Tudj meg mindent a tartalomkészítőkről!
Üdvözöllek a digitális tartalomkészítők korában! Ma már több mint 50 millióan vallják magukat tartalomkészítőnek a közösségi médiában. Így nem is kérdés, hogy erről a jelenségről beszélni kell. Ugyanis nem csak az új generációs platformokon való kommunikációra, a közösségi médiáért felelős munkatársak feladataira is hatással van. Az általános üzleti stratégia tervezésekor érdemes az alkotókat is figyelembe venni.
Az affiliate marketing programok lebonyolításától a formális alkotó-márka partnerségekig az influencer marketing alapvető stratégia a digitális marketingben.
Kit nevezünk digitális tartalomkészítőnek?
A digitális tartalomkészítő az, aki tartalmat hoz létre közösségi média platformok és más digitális csatornák számára.
A digitális tartalomkészítők professzionális, kiváló minőségű tartalmat kínálnak közönségük tájékoztatására és bevonására, beleértve a következőket:
- Videók
- Fényképek
- Grafikák
- Blogbejegyzések
Egyszerűen fogalmazva: az alkotók alkotnak és befolyásolnak.
Az alkotók sok esetben magasan képzett marketingszakemberek, akik az internetes kultúrát formálják. Hiteles közösségeket ápolnak és egyedi személyes márkákat építenek, némelyikük akár híresség státuszt is elér. Ők jelentik a hidat a vállalkozások és az elérni kívánt emberek között.
Taylor Lorenz szerint az alkotók egyre népszerűbbek, és bálványokká váltak, akikre a gyerekek, fiatalok felnéznek. Amikor a mai középkorú korosztály felnőtt, az embereknek még Britney Spears volt a szobában a falon, most pedig Bryce Hall vagy Jake Paul szerepel a háttérképeken.
Az alkotóknak tájékozottnak és szenvedélyesnek kell lenniük, különösen a márkákkal való együttműködések során. Sikerük kulcsa a hitelesség: a marketingesek 50%-a arra kéri őket, hogy készítsenek oktatási, bemutató tartalmat termékeikről vagy a kapcsolódó témákról. A marketing szakemberek és a fogyasztók is arra hivatkoznak, hogy az alkotók számára a legfontosabb minősítés a termékkel kapcsolatos tapasztalat, majd a hitelesség.
Hogyan változtatják meg a tartalomkészítők a közösségi média szakembereket?
Mivel oly sok alkotó tör be a közösségi média területére, sok marketinges kíváncsi, mit jelent ez a digitális reneszánsz számukra.
Vajon most elvárják tőlük, hogy alkotói szintű minőségi tartalmat nyújtsanak, miközben más közösségi média menedzseri feladatokat is ellátnak? Az az igazság, hogy attól függ.
Közösségi média menedzserek és tartalomkészítők: Mi a különbség?
A közösségi média tartalomkészítői lehetnek szabadúszók, ügynökségek és cégen belüli csapattagok is. Ha házon belül dolgoznak, feladataik közé tartozik, hogy a tartalomfejlesztésre összpontosítsanak, naprakészek maradjanak a platform legjobb és legaktuálisabb gyakorlataival, és a márka online arculatát alakítsák.
Ezek a feladatok átfedésben vannak a közösségi média koordinátorok, szakemberek és menedzserek szerepével. Nincsenek egyértelmű határok, és az álláskeresésekben az „alkotó” kifejezést felcserélhetően használják a „social media manager” kifejezéssel.
Ám az elmosódott vonalak tisztességtelen munkaterhelést és elvárásokat támaszthatnak a közösségi média szakemberekkel szemben. A vállalatoknak figyelniük kell a csapataik támogatására biztosított erőforrásokra, és ne feledjék, hogy a közösségi média sokrétű csatorna, amely létrehozást, folyamatos jelenlétet, módosításokat és kezelést igényel.
Új pozíciók jelennek meg
Az alkotói és influencer marketing a tartalomalkotáson kívül új pozíciók kialakulásához vezetett: az alkotói kapcsolatok menedzserei. Mostantól az elkötelezett csapattagoknak meg kell találniuk és biztosítaniuk kell az alkotókat, kezelniük kell az alkotói program költségvetését, és ápolniuk kell a kapcsolatokat.
Vannak, akik ügynökségekre bízzák ezt a feladatot, míg másuk maguk, cégen belül igyekeznek megbirkózni a feladatokkal.
Ezeknek az egyéneknek olyan készségekre van szükségük, mint például:
- Tapasztalat a költségvetés kezelésében
- Projektmenedzsment
- Integrált marketing ismeretek
- Adatelemzés
A közösségi média csapat felelősségének növekedésével a csapat létszámának is bővülnie kell. Fontos, hogy amennyiben egyáltalán nem értünk az influencer marketinghez és a tartalomgyártói együttműködésekhez, úgy inkább először tanuljunk, fejlesszük magunkat vagy marketinges csapatunkat. Addigis pedig keressünk egy megbízható ügynökséget vagy kollégát, aki képes alaposan, felelősségteljesen ellátni a feladatokat, ugyanis sok múlik a megfelelő közösségi média marketingen.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/digital-content-creators/