2021. okt 29.

Így használd a tartalommarketinget új ügyfelek szerzésére

írta: K.Klarissza
Így használd a tartalommarketinget új ügyfelek szerzésére

cover_1_2.jpegManapság már óriási a kínálat a piacon, így, ha nem valami egészen különleges és az országban egyedi terméket vagy szolgáltatást kínálsz, bizony fel kell venni a harcot a vevők kegyeiért!

Ha rendszeresen gyártasz tartalmakat a közösségi oldalaidon egy adott területen, biztos, hogy nagyon szenvedélyes vagy aziránt a téma iránt. Ez a szenvedély azonban még korántsem garantálja, hogy megfelelő típusú ügyfeleket fogsz vonzani vállalkozásod számára.

Amikor új vállalkozásba kezdesz, és új ügyfeleket szeretnél szerezni, valószínűleg megpróbálod terjeszteni a hírt arról, hogy mivel foglalkozik a céged. Írhatsz például bejegyzést abban a témában, hogy miért fontos a vállalkozásod, mindezt annak a reményében, hogy ezáltal megpróbálsz meggyőzni valakit az általad kínált termékekről, szolgáltatásokról.

Nyilvánvaló, hogy ezek a tartalmak segíthetnek abban, hogy szimpatikus szakértővé válj az adott területen, de vajon mi történik ezután? Folyamatosan próbálod meggyőzni az embereket arról, hogy mit csinálsz és miért vásároljanak tőled?

Valószínűleg ez a megközelítés korlátozó lehet, mert olyan emberekkel kommunikálsz, akiket tulajdonképpen még nem érdekel vállalkozásod ajánlata. Ők még jóval messzebb állnak attól, hogy vásároljanak tőled…

Éppen ezért nagyon fontos, hogy mielőtt tartalomgyártásba kezdenél, határozd meg a vonzani kívánt személyeket, azaz az ideális célközönségedet! Amikor ezt megteszed, felismered, hogy sok ember bizony soha nem is fog törődni azzal, amit kínálsz, bármennyire is tetszik neki, amit lát ... és ez így van rendjén, különbözőek vagyunk, különböző érdeklődési körrel, különböző szemlélettel.

Vállalkozásod előre lepéséhez viszont nagyon jó megoldások lehetnek az olyan oktatási céllal létrejövő tartalmak, amelyek bemutatják, miért Te vagy a legjobb választás potenciális ügyfeleid számára.

A hangsúly itt arra irányul, hogy meggyőzzünk valakit, akit már eleve érdekel a tevékenységünk, hogy miért a mi cégünk választása lenne okosabb, mint a versenytársé. Érezhető a különbség, igaz?

Nézzük meg mindezt egy szemléletes példával!

Tegyük fel, hogy céged pulóvereket gyárt cicák számára. Írhatsz Te arról, hogy miért fontosak a kiscicáknak szánt pulóverek és készíthetsz olyan tartalmakat, amelyek segítenek Lisának eldönteni, hogy cicájának vegyen-e egy új pulóvert a cégedtől. 

Mégis miért nem célravezető ez?

Ha a marketinganyagod csak arra összpontosít, hogy miért fontosak a kiscicáknak szánt pulóverek, akkor elmulasztod a lehetőséget, hogy céged közvetlenül olyan emberekkel lépjen kapcsolatba, akik aktívan vásárolnak kiscicájuknak új pulóvereket.

Ezek a személyek már tudják, miért fontosak a cica-pulóverek. Számukra ez a tartalom nem lesz releváns, sokkal inkább fogják őket érdekelni a terméked és vállalkozásod jellemzői, amivel a Te terméked és céged másabb, jobb, mint a versenytársé!

Amikor leesik rólad az a teher, hogy arról győzködöd az embereket, hogy szükségük van az általad kínált termékekre, szolgáltatásokra, megszűnik egy extra akadály és az új ügyfeleket is gyorsabban tudod megszerezni!

Ehhez segítségképp próbáld ki az alábbi gyors pozicionálási gyakorlatot! Írd le azokat a részleteket, amelyeket valakinek - aki aktívan keresi az általad kínált termékeket, szolgáltatásokat - tudnia kell ahhoz, hogy Téged válasszon!

Ha össze kellene hasonlítani a termékeidet vagy szolgáltatásaidat az egyik versenytársadéval, mit szeretnél megmutatni leendő vevőidnek? Mi győzné meg vajon őket, hogy elfelejtsék a többi ajánlatot? Hogyan mutathatsz olyan témákat, amelyek fontosak számukra, amelyekkel meggyőzöd őket, hogy a Te céged a legjobb választás?

A megfelelő tartalommarketing időbe telik, mert a bizalom kiépítése természetesen időt vesz igénybe. De várakozás közben fejlesztheted magad és folyamatos lépéseket tehetsz az új ügyfelek gyorsabb megszerzése érdekében.

Forrás:

https://copyblogger.com/new-customers-faster/

Szólj hozzá

marketing szolgáltatás termék ügyfél meggyőzés ügyfélszerzés ügyfelek marketing tippek Tartalommarketing közösségi média kommunikáció