Te már ismered az ügyfeleid Hozzád vezető útvonalát?
Manapság jelen lenni cégünkkel a közösségi média platformokon egy teljesen természetes jelenség. A cégek jelentős százaléka legalább egy platformon jelen is van, mégis sokan nem használják ki az ebben rejlő lehetőségeket. Számos cég ugyanis abban bízik, hogy ahogy megjelennek a közösségi médiában, az már rögtön garantálja is a sikert. Ez azonban egyáltalán nem így van!
Nézzük, hogyan lehetünk sikeresek a közösségi médiában
1. Ismerd meg az ügyfeleidet, avagy határozd meg a célközönségedet!
- Demográfiai jellemzők: hány évesek, hol élnek, kapcsolatban élnek, vagy egyedülállóak, kisgyerekesek, milyen jövedelemmel rendelkeznek, stb.
- Érdeklődési körök: szeretnek olvasni, diétáznak, gyakran járnak moziba, stb.
- Magatartások: milyen weboldalakat látogatnak, milyen fiókokat követnek, stb.
2. Térképezd fel az ügyfélútvonalat!
Mire jó az ügyfélútvonal? Ennek során tulajdonképpen nem csak magát a vásárlás megtörténtét nyugtázzuk, hanem az egész vásárlói utat bejárjuk és dokumentáljuk.
Az ügyfélútvonal megmutatja, hogy a vásárlók milyen utat járnak be, mielőtt eldöntik, hogy megvásárolnak egy terméket vagy szolgáltatást. Segítségével tudni fogod, mikor és hogyan tudod elérni a célközönségedet, ezáltal nagy segítségedre lesz vállalkozásod marketingstratégiájának kialakításában.
Az ügyfélútvonal nagyjából három szakaszra bontható.
- Ismertség: Amikor az ügyfél megismerkedik egy vállalkozással vagy egy termékkel.
- Megfontolás: Amikor az ügyfelet érdekelni kezdi egy vállalkozás vagy egy termék.
- Konverzió: Amikor az ügyfél úgy dönt, megvásárol egy terméket vagy egy szolgáltatást.
A marketing során az a cél, hogy konverzió felé tereld az érdeklődőidet, hogy aztán a vásárlóiddá váljanak. Ezt a folyamatot gyakran értékesítési tölcsérként ábrázolják, hiszen a reménybeli ügyfelek száma egyre kisebb lesz, ahogy a konverzió irányába haladnak. Ez persze teljesen normális dolog. Még ha jól is választottad meg a célközönségedet, nem mindenkiből lesz ügyfél. A termékeidet megismerők közül nem mindenki dönt a vásárlás mellett. Ugyanakkor a célközönséged minél pontosabb meghatározása nagy mértékben fogja növelni a konverziók számát.