Influencer marketing kis költségkeretből? Nem lehetetlen!
Nem kérdés, hogy napjainkban nagyon népszerű az influencer marketing és bizony sok esetben eredményes is. Szinte minden cég fejest ugrott már a trendbe és belekóstolt egy kicsit az influencerekkel való együttműködések világába. A Statista felmérései alapján a 100-nál több alkalmazottal rendelkező cégek közel 70%-a tervezi, hogy influencerekkel fog dolgozni.
És bizony a nagy cégek esetében rengeteg közös munkát látunk véleményvezérekkel. Azonban van egy csoport, aki nem veszi ki annyira a részét ebből a marketing típusból. Hogy kik ők? A kisvállalkozások. Nem azért, mert nem szeretnének ők is profitálni az influencer marketingből, hanem sokszor olyan előítéleteik vannak, hogy ezt a hirdetési módszert csak a nagy cégek, a hatalmas költségvetéssel rendelkező vállalatok engedhetik meg maguknak.
A Campaign Monitor 1000 kisvállakozást kérdezett meg egy kérdőívben, hogy milyen kihívásokkal küzdenek marketing területén. A legtöbben azt válaszolták, hogy az influencer marketing világában a legnehezebb eligazodni.
Viszont ma már nem igaz, hogy csak a nagy cégek engedhetik meg a véleményvezérekkel való közös munkát. A tartalomgyártók 60%-a dolgozik cégekkel a normál árak alatt is és 87% akár ingyen termékekért cserébe is hirdet.
Most hoztunk pár tippet, merre indulj el, ha belevágnál az influencer marketingbe!
Témaspecifikus, kisebb követőbázisú influencerek
Először is, ha influencereket használnál, hogy építsd céged hírnevét és elérd a célzott közönséged, akkor olyan személyeket kell választanod együttműködésre, akik abban a témában aktívak, amihez márkád is kapcsolódik. Ezek a véleményvezérek lehetnek szakértők a témában, lehet a hobbijuk ehhez kapcsolódó. A mikro- és nanoinfluencerek legtöbbje hisz abban, hogy a minőség fontosabb a mennyiségnél, így ebből a szempontból is jó választás velük dolgozni.
Például ha Te gluténmentes termékeket forgalmazol, akkor megéri együttműködnöd egy olyan foodbloggerrel, aki kizárólag gluténmentes ételeket készít oldalán. Hiába van, hogy neki kevesebb követője van, mint mondjuk egy általános ételeket készítő foodbloggernek, mégis sokkal koncentráltabban van jelen célközönséged a kisebb követőbázisban. Hiszen őt jó eséllyel csak olyanok fogják követni, akik szintén gluténmentesen étkeznek, míg egy általános ételes oldalnál nem lesznek túlnyomó többségben a gluténmentes étrendet követők.
Ha pedig valaki ennyire érdeklődik a téma iránt, mert ennyire belevág abba, amire kíváncsi, akkor jó eséllyel lesz aktív is az influencer profilján. Emiatt fordulhat elő, hogy a mikro- és nanoinfluencerek sok esetben jobb eredményeket generálnak, mint a nagyobb követőbázissal rendelkező véleményvezérek.
Termék kollaborációk
A vásárlók és a véleményvezér közötti kapcsolat az influencermarketing alapköve. Egy hiteles influencernek olyan hűséges követőbázisa lehet, akik csak az ő ajánlása alapján is szívesen vásárolnak, nem is szükséges számukra, hogy más módon is utánajárjanak az adott terméknek, szolgáltatásnak.
És hogy mikor hirdet a lehető legszívesebben egy véleményvezér egy terméket? Ha neki is volt egy kis beleszólása a termékfejlesztésbe. Az influencerek szeretnék megmutatni a saját stílusukat, olyat szeretnének alkotni, ami reprezentálja őket is és tetszeni fog követőiknek is, hiszen már kiismerték ízlésüket. Kisvállalkozásoknak nyerő stratégia, ha közösen hoznak létre terméket egy influencerrel, így növelve az exkluzivitást. És persze az sem utolsó, hogy kutatni kell-e a potenciális vásárlókat, vagy tudjuk, hogy az influencer hűséges rajongóbázisa lesz az, aki majd megvásárolja a készletet.
Márkanagykövetek
Ha beválik az együttműködés egy véleményvezérrel, akkor ebből könnyen lehet hosszabb távú közös munka is. Ilyen esetben az influencer válhat a márka nagykövetévé is, ami jó üzenetet közvetít a követők felé is, mert láthatják, hogy nem csak egyszeri reklám volt a márka a véleményvezér részéről, hanem hűségesen, folyamatosan hirdeti. Egy ilyen megállapodás abban is segíthet, hogy mivel rendszeres juttatásokról van szó, lejjebb tornásszuk az összegeket, cserébe a hosszabb, biztos időtartamért. Természetesen mindent foglaljunk szerződésbe.
Például az Under Armour sportmárka egy kosárlabda játékossal, Stephen Curryvel működött együtt. Ez a közös munka túlmutat 1-2 poszton, így például a márka linkje is szerepel a 35 milliónál is több követővel rendelkező sportoló Instagram bemutatkozásánál, azonnal kattintható módon.
Forrás: https://www.thesocialmediahat.com/blog/4-types-of-influencer-marketing-campaigns-for-small-budgets/