2021. aug 26.

Így érd el a Z generációt!

írta: Sáringer Viktória
Így érd el a Z generációt!

pexels-ivan-samkov-6968888.jpgA közösségi média kommunikáció nem egyszerű és könnyen úgy érezhetjük magunkat, hogy túlterheltek vagyunk és bizonytalanok, nem tudjuk, hogyan érjük el az adott célcsoportot. A Z generáció elérése és ezen korcsoport figyelmének fenntartása elsőre szinte lehetetlennek tűnik. Most abban segítünk tippjeinkkel, hogy ezt az akadályt is le tudjuk küzdeni.

Gyorsan vegyük át, mi is jellemzi ezt a korosztályt!

Digitális natívoknak, digitális bennszülötteknek is nevezzük ezt a csoportot. Progresszívek, faji és etnikai szempontból sokszínűbbek, mint a korábbi generációk és a legjobban képzett generációnak is mondhatjuk őket. Nemet mondanak a címkékre, a megítélésre, inkább a befogadást választják. Mielőtt vásárolnának, minden lehetőséget felmérnek és alaposan megfontolt döntést hoznak.

Ha a marketingszakemberek ki akarják használni a Z generáció hatalmas vásárlóerejét, akkor meg kell érteniük, hogy mivel lehet eljutni hozzájuk úgy, hogy az tényleg megfogja őket. Ha megértjük, hogy mit akar ez a generáció, mik az igényei és vágyai, akkor új ajtók nyílnak meg márkánk előtt. A generációt alaposabban kiismerve pedig az éppen aktuális trendeket, fontos témákat is beleépíthetjük kommunikációnkba.

Most vegyük sorra tippjeinket, hogyan tudunk sikeresen kommunikálni a Z generációval!

Figyelmet megragadó, vizuális tartalmak

Ha a közösségi médiáról van szó, a Z generáció 81%-a állítja, hogy az Instagram és a YouTube az általuk leginkább preferált platform. Arra a kérdésre, hogy mit szeretnének, melyik közösségi oldalakat használják jobban a márkák, a Z generáció 56%-a az Instagramot mondta, míg 38% a YouTube-ot.

Tekintve, hogy a Z generációsok mennyire kedvelik a rövid videós formátumot, a márkáknak érdemes elkezdeni olyan felületeket használni, ahol központi szerephez jutnak a vizuális tartalmak és olyan tartalmakat kell létrehozniuk, amik röviden, mégis sokatmondóak, érdekesek. Például az Instagram történetek funkciója remek lehetőséget kínál erre.

pexels-pixabay-35550_1.jpgBátran alkalmazhatunk rétegeket, átfedéseket, vizuális effekteket, zenét – ezek mind sokat dobnak videós tartalmunkon. A TikTok és az Instagram történetek esetében a formátumnál ügyeljünk arra, hogy ne fekvő vagy négyzetes videókat tegyünk közzé, hanem töltse ki a teljes álló képernyőt a tartalom, mert így lesz a legjobb a fogyasztói élmény.

Kísérletezz interaktív tartalmakkal!

Ha a Z generáció figyelmének megragadásáról (és megtartásáról) van szó, akkor a kreativitás és az interaktivitás kombinációjára lesz szükségünk. A fiatalabbak szeretnének valamit csinálni – kattintani, kommentelni, válaszolni, szavazni, felhúzni a képernyőt, átmenni másik felületre, elhúzni az Insta sztoriknál a kis emojit, hogy ezzel kifejezzenek valamit és így tovább.

Gondoskodjunk róla, hogy legyen lehetőségük erre! Adjunk hozzá történeteinkhez interaktív elemeket, készítsünk például kvízt, szavazást, felhúzós linket (amennyiben már követnek 10.000-en). A posztoknál pedig olyan szövegezést, témát válasszunk, amire tudnak reagálni – legyen ez egy véleményt kérő topik, egy olyan népszerű kérdéskör, ami éppen friss és aktuális, így az emberek szívesen foglalnak állást vagy készítsünk egy kis játékot szókiegészítéssel, válasz opciók megadásával, kérjük meg a felhasználókat, hogy jelöljenek meg egy ismerőst.

A FOMO igenis számít!

A FOMO (Fear Of Missing Out) vagyis a félelem, hogy kimaradunk valamiből a Z generációnál erősen jelen van. Erre érdemes alapozni marketingtevékenységünk során. Ha új termék vagy szolgáltatás van kilátásban, építsük az izgalmat, fokozatosan osszunk meg egyre több információt, képrészleteket, játékokat és vonjunk be influencereket is a kampányba! Amennyiben valami limitáltról van szó vagy egy időhöz kötött akcióról, a Z generációsok előbb fognak a vásárlás mellett dönteni, mintha valami állandóan és változatlanul áll rendelkezésre.

franck-1z87m8ohpkc-unsplash.jpgTag-ek és hashtag-ek

Más oldalak megjelölésével (@ jellel) és hashtagek alkalmazásával (# jellel) eredményesen kommunikálhatunk, ugyanis így könnyebben rátalálnak az érdeklődők posztjainkra, oldalunkra. Viszont a másik irányba is remek lehetőséget biztosítanak: kérjük meg követőinket, hogy jelöljenek meg minket a posztokon, ahol márkánkhoz kapcsolódó tartalmakat osztanak meg! Ezeket az engedélyükkel tovább tudjuk osztani, ami mindkét félnek jó és a kapcsolat is épül a vásárlóval.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/marketing-to-gen-z/

Szólj hozzá

ötletek generációk tippek célcsoport tanácsok szövegezés FOMO Z generáció közösségi média kommunikáció