2021. sze 17.

Így népszerűsítsd vállalkozásodat az online térben!

írta: K.Klarissza
Így népszerűsítsd vállalkozásodat az online térben!

cover_4_1.jpegKíváncsi vagy, hogyan fokozhatod vállalkozásod sikerességét online?

Egy hatékony marketing stratégia segítségével rengeteg potenciális vásárlóhoz juthatunk! Megfelelő stratégia esetén az offline és az online marketing zökkenőmentes élmény, az ebből származó előnyök pedig akár tízszeresek is lehetnek. Ez nem véletlen, hiszen online és offline marketingstratégiák megalkotásával a márkák még több érintési pontot kínálhatnak ügyfeleiknek - ami végül nagyobb elkötelezettséget és értékesítést eredményez.

Ebben a cikkben mutatok öt bevált stratégiát, amelyekkel könnyen felépítheted közösségedet az online térben.

1. Készíts online eseményt!

A virtuális események népszerűsége nőtt az elmúlt 12 hónapban, a COVID-19 járvány arra késztette a vállalkozásokat, hogy új, kreatív módszereket találjanak közösségük összehozására.

Bár igaz, hogy a személyes esemény nagyszerű eszköz a közösségépítéshez, a virtuális események szélesebb közönséget érhetnek el - nincs szükség utazásra, szállodai tartózkodásra stb.

A gyakori, kisebb méretű rendezvények azonban nagyszerű taktikát jelenthetnek az új közönség elérésére is.

2. Hozz létre otthoni élményt!

Ha szolgáltatásalapú vállalkozásod van, az ügyfelek otthoni ellátása, vagy egy-egy termék saját maguknak való elkészítése, „barkácsolása”, akár egy újabb bevételi forrás is lehet céged számára.

Például, ha egy bárt üzemeltetsz, akkor egy házhoz szállított koktélkészlet szuper megoldás azoknak, akik inkább az otthoni időtöltést részesítik előnyben, de nem szeretnének lemaradni egy tökéletesen elkészített koktélról.

Egy San Diego-i székhelyű szépségcég például úgynevezett „At Home Facial” készletet kínál azoknak, akik nem engedhetik meg maguknak a személyes szolgáltatást. Ráadásul remek ajándék, amely egész évben online megvásárolható. Egy kis kreativitással tehát még szélesebb körben kínálhatjuk termékeinket, szolgáltatásainkat.

3. Elő a kamerával!

A közösségi platformok Live funkciói népszerű módot kínálnak arra, hogy közvetlenül kapcsolatba lépj követőiddel és erősebb kapcsolatot alakíts ki valós idejű kérdésekre és megjegyzésekre válaszolva.

Ezenkívül, ha a live véget ért, egyszerűen mentheted az adott platformon, így az adás után is értékes tartalomként lesz jelen oldaladon.

A Lululemon egy jóga ihletésű sportruházati vállalat, mely messze túlmutat az edzőruhák értékesítésén. Instagram profilukon rendszeresen ingyenes jógaórákat tartanak a Live funkció segítségével.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

lululemon (@lululemon) által megosztott bejegyzés

 4. Hozz létre egy márkádhoz köthető hashtaget!

A hashtagek könnyen figyelmen kívül hagyhatóak, de amikor a közönség elkötelezettségéről van szó, a hashtag lehet az egyik legjobb barátod.

A márka-hashtag létrehozásával ügyfeleid közös érdekek révén kapcsolódhatnak egymáshoz, miközben a hashtag segítségével a felhasználók által generált tartalmakat is könnyen nyomon követheted!

Például az Aerie egy befogadó közösséget épített fel #aeriereal hashtagjük köré, amely népszerűsíti azokat a fotókat, melyeken vásárlóik a cég ruháit viselik. A hashtag önmagában közel 330 000 hozzászólást hozott.

A saját márka-hashtaged tehát jó lehetőséget kínál arra, hogy vállalkozásod új követőket vonzzon, értékesítsen és meglévő közönségét ügyfelekké alakítsa.

5. Hozz létre exkluzív online tagságot!

Az online tagság fantasztikus módja annak, hogy bizonyos vásárlóid VIP ügyfeleknek érezzék magukat, miközben vállalkozásod számára visszatérő bevételi forrást teremtenek.

Például a My Favourite Murder krimi vígjáték podcast exkluzív podcast tartalmakat és termékeket tartogat rajongói klubjának tagjai számára, ösztönözve a rajongókat, hogy fizessenek éves előfizetést, hogy hozzáférjenek és kapcsolatba léphessenek más podcast hallgatókkal.

A DIY Lifestyle márka, a Brit + Co havi tagságot is kínál, amely korlátlan hozzáférést biztosít a felhasználóknak az összes kreatív online tanfolyamhoz egyszerre, ahelyett, hogy egyenként kellene külön megvásárolniuk az egyes tanfolyamokat.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Brit + Co (@britandco) által megosztott bejegyzés

Tehát bár lehetőségünk van visszatérni az offline eseményekhez, célszerű minél inkább jelen lenni az online térben is, hiszen ez is számtalan lehetőséget és új vásárlókat tartogat vállalkozásunk számára.

Forrás:

https://later.com/blog/offline-to-online-marketing/

Szólj hozzá

live online marketing ötletek tippek élő adás tanácsok hashtag posztolás Instagram online jelenlét online esemény online tagság