2021. okt 06.

Hogy használják az egyes generációk a közösségi médiát? – Z generáció

írta: Sáringer Viktória
Hogy használják az egyes generációk a közösségi médiát? – Z generáció

pexels-anna-shvets-5325601.jpgA Sprout Social 2021-es jelentése szerint a fogyasztók 76%-a többet használta a közösségi médiát, mint tavaly és 63%-uk vásárolt is innen. Így tehát nem is kérdés, hogy a közösségi média generálhat-e forgalmat és konverziót.

Ahhoz, hogy hatékonyan tudjuk átadni üzenetünket célközönségünknek, ki kell őket ismernünk. Az egyes generációk internetezési szokásai, közösségi média felhasználása között különbségek vannak, amikről hasznos, ha tudsz.

A felmérésben 500 brit és ír fogyasztó vett részt. Most ennek az eredményét prezentáljuk.

Nézzük a Z generációt, amely a 18-23 év közöttieket takarja!

A Z generáció már akkor született, amikor a digitális világ, az online tér és a közösségi felületek léteztek, így nem is tudják, milyen az élet, amikor nincs azonnali hozzáférés korlátlan mennyiségű információhoz. Ők állnak a leginkább közel a technológiához és bizony a közösségi platformok aktív felhasználói.

A Z generáció tagjai egyre több időt töltenek a közösségi média térben, 87%-uk a tavalyihoz képest többet volt online. Ám ennek ellenére rájuk jellemző a legkevésbé, hogy követnek márkákat a platformokon. Ez a csoport inkább arra koncentrál, hogy közösséget építsen, tartsa a kapcsolatot ismerőseivel és influencereket kövessen. A véleményvezérek tanácsait és vásárlási javaslatait többre tartják, mint egy márkáét. A Z generáció 79%-a állítja, hogy vásárolna egy influencernél látott ajánlás alapján.

pexels-klaus-nielsen-6303545.jpgMit csinál a Z-generáció az online térben?

  • A videó központú felületeket előnyben részesítik, például YouTube, TikTok.
  • Releváns és inkluziv tartalmakat várnak el, amik szórakoztatnak, edukálnak és inspirálnak.
  • Figyelik a trendeket és gyakran osztanak meg ehhez kapcsolódó tartalmakat, részt vesznek a trendekben és virális tartalmakat fogyasztanak.

Mit várnak el a Z generációsok a márkáktól a közösségi térben?

Aktivitást, személyreszabott vásárlói élményt – a Z generáció tagjai tudják, mit akarnak. Ennek a korosztálynak már nem elég, ha eladni és hirdetni próbálunk – ők másképp is kapcsolódni akarnak. Szeretik, ha a márkák arra használják a róluk megszerzett adatokat, hogy egyedi vásárlói élményben részesülhessenek.

A márkák szemszögéből

Hogy meg tudják ragadni a Z generáció figyelmét, a márkáknak szórakoztatóan és érdekesen kell kommunikálni. A márka legyen átlátható, őszinte, hiteles. A kampányok legyenek természetesen, könnyedek és messziről kerüld el a régi marketing tankönyvek elcsépelt eladási szövegeit – ennél a korosztálynál nem fognak beválni. Légy kreatív és ismerd ki, hogy éppen mi trendi a generáció körében, mit szeretnek, mivel foglalkoznak szívesen. Példaként megemlíthetjük, hogy a Z generáció nagyon magas számmal van jelen a TikTok-on, rendszeres és aktív felhasználói, a márkáknak mégis csupán 32%-a aktív a platformon.

pexels-thirdman-8941780.jpgÍgy ragadd meg a Z generációsok figyelmét:

  • Fektess be videós tartalmakba! Kihívások, trendek is jöhetnek és inpirálódj a korosztály influencereitől, ők hogyan szólítják meg követőbázisukat, milyen tartalomtípusokat és megközelítéseket alkalmaznak a sikerhez.
  • Ne csak inspirációként tekints a véleményvezérekre, hanem dolgozz is együtt velük! Működj együtt influencerekkel, akik meg tudják szólítani a célközönségedhez tartozó embereket.
  • Aktívan kövesd a trendeket, a célcsoport érdeklődési körét, hogy olyan tartalmat tudj gyártani, amivel elnyered a tetszésüket. Határozd meg, milyen témakörök, társadalmi ügyek azok, amik foglalkoztatják ezt a korosztályt és ez alapján próbáld megközelíteni őket.
  • Légy interaktív! Használd ki a lehetőségeket, amikkel bevonhatod a Z generációsokat – legyen szó szavazásról, kérdezésről, kvízről vagy egy ötletes játékról, ez a korcsoport szívesen aktivizálja magát a közösségi felületeken.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-use-by-generation-en_gb/

Szólj hozzá

kommunikáció útmutató generációk márkáknak felhasználási szokások közösségi média használat