Twitch-re fel! Te már streamingelsz?
A Twitch egy, a fiatalok körében rendkívül népszerű alkalmazás, ahol bizony influencerként és márkaként is érhetünk el sikereket. Most ehhez gyűjtöttünk pár tippet.
Mint minden közösségi oldal esetében, a Twitch-en is nagyon fontos, hogy egy megfontolt, tervezett stratégiával igyekezzünk elérni céljainkat. Használj ki minden lehetőséget, ami csak rendelkezésedre áll és népszerűsítsd csatornádat! Kiket szeretnél elérni? Kik alkotják célcsoportod? Az alapvető demográfiai adatok megismerésével máris utánajárhatsz, hogy vajon hol aktív ez a csoport, hol tudod elérni őket. Ha például a Te célcsoportod leginkább a TikTok-on van jelen, akkor oda is tartalmat kell gyártanod, amivel átcsábítod az embereket Twitch-csatornádra. Ha az Instagram a legnépszerűbb közösségi portál a célközönség körében, akkor posztolj rendszeresen, hirdess, készíts nyereményjátékot, tudasd az emberekkel, hogy mivel foglalkozol, hogy találnak meg a Twitch-en és miért érdemes ott követniük!
Minél több felületen követnek a felhasználók, annál jobb! Hirdesd ki mindenhol, hogy mikor leszel élőben, mikor jelenik meg új tartalom, hogy senki se maradjon le róla!
Fontos, hogy az általad képvisel márka (legyen az egy konkrét cég vagy a személyes márkád) rendszeres, következetes kommunikációt folytasson a közösségi platformokon. Ugyanazt a stílust, értékeket közvetítsd a profiljaidon, légy hiteles és önazonos. Az is nagy segítség az embereknek, ha ugyanazon a felhasználónéven találnak meg a különböző platformokon. Ha a profilképeid is egyeznek, akkor pedig biztosra mehetnek, hogy tényleg téged találtak meg. Ha az egyes platformokon linkeled a többi profilod is, akkor még könnyebb és gyorsabb az átkattintás.
Mutass közönségednek érdekes tartalmakat, törekedj a változatosságra és figyeld a visszajelzéseket. Sokat tanulhatunk az építő kritikákból és új témaötleteket is meríthetünk a kommenteket, üzeneteket böngészve. Légy kapcsolatba közönségeddel, reagálj a hozzászólásokra, kommunikálj velük! Ha az élő adásba belecsempészel pár perc kérdezz-feleleket vagy egy kis figyelmet fordítasz a nézői chat-re, máris építed a közeli kapcsolatot a felhasználókkal.
Az egy dolog, hogy előkészülsz a közvetítésre, kialakítasz egy helyet magadnak, kitalálod a koncepciót, nagyjából átveszed magadban a forgatókönyvet. De az is hangsúlyos, hogy le tudd kötni a nézőket, növelni tudd követőbázisodat. Ehhez remek eszköz, ha bevonod a nézőket.
Az első lépés, hogy az emberek jól érezzék magukat. A nézők azért használják a Twitch-et, mert kapcsolatba akarnak lépni a többiekkel, akik osztoznak az érdeklődésükben. Azokban az emberekben, akik téged néznek, van valami közös. Érd el, hogy a nézők úgy érezzék, hogy ők is részesei a közvetítésnek, fontos szerepük van. Olyan apró gesztusok is csodákra képesek, ha köszönsz nekik, egy-két ismerős nevet kiemelsz, az első pár percben a hangulat oldására kicsit beszélgetsz velük. Nem kell nagy dolgokra gondolni, csupán egy-két kérdést feltenni és beolvasni néhány érdekes választ.
Törekedj arra, hogy a chat-ben aktívan résztvevők jól érezzék magukat, de közben ne feledkezz meg azokról sem, akik passzív nézőid. Ha alaposan figyelembe veszed a chat-nél megjelenő írásokat, akkor őket is arra bátorítod, hogy vegyenek részt bátran a kommunikációban.
A kapcsolattartás ne érjen véget a közvetítés befejeztével, továbbra is kommunkálj a felhasználókkal, legyen az egy üzenetváltás, egy komment kedvelése az Instagram-on vagy pár interaktív sztori közzététele, ahol mondjuk szavazhatnak valamiről, megírhatják véleményüket egy adott kérdésről, témáról.
Forrás: https://www.twitch.tv/creatorcamp/hu-hu/level-up/social-media-strategy/
https://www.twitch.tv/creatorcamp/hu-hu/level-up/engaging-viewers/