2022. sze 06.

Te már ismered az ügyfeleid Hozzád vezető útvonalát?

írta: K.Klarissza
Te már ismered az ügyfeleid Hozzád vezető útvonalát?

pexels-cup-of-couple-6956772.jpgManapság jelen lenni cégünkkel a közösségi média platformokon egy teljesen természetes jelenség. A cégek jelentős százaléka legalább egy platformon jelen is van, mégis sokan nem használják ki az ebben rejlő lehetőségeket. Számos cég ugyanis abban bízik, hogy ahogy megjelennek a közösségi médiában, az már rögtön garantálja is a sikert. Ez azonban egyáltalán nem így van!

Nézzük, hogyan lehetünk sikeresek a közösségi médiában

1. Ismerd meg az ügyfeleidet, avagy határozd meg a célközönségedet!

  • Demográfiai jellemzők: hány évesek, hol élnek, kapcsolatban élnek, vagy egyedülállóak, kisgyerekesek, milyen jövedelemmel rendelkeznek, stb.
  • Érdeklődési körök: szeretnek olvasni, diétáznak, gyakran járnak moziba, stb.
  • Magatartások: milyen weboldalakat látogatnak, milyen fiókokat követnek, stb.

2. Térképezd fel az ügyfélútvonalat!

Mire jó az ügyfélútvonal? Ennek során tulajdonképpen nem csak magát a vásárlás megtörténtét nyugtázzuk, hanem az egész vásárlói utat bejárjuk és dokumentáljuk.

Az ügyfélútvonal megmutatja, hogy a vásárlók milyen utat járnak be, mielőtt eldöntik, hogy megvásárolnak egy terméket vagy szolgáltatást. Segítségével tudni fogod, mikor és hogyan tudod elérni a célközönségedet, ezáltal nagy segítségedre lesz vállalkozásod marketingstratégiájának kialakításában.

Az ügyfélútvonal nagyjából három szakaszra bontható.

  1. Ismertség: Amikor az ügyfél megismerkedik egy vállalkozással vagy egy termékkel.
  2. Megfontolás: Amikor az ügyfelet érdekelni kezdi egy vállalkozás vagy egy termék.
  3. Konverzió: Amikor az ügyfél úgy dönt, megvásárol egy terméket vagy egy szolgáltatást.

A marketing során az a cél, hogy konverzió felé tereld az érdeklődőidet, hogy aztán a vásárlóiddá váljanak. Ezt a folyamatot gyakran értékesítési tölcsérként ábrázolják, hiszen a reménybeli ügyfelek száma egyre kisebb lesz, ahogy a konverzió irányába haladnak. Ez persze teljesen normális dolog. Még ha jól is választottad meg a célközönségedet, nem mindenkiből lesz ügyfél. A termékeidet megismerők közül nem mindenki dönt a vásárlás mellett. Ugyanakkor a célközönséged minél pontosabb meghatározása nagy mértékben fogja növelni a konverziók számát.

A cikk folytatásában megnézzük, mi a marketingcél az ügyfélútvonal egyes szakaszaiban! Kattints!

Szólj hozzá

online marketing ügyfél ügyfélkezelés konverzió közösségi média közösségi média kommunikáció ügyfélútvonal