2021. aug 27.

Hogyan spórolj időt a közösségi médiával? II. rész

írta: K.Klarissza
Hogyan spórolj időt a közösségi médiával? II. rész

cover_6.jpegVeled is előfordult már, hogy időhiányban szenvedtél? Ekkor persze halogatsz, elúszol a feladataiddal, miközben a teendői listád egyre csak nő, ez pedig még nagyobb stresszt eredményez. 

Sokan nem is gondolnak bele, pedig egy-egy apró lépéssel már óriási mértékben növelhetjük a hatékonyságunkat és sokkal strukturáltabban lehetünk jelen a közösségi platformokon.

Az első részben végig mentünk a priorizáláson, a lista vezetésen és a kisokoson. Most pedig folytassuk a sort és ismerkedjünk meg újabb három technikával, melyekkel jelentős időt spórolhatunk meg és tudatosabban jelen lehetünk a közösségi média platformokon!

4. Határozz meg egy konkrét célt!

Erre sokan legyintenek és azt gondolják, „De hát ezt tudom!”, mégis mikor részleteibe beleássák magukat, kiderül, ez koránt sincs így.

Neked is ismerősek az alábbi mondatok?

„Több követőt szeretnék…”

„Nagyobb vásárlókört!”

„Magasabb kosárértéket”

„Több bevételt…”

Ezek azonban nagyon tág fogalmak, éppen ezért nem is specifikusak! Egy jó cél ennél sokkal konkrétabb, tartalmaz egy számot és egy határidőt is, amikorra el szeretnéd érni.

Pl. 1 év alatt szeretném megnövelni a követőim számát 20%-kal.

Ezt a célt már le tudod bontani kisebb időszakokra, számokra, így sokkal könnyebb lesz megvalósítanod, ráadásul minden héten/hónapban fogod látni, jó úton haladsz-e és aszerint módosíthatsz a stratégiádon! 

GYAKORLAT

Határozz meg egy konkrét célt és rendelj a megvalósításához egy reális határidőt! Megvan? Akkor folytassuk tovább!

5. Legyen egy stratégiád!

Ha már van egy konkrét célod, akkor a következő lépés a stratégiád megtervezése legyen! Bontsd tehát a nagy célodat kisebbekre, az éves tervedet, havi, akár heti tervekre és mindegyikhez rendelj egy reális határidőt! Célszerű picit hosszabb időpontot megadnod, így nem leszel rástresszelve, vagy megcsúszva, ha éppen közbe jön valami, és ahogy látod a haladásod, az csak még jobban motiválni fog!

Maradjunk az előző pontban említett példánál, azaz 1 év alatt szeretnéd megnövelni a követőid számát 20%-kal. Ehhez tudnod kell, mekkora követőszámmal rendelkezel jelenleg és ennek mekkora a 20%-kal emelt értéke, melyet 1 éven belül szeretnél elérni. Ha ezt a számot elosztod 12-vel, máris láthatod, hogy ez havi szinten mennyi plusz követőt jelent.

Ezután érdemes végig nézni az oldalad. Mely bejegyzések tetszettek a követőidnek, melyek kevésbé? Milyen típusú bejegyzéseket like-oltak inkább, melyekhez kommenteltek többen?

Ezekből a tartalmakból próbálj többet készíteni! Ha a videós bejegyzéseid teljesítenek jobban, azok legyenek túlsúlyban az oldaladon! Ha az élő bejelentkezéseid, akkor azok!

Ezek alapján tervezd meg, hogy heti/havi szinten hány ilyen tartalmat készítesz a követőid számára és melyiknek mi lesz a mondanivalója!

GYAKORLAT

Írd le időrendi sorrendben a konkrét célod megvalósításához szükséges apró lépéseket heti/havi célok és határidők megnevezésével!

Minden szükséges adatot gyűjts össze, ami szükséges az elemzésekhez és a céljaid megvalósításához!

6. Tűzz ki egy napot a posztolásra!

Biztosan Veled is előfordult már, hogy tehernek érezted a közösségi média oldalaidra való posztolást. Éppen emiatt nem is tettél ki egy posztot sem, vagy, ha hosszas gondolkozás után ki is tettél valamit, láttad, hogy nem úgy teljesít és emiatt a kedved is elment tőle egy időre. Akár azt választod, hogy nem posztolsz napokig, esetleg hetekig, vagy posztolsz, de nem olyan minőségben, valószínűleg Te is tudod, egyik sem lesz kifizetődő megoldás vállalkozásod számára. 

Emiatt célszerű taktikát váltanod és kitűzni minden héten egy napot, amikor a következő hét posztjait nem csak témájukat tekintve írod össze, hanem teljes mértékben elkészíted az adott bejegyzéseket és be is időzíted őket! Talán azt gondolod, hogy Neked jobb és kényelmesebb a hét 3 napján leülni és az adott napi posztot közzétenni, de hidd el, ha egyszerre több időd is elmegy, míg a következő heti posztokat elkészíted, összességében sokkal több időt megspórolsz magadnak, ha a leírtak szerint jársz el! 

Nem beszélve arról, hogy sokkal tudatosabban tudod így építeni az oldalaidat és egész hétre kész leszel a munka ezen részével. Nem kell azon idegeskedned, hogy ma is posztolnod kellene, de nem tudod, miről, vagy nincs már rá időd aznap, ezért elmarad a posztolás. Az időzítés nagyon szuper és időhatékony módszer, így érdemes használnod.

GYAKORLAT

Válassz ki egy napot a héten, amikor van időd végig gondolni, hogy milyen témájú posztokat szeretnél a következő héten az oldalaidon megjeleníteni és kezdd el a bejegyzések gyártását, majd időzítsd is be őket!

Láss is munkához és haladj szépen sorban az alább említett pontokon! Meglátod, hamar kialakul az a rutin, amivel még gyorsabb munkavégzést tudsz folytatni. 

Szólj hozzá

célok stratégia gyakorlat feladat időmenedzsment időspórolás posztolás konkrét cél