Hogyan spórolj időt a közösségi médiával? I. rész
Veled is előfordult már, hogy időhiányban szenvedtél? Ekkor persze halogatsz, elúszol a feladataiddal, miközben a teendői listád egyre csak nő, ez pedig még nagyobb stresszt eredményez.
„Ma sem posztoltam semmit…” – ismerősen hangzik? Vess ennek véget és légy tudatosabb a közösségi média jelenlétedben!
Sokan nem is gondolnak bele, pedig egy-egy apró lépéssel már óriási mértékben növelhetjük a hatékonyságunkat és sokkal strukturáltabban lehetünk jelen a közösségi platformokon.
Alábbi blogsorozatunkban ebben szeretnénk a segítségedre lenni! Kezdhetjük?
1. Priorizálj!
Ezt már biztos sokszor és sok helyen hallottad, de vajon be is tartod? Ha egyszerre van 6 aktuális téma, amiről posztolnál, ne egyszerre rohamozd meg vele a követőidet! Egyrészt nem lesz akkora hatása, ha 30 percenként megosztasz egy-egy újdonságot ügyfeleiddel, másrészt annak a veszélye is fennáll, hogy esetleg a nagy posztroham után néhányan kikövetnek.
Próbálj meg egy fontossági listát felállítani és aszerint megosztani velük egy-egy hírt, akár naponta, kétnaponta, vagy hetente egyszer. Ezzel is növelve követőid kíváncsiságát! Akár ugyanazt az időpontot/napot is választhatod mindig az újabb hír bejelentésére, így már maguktól fogják keresni az ezzel kapcsolatos posztod az oldalon!
GYAKORLAT
Gondold végig, milyen sürgősebb teendőid vannak a héten! Tedd őket fontossági sorrendbe, majd az első helyen lévő feladatod old meg még MA!
2. Vezess listát!
Vezess egy külön közösségi médiával kapcsolatos to do listát, melyben akár heti szinten vezeted azt, amit az adott héten szeretnél elvégezni.
Új blog a weboldalra? Új termékről szóló poszt? Esetleg egy hírlevél az újdonságokról? Írd össze és határozz meg egy reális határidőt az elvégzésükre!
Ez segít abban, hogy ne csússz el és a figyelmedet se tereld el más, időközben kialakult újabb feladatokra.
Ha megvagy egy részfeladattal, pipáld ki, húzd át, karikázd be, lényeg, hogy jelöld valahogy! Ez motivációt fog adni a többi teendődhöz és látni fogod a haladásod.
GYAKORLAT
Készíts egy to do listát először a heti marketing-teendőiddel, majd ezeket bontsd le napi szintre! Írd össze, melyik nap, mivel fogsz foglalkozni és ezekre mennyi időt szánsz!
3. Legyen egy Kisokosod!
Gyűjts össze magadnak minden fontos információt, amire a marketinges feladataid során legtöbbször szükséged van. Ehhez nyugodtan használhatsz Word-öt, Excel-t, vagy bármit, ahová könnyen tudsz bevinni és kiszedni is információkat.
Mire gondolok?
Fontosabb linkek, mint például céged Facebook/Instagram oldala, weboldal, legújabb blogposzt, legújabb termék, új YouTube videó linkje a csatornádon, jövőbeni Facebook esemény linkje stb., esetleg gyakran használt telefonszámok, színkódok, termékkódok. Bármi, ami egy-egy posztírás vagy a marketinges feladataid során gyakran előjön és keresgetned kell a weboldalon, e-mailben, vagy korábbi posztokból.
Ezek mellé akár be is írhatod, hogy melyikről, mikor posztoltál utoljára és/vagy mikor szeretnél, így könnyen tudod követni azt, hogy egyik tartalom se legyen túlsúlyban a többihez képest.
GYAKORLAT
Nyiss egy új Word dokumentumot, vagy Excel munkafüzetet és írj össze minden fontos tudnivalót, gyakran használt linkeket, telefonszámot, termékkódokat! Ez óriási segítség lesz a számodra és nagyban megkönnyíti majd a munkád!
A fent említett három pontot kezdd el alkalmazni már MA és meglátod, mennyivel hatékonyabb leszel a napi teendőid során! Jövő héten jövünk a folytatással!