Biztos, hogy jó helyen jelenik meg a közösségi média hirdetésed?
Az előrejelzések szerint a közösségi médiában való hirdetés 2022-ben 25%-kal nő, és eléri a 137 milliárd dolláros hirdetési kiadást. Ahogy a fizetős közösségi média tér növekszik, a lehetséges kockázatok is nőnek vele. Készülj fel előre a rizikós helyzetekre tippjeink segítségével!
A kommunikációs és marketingszakembereknek figyelembe kell venni a márkabiztonsági fenyegetések sokaságát, mint például:
- Káros tartalom mellett megjelenő fizetett közösségi hirdetés
- Felhasználók által generált tartalom, amely hamis állításokat tartalmaz egy termékről vagy márkáról
- Alkotó vagy influencer marketingpartnereket érintő botrányok
Szerencsére a közösségi média hatékony kockázatfelismerési és -megelőzési eszköz is. A közösségi meghallgatás egyik előnye, hogy segítségével nyomon követheted a márkáddal kapcsolatos szélesebb körű beszélgetést, megvilágítva a potenciális viták forrásait, mielőtt azok saját életre kelnének és hatalmas botrányt okoznának.
Árulkodó statisztikák
A vezetők is egyre több figyelmet szentelnek a márkabiztonság kérdésének. Weber Shandwick nemrégiben végzett tanulmánya szerint:
- A globális vezetők 75%-a a közelmúltban olyan hírnévválságot élt át, amely megelőzhető lett volna.
- A globális vezetők 39%-a az elmúlt két-három évben átélt olyan válságot, amely hatással volt márkájának hírnevére.
- A vezetők 87%-a szerint az ügyfelek a legfontosabb érintettek a vállalat hírnevének megítélésében.
A közösségi média a fogyasztók mindennapi életének középpontja. Ez az első hely, ahová információért, szórakoztatásért vagy unaloműzésként fordulnak a felhasználók és szívesen kifejezik gondolataikat és véleményüket is. Így a márkabiztonság itt is kiemelt fontosságú.