Használd a YouTube elemzéseit marketing stratégiád javításához! - II. rész SV

Nézési idő és közönségjelentések
Ez a két jelentés vitathatatlanul a legfontosabb a YouTube promóció szempontjából.
Mert ha a nézők falják a tartalmadat a magas nézési idővel és megtartási aránnyal, akkor tudod, hogy jó úton jársz. Hiszen a YouTube-on a siker egyik legnagyobb mutatója, ha az emberek végignézik a videót és nem csak belenéznek, belepörgetnek, hanem elég érdekes a tartalom, így megtarva a figyelmüket a végéig.
Megtekintési idő
Ez a jelentés az összes megtekintési forrásból összesíti az adatokat, hogy átfogó bontást készítsen a nézők megtartására vonatkozóan. E források közé tartozik a YouTube kezdőlapja, a platform beágyazott lejátszója és a mobilos YouTube alkalmazás. Összehasonlíthatod az egyes videók nézési idejének adatait is.
Néhány figyelemre méltó nézési idő mutató:
- Átlagos megtekintési százalék
- Átlagos megtekintési időtartam
- Becsült megtekintési percek
- Bejelentkezett nézők százalékos aránya
Itt megtekinthető azon egyedi nézők száma is, akik megtekintettek egy videót. Ezt az egyedi cookie-k száma alapján számítják ki.
Közönségmegtartás
Ez a jelentés segít megérteni, hogy a nézők ragaszkodnak-e a videóidhoz: végignézik, újra megnézik vagy kilépnek?
Ezen mutatók és százalékok alapján elkezdheted keresni a közös szálakat legjobban teljesítő tartalmaid között. A másik oldalon összefüggést fedezhetsz fel az alacsonyabb nézettséget és nézési időt elérő videók között, ami szintén nagy segítség.
Láthatod, hogy a videó mely részei a legnépszerűbbek. A YouTube azt javasolja, hogy minden videó első 15 másodpercére figyeljenek oda a tartalomgyártók, mivel a legtöbb néző ekkor dönti el, érdemes-e rászánnia az időt a videóra.
Az adatok tovább bonthatók: organikus forgalom, fizetett átugorható videohirdetések és fizetett vizuális hirdetések forgalma.
Nézzük, ezek mit takarnak:
- Organikus forgalom: Olyan videómegtekintések, amelyek közvetlen felhasználói szándék eredményeként jönnek létre. A forgalom akkor tekinthető organikusnak, ha a néző valamilyen műveletet végez, például videót keres, rákattint egy javasolt videóra vagy böngész egy csatornát.
- Átugorható videohirdetés: A videó előtt automatikusan lejátszott és öt másodperc után átugorható hirdetések megtekintései tartoznak ide.
- Vizuális hirdetések: Azok a megtekintések, amelyek során a felhasználó egy vizuális hirdetésből játszotta le a videót, beleértve a keresési eredményekben vagy más oldalakon megjelenő hirdetéseket is.
Az említett mutatók gyakorlati betekintést nyújtanak arra vonatkozóan, hogy mit tehetsz YouTube videóid javítása érdekében.
Talán a videóidból hiányzik ez a kezdeti ütés az első néhány másodpercben. Lehet, hogy erősen kezdesz, és félúton elveszíted a nézőket. Pontosan ezek azok a részletek, amik miatt elengedhetetlen a YouTube Analytics közönségjelentésének rendszeres ellenőrzése.
Lejátszási helyek
Ez a jelentés akkor igazán érdekes, ha partnerekkel dolgozol együtt. Itt láthatod, hogy hol játsszák le videóidat, akár a YouTube-on, akár máshol beágyazva.
Megtekintheted például, hogy hány megtekintést generálnak a beágyazott videók más webhelyeken és közvetlenül a YouTube-on. Ha a YouTube-on nézték meg, akkor meghatározhatod, hogy a videó adott oldalán közvetlenül vagy a csatorna oldalán nézték-e meg.
Egyszerűen fogalmazva, a lejátszási jelentés kiemeli, hogy a felhasználók hol nézik a videóidat, míg a forgalom forrását vizsgáló rész azt árulja el, hogy hogyan találják meg a tartalmaidat.
A jelentés figyelemre méltó mutatói a következők:
- YouTube videó oldal: A videót a YouTube-on nézték meg a videó adott oldaláról. Ez az a pontos URL, ahol megtekintheted a videót a YouTube-on.
- YouTube csatorna oldal: Ezek a megtekintések közvetlenül egy csatornaoldalon jönnek létre (pl.: youtube.com/user/XY).
- Egyéb YouTube: Egyes böngészők nem engedik, hogy a YouTube észlelje, hogy a platformon hol nézték meg a videót, így ez bizonytalan.
- Külső webhelyekbe és alkalmazásokba ágyazva: Milyen gyakran nézték meg a nézők a videódat, ha egy másik webhelyen vagy alkalmazásban van beágyazva (pl.: egy blogcikkben vagy hírportálon).
Forgalmi források
Ez a rész megmutatja azokat a webhelyeket és YouTube funkciókat, amelyek segítségével a nézők megtalálták a tartalmat. Ha rájössz, hogy a nézők közvetlenül a YouTube-on keresnek-e, a Javasolt videók bélyegképeire kattintva vagy a közösségi hálózatokról származó linkek követésével jutottak el videódhoz, akkor megtudhatod, hogy az optimalizálási és promóciós stratégiák kifizetődőek-e.
Eszközök
Végül, de nem utolsó sorban, érdemes felvenni az eszközök jelentését a rendszeresen lehívott adatok listájára. Ez a jelentés információkat nyújt azokról a különféle eszközökről – beleértve a számítógépeket, mobilokat, táblagépeket, játékkonzolokat és tévéket – és operációs rendszerekről, amelyeket a nézők a videóid megtekintéséhez használnak.
Ezek az adatok jobban megalapozhatják mind a hirdetési, mind az elérési stratégiákat. Hasonlóképpen, ez befolyásolja a megosztott tartalom típusát is. Ha a megtekintések többsége mobileszközökről származik, érdemes lecserélni az elkészített 20 perces oktatóanyagokat rövidebb tartalomra.