Nincs rövidebb út a fenntartható közösségi média marketinghez!
A közösségi média marketing egy komoly dolog, amibe időt, energiát, sokszor pénzt kell fektetnünk. Néha láthatunk olyat, hogy gyors megoldásokat ígérnek, ám ennek kár bedőlni, mert a cél az, hogy egy megfelelő, bevált taktikával hosszú távon érjünk el sikereket. És habár a hirtelen jött, kimagasló siker édes, ha utána hatalmas a zuhanás, az nem feltétlen fog kellemesen érinteni minket.
A stratégia szempontjából tényleg minden egyénre szabott, ahogy azt általában el is mondjuk, nincs egyetlen, mindenkire igaz szabály, ami a siker biztos kulcsa. Lehet, hogy míg egy vállalkozásnak a heti 2 poszt válik be, másnak a heti 6 poszt hozza meg a várt eredményeket. Tehát univerzálisan nem jelenthetjük ki, hogy ha heti x alkalommal, x órakor, x témáról írsz, akkor eléred céljaidat.
Bárcsak így lenne, de az elhivatott, hűséges közösség felépítése a közösségi média térben nem sprint, hanem maraton.
És bizony a maratonba se csak belevágunk, hanem készülünk rá, edzünk, diétázunk, informálódunk, tanulunk, gyakorlunk, elbukunk és felállunk. Így van ez a marketing stratégiával is. Türelemre van szükségünk, tapasztalásra és kitartásra.
Először az alapokkal kell tisztában lenned: Mi a célod? Milyen tartalmaid vannak készen, milyen források állnak a rendelkezésedre és milyen célközönséggel szeretnél kommunikálni?
A közösségi médiában egy dolog biztos, hogy az elérés és az aktivitás nagyon jó. Főleg, ha ez organikusan valósul meg, vagyis nem fizetett hirdetések által, így pénzünkbe sem kerül. A több aktivitás magasabb elérést jelent, ez pedig azt, hogy még többekhez jut el üzeneted, vagyis nőhet követőbázisod. Azonban ezt elérni nem egyszerű, sőt egyenesen nehéz.
2020 végén változott a Facebook algoritmusa és az elérési számok hirtelen megzuhantak. Szinte minden oldal azt tapasztalta, hogy alig jut el az emberekhez a bejegyzése, a másik oldalról a felhasználók pedig lemaradtak akár kedvenc oldalaik posztjairól is. Mást nem tehettünk, mint a kitartás, a rendszeres posztolás továbbra is, és a követőbázis, közösség folyamatos építése. Ennek hatására a számok már sok esetben kezdenek hasonlítani a korábbiakhoz, kúsznak szépen felfelé. Hónapok kemény munkája látszik kifizetődni, ami biztos jele, hogy megérte a kitartásunk.
Aztán ne feledkezzünk meg arról sem, amikor az Instagram algoritmusa is fordulatot vett és ott is csodálkozva láttuk az alacsony számokat és csalódottan vettük tudomásul, hogy a felület alig mutatja meg posztjainkat követőinknek vagy a potenciális érdeklődőknek. Ez még a milliós követőbázisú influencereket is fájdalmasan érintette.
Sajnos ilyen eseményekre muszáj számítanunk, hiszen a felületek ezzel is a fizetett hirdetések felé billentik a cégeket, így nem meglepő, ha nehezebbé válik az organikus elérés. Az Instagram esetében viszont a Facebook-kal ellentétben nem csak a rendszeresen alacsony számok voltak meghökkentők, hanem az, hogy nagyon változatosan teljesítettek a posztok. Egyik jól, másik szörnyen.
Vajon miért kapott nagyobb figyelmet ez a bejegyzés, mint az? Kezdődhet az agyalás, ötletelés, tesztelés. Ha ez jól teljesít, akkor ennek a mintájára készítem a következőt és megnézem, az is jobban teljesít-e. Ez abban is segít, hogy kitapasztaljuk, mi az, ami a leginkább bejön közönségünknek: videó, kép vagy galéria? Beállított modell fotók, színfalak mögötti betekintő képek, tárgyak, színek, szerkesztett vagy nyers fotók?
A közönség növelése időt vesz igénybe és akadályokból sem lesz hiány, de a folyamatos figyelés, tesztelés, ellenőrzés és kitartás nagy segítségünkre lesz. Tehát a közösségi média létrehozása egyszerű, az érdeklődés folyamatos fenntartása és a hűséges követőbázis építése már nem annyira, de nem is lehetetlen és bármilyen rossznak is tűnik a helyzet, biztosan felül tudunk kerekedni a nehézségeken.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/there-are-no-shortcuts-to-a-sustainable-social-media-strategy/