2021. okt 19.

A közösségi médiával előrejelezheted a trendeket!

írta: Sáringer Viktória
A közösségi médiával előrejelezheted a trendeket!

podcast-g040c77b26_1280.jpgTudtad, hogy a Z generáció éppen új stílusikont emel, még pedig nem mást, mint Bella Swan-t, az Alkonyat filmek főszereplőjét?

Ha ismerős neked az Alkonyat franchise és a filmek, akkor most biztosan össze vagy zavarodva. Hiszen Bella öltözködési stílusa nem éppen kiemelkedő, inkább nagyon egyszerűként írhatnánk le. Az öltözködésének és a teljes kinézetének az volt a célja, hogy ne legyen feltűnő, beolvadjon, ne vegyék észre. Ám a közösségi médiának és a Netflixnek hála a fiatalok a turkálókat fosztogatják, hogy olyan ruhadarabokat találjanak, amik menők voltak 2010 környékén.

Ezzel egy újabb trend született anélkül, hogy bármilyen divatmagazin vagy designer elindított volna valamit. Online indult és mégis hatalmas befolyással rendelkezik a divat világára. Napjainkban már a tartalomgyártók az ízlés formálói és az inspirációjuk bárhonnan jöhet. Még egy 2008-as vámpíros, romantikus filmből is.

Így befolyásolja a közösségi média a divat trendeket

A közösségi média megváltoztatta a módot, hogyan fogyasztunk információt és természetesen ez a divat színterén is befolyással bír. Régebben a divat, a trendi darabok megismerése korlátozott volt és csupán néhány forrásból származhatott, mint például a tv képernyőjéről vagy a magazinokból. Most már hála a vizualitás központú közösségi felületeknek, mint a Pinterest, Instagram vagy TikTok, az új divat ötletek hamar elérhetővé válnak mindenki számára. Ráadásul rengeteg irányból tájékozódhatunk a trendekről.

cleo-vermij-wsct4rrbpwc-unsplash.jpgAkinek van okostelefonja, bármikor válhat egy trend megalkotójává. Például a TikTok algoritmusa a frissen regisztrált felhasználók tartalmait is bedobja a kezdőoldalra és amennyiben az embereknek tetszik, amit látnak és reagálnak, akár milliókhoz is eljuthat a tartalom és egy új divatirány, trend jöhet létre. És bizony már a nagy márkák is rájöttek, hogy az ízlést nem csak a már ismert és elismert színészek, énekesek és egyéb hírességek, hanem a fiatal influencer generáció is erőteljesen formálja. Így nem meglepő, hogy a new york-i fashion week-en a celebritások mellett TikTok-on ismertté és követetté vált huszonévesek, YouTuberek is felsorakoztak.

A következőkben 3 olyan divattrendet mutatunk be, amik meghatározók voltak 2021-ben és a közösségi médiáról indultak.

Az Alkonyat reneszánsza

A 2008-as film főszereplőnőjének egyszerű, letisztult darabjai hódították meg a közösségi média divatszerelmeseinek szívét. És hogy miért éppen most került újra elő ez a téma? A Netflix júliusban hozzáadta az Alkonyat-filmeket katalógusához, ami hatalmas sikernek örvendett és újra előtérbe került a franchise.

 

@emmabchu

Twilight Bella Swan outfits pt. 2� #twilight #bellaswan #outfitideas #DontQuitYourDaydream #outfits

♬ ac loverrmore - a

A Sprout Social 2021. július elseje és szeptember 21-e között 336 Tweet-et talált, amik az Alkonyathoz kapcsolódnak és olyan kulcsszavakat is tartalmaznak, mint stílus vagy divat. A kiírások több, mint fele (54%) pozitív hangvitelű, egy részük neutrális (25%) és persze vannak negatív kijelentések is (21%). Ez utóbbi elsősorban azt kérdőjelezi meg, milyen hosszútávú lesz a trend. Az biztosan állítható, hogy érdeklődést váltott ki a téma, mert 54.000 aktivitás jelent meg összesen a tweet-ekhez kapcsolódóan, ami 161%-os elérési arányt jelent.

Fonalak minden mennyiségben, éljen a horgolás és kötés!

Menő és színes, kézzel készített horgolt csodák, melyek a 60-as évek klasszikus mintáiból merítettek vagy éppen modern elemekkel kápráztatnak el. Bizony, ez a trendi!

pexels-miriam-alonso-7585855.jpgÉs hogy miért? A koronavírus járvány idején a kézműves dolgok hihetetlenül népszerűvé váltak. Sokan a négy fal közé szorultak, új hobbikat, új tevékenységeket kerestek és az internetnek hála sok mindent önállóan, otthonunk kényelméből is megtanulhatunk. Sőt, számtalan ingyenes oktatóvideó is rendelkezésre áll minden témában, így csak az alapanyagokat kell beszereznünk a kézműves projektekhez.

A Pinterest adatai szerint a 2020-as évre 155%-kal nőtt meg az arra irányuló keresések száma, hogy mik a horgolás alapjai a tavalyi évhez képest.

A kötött, horgolt darabok egyre népszerűbbek és a divatüzletekben is egyre több ilyen darab elérhető. Várhatóan a 2022-es év tavaszán is dominálni fog ez a trend.

A 90-es évek férfiai

Chandler Bing, Jerry Seinfeld, Fraiser – ismerős? Most ők jelentik az inspirációt az új generáció számára!

 

@timdessaint

Which character had the best outfits? And more importantly... were they on a break? � #outfits #fashion #friends #learnontiktok

♬ Friends (I'll Be There for You) [Main Theme] - The Soundtrack Studio Stars

Hogy honnan indult ez a trend? A 90-es évek remek tévés műsorai, sorozatai folyamatosan visszatérnek a streaming szolgáltatók kínálatába, hogy ezzel csábítsák be a rajongókat. És amikor egy-egy klasszikus megjelenik, hirtelen megugrik a népszerűsége. Most mondhatjuk, hogy de hiszen bármikor megnézhetjük kedvenc régi sorozatunkat, mégsem lesz belőle divat. Ez igaz. Azonban amikor felkerül a Netflix, HBO GO vagy bármelyik szolgáltató listájára, sokkal többen nézik egyszerre az adott sorozatot, így egyértelmű, hogy többen fognak erről beszélni a közösségi média térben is.

Márkaként hogyan tudod előrejelezni, vajon mi lesz trendi?

A releváns közösségi média trendek felkutatása és alkalmazása bizony egy teljes munkaidős feladat önmagában. Valljuk be, kevés cégnek van lehetősége arra, hogy egy embert azért alkalmazzon, hogy monitorozza a világhálót, trendeket kutatva, hogy minél előbb tudjon a cég is reagálni rá. De van néhány tippünk, ami segít, hogyan tudunk mégis elcsípni egy-két előjelet arra vonatkozóan, mi lesz menő a közeljövőben.

Figyeld a mémeket!

A mémek sokkal többet jelentenek egy gyors nevetésnél. Ha elég alaposan megvizsgálod őket, bizony nagyon is előjelzői lehetnek a következő trendeknek. Mielőtt az emberek elkezdtek a Bella Swan divat kulcsszavakra rákeresni a Pinteresten, memeként járta be a netet az Alkonyat-divat. És ezek a mémek azért működnek és tudnak trenddé válni, mert kulturális tudásra, háttérinformációkra van szükségünk ahhoz, hogy értsük a bennfentes viccet. Például aki sosem látta az Alkonyatot és nem is hallott még róla (ha van ilyen személy a világon) akkor ő aztán nem fogja érteni az ehhez kapcsolódó poénokat. De akik értik, bennük van valami közös. Akik nem, ők pedig utána fognak járni, mert nem akarnak kimaradni. Egyre többen nézik újra a filmeket és így már nem is csak viccelődés lesz belőle, hanem inspirálódás is, akár divat tekintetében. És a trend már útjára is indult.

Szűrd ki a közönségednek tetsző trendeket!

Egyszerre annyi trend aktív, hogy mindet összeírni is lehetetlen. Ám nekünk nem is kell mindent ismernünk és követnünk. Elég, ha azokkal vagyunk tisztában, amik érdekesek lehetnek követőbázisunk, célközönségünk számára.

pexels-artem-podrez-4492161.jpgHallgatózz!

A social listening egy olyan közösségi médiában való megfigyelést jelent, ami különböző eszközök segítségével jöhet létre. Sok platform kínál olyan lehetőségeket, melyek segítenek Neked minél hatékonyabban átfésülni a közösségi média oldalakat, hogy milyen kulcsszavakat és kifejezéseket mikor, kik és milyen gyakorisággal említenek. Ezzel könnyebben kiszűrhetjük, mi válik hamarosan trendivé, mert amiről hirtelen számtalan közösségi média bejegyzés szól, az éppen készül berobbanni.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/twilight-renaissance-fashion-trend/

Szólj hozzá

trendek trend előrejelzés közösségi média Z generáció TikTok social media listening közösségi média figyelés közösségi média trend TikTok trendek