2021. júl 20.

Optimális célzás adatok nélkül?

írta: K.Klarissza
Optimális célzás adatok nélkül?

pexels-thisisengineering-3861969_1.jpgA vállalkozások az emberek viselkedésében bekövetkező állandó változásokkal találják szemben magukat, amihez muszáj gyorsan és hatékonyan alkalmazkodniuk. Ezek közül egy példa az e-kereskedelemre való áttérés, amely akár egy évtizedig is eltarthatott volna még, de ehelyett a pandémiának köszönhetően egy év alatt hatalmassá nőtte ki magát. 

„Új lehetőségek nyíltak meg az iparágunk számára, amivel együtt jár, hogy újra valami innovatívat hozzunk létre, új módszereket kell kidolgoznunk a vállalkozások számára, hogy könnyedén elérhessék a vásárlókat, a felhasználóknak pedig nagyobb kontrollt kell kapniuk személyes adataik felett. “– vallja Dan Levy, a vállalat hirdetésekért és üzleti termékekért felelős alelnöke. 

A Facebook marketingesei még mindig küzdenek az Apple azon frissítéseinek hatásával, amely korlátozta a felhasználók bizonyos tevékenységeinek követését, így most a Facebooknak nincs más választása, mint olyan új eszközök beépítésén dolgozni, amelyek lehetővé teszik az optimális célzást és fókuszálást ezeken az új korlátozásokon belül is. Az AppsFlyer friss statisztikái szerint az iOS-felhasználók mintegy 42%-a választja az adatkövetés engedélyezését, amikor erre az Apple ATT-rákérdez. 

Konkrétan ezzel a kérdéskörrel kapcsolatban Dan Levy elárulta, hogy a Facebook új adatvédelmet növelő technológiák kifejlesztésén dolgozik annak érdekében, hogy minimalizálja a platform által felvett személyes adatok mennyiségét, ugyanakkor a hirdetők, vállalkozók számára lehetővé tegye, hogy megfelelő hatékonysággal tudják majd célozni potenciális ügyfeleiket. 

Az új adatkihívások mellett az e-kereskedelem is kiemelt figyelmet kap a Facebook fejlesztői körében, hiszen a Facebook bővíti az online vásárlási eszközeit is, mivel igyekszik igazodni a folyamatosan növekvő online vásárlási szokásokhoz és trendekhez. Ezen a fronton a Facebook már különböző új felhasználói élményeket is tesztel.

“A Facebook egy új opciót tesztel a felhasználói hírfolyamban, amely azt teszi lehetővé a felhasználók számára, hogy a vállalkozások tartalmaiban, témák szerint böngészhessenek- például szépségápolás, fitnesz vagy ruházat -, és felfedezzék az ehhez kapcsolódó vállalkozások tartalmait is." 

Erre már idén áprilisban is láttunk példákat, amikor egyes felhasználók új felkéréseket kaptak a hírfolyamukban, hogy kövessék az őket érdeklő, hasonló témájú oldalakat is. Ha például épp egy utazásról szóló videót nézünk, akkor megjelennek a szállodák és a repülőjegyek hirdetései is. A Facebook ezt az opciót bizonyos mértékig már kínálja a hirdetések célzási lehetőségein keresztül, de még konkrétabbá kívánja tenni, ami új hirdetési lehetőségeket nyithat meg.

Dan Levy szerint kifejezetten a kisvállalkozások fellendítését is szeretnék segíteni egy újfajta jelvénnyel, amely a kis- és középvállalkozások egyes hirdetéseinél jelenne majd meg. 

Mivel az emberek a világjárvány káros gazdasági hatásainak enyhítése érdekében a kisebb, helyi márkákat kívánják támogatni, ez az újfajta jelzés segíthet nekik az adott termék vagy szolgáltatás kiválasztás során. A Facebook ezt a funkciót az Egyesült Államokban kezdi el tesztelni a vállalkozások egy kis csoportjával.

Az online vásárlás a világjárvány következtében jelentősen megnövekedett. Ezt az is mutatja, hogy a Facebook Marketplace-t már egymilliárd ember látogatja havonta, míg a tavaly májusban indított Facebook és Instagram Shopokat havi szinten már több mint 300 millióan keresik fel. A következő lépés az üzlet- és terméklisták bővítése, a már említett téma/üzlet felfedező feed-en keresztül, valamint a Shop listák Marketplace-re való kiterjesztése is cél, mialatt ezen folyamatok egyszerűsítése érdekében már a Facebook Pay eszközeit is fejlesztik.

 "A Facebook és az Instagram nagyon gyorsan a vásárlás és az eladás központjává válik. Az elkövetkező években egy modern kereskedelmi rendszert építünk ki, hogy kielégítsük az igényeket a hirdetések, a közösségi eszközök, az üzenetküldés, a Shopok és a fizetés terén.” 

Mindez egy olyan személyre szabott, zökkenőmentes vásárlói út megteremtését szolgálja majd, amelyben sokkal könnyebb lesz felfedezni egy terméket vagy szolgáltatást, valamint a vásárlás mellett dönteni. Ez a Facebook és valójában szinte minden nagyobb közösségi platform számára kulcsfontosságú újítás. Ahogy a fogyasztók egyre inkább hozzászoknak majd ahhoz, hogy egy terméket egy közösségi média posztban látnak és azt azonnal meg is vásárolhatják, az a jövőben folyamatosan új lehetőségeket fog magával hozni. Azok a vállalkozások pedig, amelyek nem használják ki ez a nagyszerű lehetőséget, jelentős bevételektől eshetnek majd el. 

Levy azt is elárulta, hogy a Facebook ezekkel a trendekkel összhangban, tovább dolgozik a jobb üzletmenedzsment eszközökön és folyamatokon, miközben olyan új elemeket is beépít a platformra, mint az álláshirdetések megjelenítése, az önéletrajzok feltöltése a profilokon keresztül, valamint a gördülékenyebb üzenetküldési lehetőségeken és digitális oktatási eszközökön is gőzerővel dolgoznak.

Forrás: 

https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-business-and-ad-chief-outlines-key-areas-of-focus-for-the-platfo/602973/

Szólj hozzá

újdonságok fejlesztés újítások új funkció Facebook Pay Facebook vásárlás