A közösségi média a tinédzserek elsőszámú hírforrása
A tinik egyre inkább a közösségi médiára hagyatkoznak, ha hírekről van szó. A nyomtatott sajtó, a rádió és a tévé pedig továbbra is az idősek elsődleges hírforrásai. A fiatalabbakat most leginkább az Instagram, mint hírforrás érdekli, a sort pedig a YouTube és a TikTok is szorosan követi.
Az Ofcom új kutatása szerint a legtöbb tinédzser elfordul a hagyományos médiától, helyette a legtöbb hír a közösségi médián keresztül jut el hozzájuk. A tanulmány kimutatta, hogy a tinédzserek szívesebben görgetik a közösségi média hírfolyamait, hogy lépést tartsanak a legfrissebb hírekkel.
"És bár a közösségi médiát kevésbé tartják megbízhatónak, mint a hagyományos hírforrásokat, ezek az oldalak magasabb értékelést kaptak, mivel sokféle nézetet biztosítanak a mai legfontosabb hírekkel kapcsolatban." – nyilatkozta Yih-Choung Teh, az Ofcom stratégiai és kutatási igazgatója.
Az első igazi közösségi média generáció
Ez a tendencia mások számára nyilvánvalónak tűnhet, de nem szabad elfelejteni, hogy a Baby boomer az első generáció, akiknek már volt televíziója. A televízió nagyrészt felváltotta a rádiót és az újságokat a hírforrásokban. Tekintettel arra, hogy a 2005 és 2010 között született emberek nem éltek olyan világban, amelyet nem a közösségi média uralt, nem meglepő, hogy ma már sokan a közösségi médiát részesítik előnyben a hagyományos médiával szemben. Ez kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy mennyire megbízhatóak az idővonalakon, a közösségi oldalakon, a hírfolyamban megosztott információk.
Sam O'Brien, az Affise marketing igazgatója szerint ez a tény komoly aggályokat vet fel. O’Brien kifejtette, hogy bár egyes közösségi médiában jócskán találhatóak megbízható híroldalak, nagy számban előfordulnak félrevezető, pontatlan vagy megbízhatatlan források is. A fiatal közönség azonban tényként kezeli az elferdített, sőt hamis híreket is. A tanulmány szerint a tinédzserek 65%-a viszont a családja információira támaszkodik, ha hírekről van szó.
O'Brien hozzátette, hogy sok megosztott álhír valójában olyan oldalakról származik, mint a Youtube vagy a TikTok. Ez emlékeztet arra, hogy a hagyományos médiának lépést kell tartania az új közösségi platformokkal és továbbra is relevánsnak kell lennie a fiatal közönség számára, hogy felkeltse a figyelmüket.
„A tinédzserek az első digitális generáció részei, akik könnyen elérhető közösségi média csatornákon nőttek fel,” – mondta Sarah Penny, az Influencer Intelligence tartalom- és kutatási igazgatója.
Elmondta, hogy a közösségi hálózatok honosítása a fiatalok körében azt jelenti, hogy megbíznak a csatornákban. A csatornák is fejlődtek, hogy alkalmazkodjanak ehhez a használatbéli változáshoz, oktató és szórakoztató tartalmakat, valamint inspirációt és szórakozást kínálva a felhasználóknak.
Az idősebb generációk azonban más környezetben nevelkedtek, kevesebb hozzáféréssel vagy közösségi média nélkül, így nem biztos, hogy annyira megbíznak ezekben a csatornákban. Hírekért szívesebben olvasnak újságot és hallgatnak rádiót.
Bízz vagy ne bízz a közösségi médiában?
Figyelemre méltó az a tény, hogy míg a fiatalok a közösségi médiát használják híreik fogyasztására, 30%-uk még mindig úgy gondolja, hogy ez kevésbé megbízható, mint a hagyományos média. Azonban továbbra is magasabbra értékelik ezeket a szolgáltatásokat, mivel a legfrissebb hírekről sokféle tartalom áll rendelkezésükre.
„A 11-16 évesek körében népszerű influencerek leggyakrabban hasonló korosztályból származnak, mint legnagyobb rajongóik, így érthető, hogy ezek a fiatalok hajlamosabbak hinni és bízni a véleményükben. A forrásokat azok is megosztják, akiket hasonló gondolkodásúnak tartanak” – jegyezte meg Penny. Azok az influencerek, akiknek sok követője van ebben a korosztályban, élvezik azt a kiváltságot, hogy oktathatnak és információkat oszthatnak meg a fiatal felhasználókkal.
Penny látta azt a generációs megosztottságot abban is, ahogyan az emberek érzékelik és viszonyulnak az influencerekhez. A fiatalabb generáció nagyobb valószínűséggel bízik bennük. Valószínűbb, hogy egyéni szinten is kapcsolatba lépnek velük, így mind az információk, mind az ajánlások tekintetében számíthatnak rájuk.
Bár a közösségi médiába vetett bizalmat nemzedékeken át befolyásolták a félretájékoztatási aggodalmak, még mindig egy jó eszköz arra, hogy a felhasználók demokratikusan hangot tudjanak adni a véleményüknek és hallattassák hangjukat. Mindez tovább növelheti a közösségi média, mint hírforrás iránti bizalmat.
Ha szeretnéd megismerni az új generáció közösségi média felületeit, szerezd be legújabb könyvünket, amely az Instagram újdonságai mellett a TikTok-kal, a BeReal-lel, a Poparazzival és megannyi, TELJESEN ÚJ MEGKÖZELÍTÉST TARTALMAZÓ közösségi média felülettel foglalkozik. Öveket becsatolni, durvul a helyzet! ;)
Forrás: