindennapi életünket könnyítik meg olyan hasznos funkciókkal, hogy segítenek átlátni a posztterveket, mi mikor kerül ki, hogy mutat majd ez (például Instagram feedünkben) és van, ahonnan be is időzíthetünk posztokat. Hasznos lehet például a SproutSocial, a Loomly vagy az Audiense.

E-mail marketing eszközök

Az e-mail nem új, de egy már tesztelt és bevált marketingcsatorna, melyen az eredményeket remekül mérhetjük. Ma már nem kell, hogy értünk a szerkesztésekhez, kódolásokhoz és egyéb informatikai trükkökhöz, hiszen számtalan ingyenes vagy előfizetéses eszköz van, ahol már kész sablonok várnak ránk, hogy összeállítsuk céges hírlevelünket. Lehetőségünk van automatizációra is, ami nagyban megkönnyíti dolgunkat. Hasznos lehet a Mailchimp vagy a MailerLite.

Grafikai, kreatív eszközök

Infógrafikák, mémek, grafikák, rajzok, diavetítések, kreatív szerkesztések – rengeteg lehetőségünk van, hogy igazán egyedi vizuális tartalmakkal lássuk el követőinket. Ha nem fér bele a költségkeretünkbe egy grafikus note-thanun-gi10zipo_3w-unsplash.jpgfoglalkoztatása, akkor az ingyenes lehetőségekhez kell fordulnunk. Ha mondjuk kollázst készítenénk, a BeFunky nagyszerű választás, hiszen módosíthatunk a kereten, eldönthetjük hány képet és hogyan szeretnénk elrendezni és a végeredményt jó minőségben le is tölthetjük, mindezt ingyenesen. Ha kicsit bonyolultabb design-ra vágyunk, akkor a Canva lesz a legjobb barátunk, mert itt számtalan már előre elkészített sablon közül válogathatunk és testre is szabhatjuk ezeket, mondjuk márkánk színeit, logóját hozzáadva. A Canva felületén a különböző közösségi platformokra megfelelően méretezett tartalmakat gyárthatunk, de például Instagram és Facebook sztorikhoz a telefonunkra is letölthetünk számos applikációt, ahol vannak ingyenes sablonok. Ilyen például a StoryArt. A Canvához hasonlóan sablonokat kínál a Crello alkalmazás is, ám itt az ingyenes verzióban kevesebb lehetőségünk van, mint a Canvában.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/digital-marketing-tools/

Szólj hozzá

design tippek eszközök tanácsok elemzések ingyenes eszközök