2022. nov 28.

Mindent megteszel márkád biztonságáért?

írta: Sáringer Viktória
Mindent megteszel márkád biztonságáért?

pexels-vanessa-garcia-6326039.jpgNeked már van a kockázatokat megelőző stratégiád? Meghatároztad az irányelveket, amikkel teszel márkád biztonságáért, jó megítéléséért? Segítünk, hogy belekezdhess ebbe a folyamatba vagy tökéletesítsd a már meglévő tervet!

 

Mi az a „nem megfelelő tartalom”?

A válasz egyszerűnek tűnhet, de minél jobban beleásod magad, annál homályosabb lesz. Például nyilvánvaló, hogy az illegális drogokat tartalmazó tartalom nem megfelelő párosítás közösségi média hirdetésed mellé. Azonban nem minden esetben ennyire egyértelmű a kérdés. A legtöbb cég például a politikától is távol tartja magát, így mondjuk egy választási videónál sem örülnének, ha felugrana a hirdetésük, míg mások a nagy nézettség miatt ezt szívesen megteszik.

Fontos, hogy a teljes marketingcsapat tisztában legyen azzal, mi fér bele és mi nem, milyen tartalmakat és témákat kell elkerülni. Ehhez tanácsos tartani egy megbeszélést, ahol mindent tisztázol és ahol feltehetik kérdéseiket a kollégák is. Biztasd őket arra, ha valamiben nem biztosak, forduljanak hozzád vagy az illetékeshez bátran iránymutatásért. Az is jó ötlet, ha létrehozol egy tiltólistát, amin bármikor átfuthatják a kollégák, hogy mi az, ami erőteljesen kerülendő.

A márkabiztonsági problémákkal foglalkozó személy kiválasztása

A márkabiztonság mindenki felelőssége. Mégis, amikor eljön az ideje egy válságreagálási stratégia elindításának, érdemes azt egy vagy két emberre korlátozni.

Döntsd el, kik lesznek felelősek a kockázatok felméréséért és ezt tedd is egyértelművé. Így ha bárki a cégen belül észrevesz egy potenciális kockázatot, tudni fogja, kihez kell fordulni.

Vázold fel a válaszstratégiát!

Még a leginkább megelőzhető válság is biztosan a lehető legváratlanabb pillanatban érkezik majd. Ha már vannak alapvető válasz stratégiáid, akkor gyorsan és megfelelően reagálhatsz ezekre a helyzetekre. Jó, ha nem akkor kell kapkodni és kidolgozni a nulláról egy konfliktuskezelési tervet, hanem már előre megírt, átgondolt vázlatok várnak. Minden konfliktus kezelése hasonló, így egy pár általános forgatókönyv ilyen helyzetben hamar testreszabható és alkalmazható.

Ha nincs megfelelő kommunikációs szakember a cégen belül, aki ki tud dolgozni egy vagy akár több konfliktuskezelési tervet, vedd igénybe egy ügynökség segítségét! Nagy biztonságot adhat, ha kész megoldások vannak a kezedben a potenciálisan felmerülő gondokra. A márka hírnevének megóvása elsődleges, így ezen nem szabad spórolni sem költségvetés, sem egyéb erőforrások szempontjából.

Hallgatózz a közösségi oldalakon!

A közösségi meghallgatási eszköz (social listening) lehetővé teszi, hogy megismerd, miként nyilatkoznak a felhasználók márkád kapcsán a közösségi média térben. Ez nagy segítség, hiszen ha nem is direkt hozzád érkeznek be a panaszok, mégis tudsz reagálni rájuk bocsánatkérésedben.

Tájékoztató anyagok

Egy márka hírnevének védelme nem egyedül a marketingcsapat felelőssége. Vállalatodban mindenkinek fel kell készülnie arra, hogy megállítsa a márkabiztonsággal kapcsolatos esetleges válságokat, botrányokat.

A világháló egy szinte végtelen nagyságú hely, így lehetetlen egyetlen csapat számára, hogy minden felmerülő potenciális fenyegetést észleljen és kezeljen. A márka hírnevének megőrzése érdekében azonban meg kell tenni a lehető legtöbbet ezügyben.

A márkabiztonsági irányelveket, protokollokat tedd könnyen elérhetővé a kollégák számára és bizonyosodj meg róla, hogy mindenki ismeri ezeket a fontos tudnivalókat.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/brand-safety/

Szólj hozzá

biztonság stratégia válság ötletek tippek megoldás márka tanácsok bocsánatkérés kockázat konfliktus reagálás konfliktuskezelés social listening márkabiztonság stratégiakészítés közösségi média kommunikáció így csináld tájékoztató anyagok választratégia