3 új módszer, mellyel növelheted Facebook csoportod aktivitását
Úgy érzed, jól jönne egy kis frissítés Facebook csoportod életébe? Szeretnél több értéket adni a tagok számára?
Ebből a cikkből megtudhatod, hogyan használd a Facebook csoportok három új funkcióját tagok bevonására és mindenki számára hasznos beszélgetések előmozdítására.
Miért jók a Facebook csoportok?
Lassan és csendesen, de az elmúlt néhány évben a Facebook csoportok a tartalmas, organikus kapcsolattartás kiemelkedő eszközévé váltak.
Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az a tény, hogy a Facebookon jelenleg több mint 10 millió csoport található és a legtöbb felhasználó legalább öt különböző csoport tagja. Több mint 600 millió ember tartozik legalább egy Facebook-csoporthoz, amelyben aktívan részt is vesz.
A felhasználók szeretik a Facebook csoportokat, mert azok általában privát terek, ahol minden tag azonos érdeklődés alapján van jelen. A hírcsatorna tehát tele van számukra releváns és érdekes tartalommal, ráadásul mindez hirdetések nélkül.
Vannak adás-vétel, szomszédság, tanácsok, fitnesz, oktatás és hitcsoportok egyaránt - és létezik szinte az összes olyan kategória, amely a mi érdeklődésünkbe tartozik. A csoportok tehát azok a terek lettek, ahol az emberek egymással kommunikálnak a Facebookon.
A Facebook 2021 júliusában jelentette be a csoportok új funkcióit. A közösségi háló szokatlan módon minden funkciót eljuttatott az összes felhasználóhoz, ahelyett, hogy korlátozott kísérleti verzióval kezdett volna. Ez csak egy újabb jele annak, hogy a Facebook mennyire nélkülözhetetlennek látja a csoportok működését a jövőben.
Nézzük, melyek ezek az új funkciók!
1. Hozz létre kérdezz-felelek bejegyzéseket!
Ez az új funkció valójában négy az egyben. Ugyanis négy különböző módon rendezhetünk interaktív kérdezz-felelek bejegyzéseket egy Facebook csoporton belül. És a jó hír az, hogy ezeknek a lehetőségeknek a többsége működik minden Facebook csoportnál, függetlenül attól, hogy személyes profil vagy üzleti oldal hozta létre őket.
Kérdezz-felelek bejegyzésként
Az első fajta kérdezz-felelek egyszerű és bármely csoport bármely tagja meg tudja csinálni. Amikor valaki kérdéssel kapcsolatos bejegyzést ír a csoportba, a Facebook automatikusan észleli a bejegyzést és megkérdezi, hogy kérdésként akarjuk-e megjeleníteni a bejegyzésünket. Ha a felhasználó ezt elfogadja, a bejegyzés kiemelésre kerül a csoportos beszélgetésben. A bejegyzés „[Felhasználó] kérdést tett fel” címkével lesz megjelölve és a „megjegyzés” opciót pedig „válasz” helyettesíti.
Kérdezz-felelek audio szobákkal
Ha audio szobát szeretnénk indítani egy Facebook csoportban, válasszuk ki a bejegyzés típusát, nevezzük el a szobát, adjuk meg a kezdési időpontot, majd tegyük közzé a bejegyzést!
Itt is természetesen a mi kezünkben van az irányítás. A beállításokban ugyanis meghatározhatjuk, hogy például csak az adminisztrátorok és a moderátorok hozhatnak létre szobákat, korlátozhatjuk a videó és a chat használatát, és el is némíthatjuk a problémás tagokat.
Kérdések és válaszok videó élő közvetítésekkel
Az audio szobák mellett lehetőségünk van élő videó közvetítések létrehozására is a csoportunkban. Ezek viszont már a csoportadminisztrátorokra és a moderátorokra korlátozódnak.
Itt a Facebook számos lehetőséget javasol az élő közvetítéshez, beleértve a nézőknek egy kérdés feltevését, egy szavazás létrehozását vagy azt a lehetőséget, hogy a tagok üzeneteket küldjenek számodra a saját kérdéseikkel.
Kérdezz-felelek képkártyákkal
Ezzel el is érkeztünk a negyedik lehetőséghez. A csoportok kérdezz-felelek funkciója alapvetően szöveges formátumú, de a Facebook automatikusan generál hozzá képkártyákat menet közben.
A kérdések felevésével és megválaszolásával több kép is készülhet ugyanazon bejegyzés részeként. Ekkor a felhasználóknak csak a képeken lévő bal vagy jobb nyílra kell kattintaniuk, hogy megtekintsék az összeset.
2. Szakértői címke létrehozása
A Facebook másik új funkciójának célja a csoportos beszélgetések minőségének javítása. Mostantól szakértőként jelölhetjük a csoport tagjait. Akárcsak egy moderátor vagy adminisztrátori címke, ez is megjelenik, amikor ezek a tagok bejegyzést vagy megjegyzést tesznek közzé.
A csoport szakértői olyan extra funkciókhoz is hozzáférhetnek, amelyekkel a normál csoporttagok nem rendelkeznek.
Ha csoportszakértőt szeretnénk kijelölni, menjünk a tagok listájára, ahol egy hárompontos menü lesz minden személy neve mellett. Kattintsunk rá és válasszuk a Hozzáadás csoportszakértőként lehetőséget!
A felhasználó ekkor értesítést kap róla, amibe bele kell egyeznie. Ha ez megtörténik, onnantól kezdve a címke megjelenik a felhasználó nevénél a csoportban tett minden tevékenysége esetén.
3. Hívj meg releváns szakértőket Facebook csoportodba!
A Facebook bejelentette, hogy tesztel egy módszert, amellyel a csoportadminisztrátorok szakértőket kereshetnek és meghívhatják őket egy csoportba.
Hogyan is működik ez pontosan? A Facebook automatikusan azonosít néhány felhasználót szakértőként egy adott területen. Ezeket a felhasználókat felkéri, hogy válasszon egy speciális szakértői témát egy adott listából. Ezután a csoporttulajdonosok kereshetnek szakértőket ezekben a témákban és személyesen meghívhatják őket egy csoportba.
Nem világos azonban, hogy a funkció pontosan hogyan működik a csoport rendszergazdái számára. Egyelőre ugyanis még nem található az új funkció elérésére és a Facebook súgóoldalain sincs eddig róla információ.
Összességében viszont elmondható, hogy az új csoportfunkciók potenciálisan még erősebbé tehetik a Facebook csoportok közösségeit, több szakértelemmel és nagyobb autonómiával. Ha még nincs vállalkozásodnak Facebook csoportja, ideje egyet létrehozni!
Forrás:
https://www.socialmediaexaminer.com/3-new-ways-to-improve-your-facebook-group-engagement/