Hogyan tedd igazán ünnepivé hírfolyamodat? - Karácsonyi ötletek
A karácsony ünnepi hangulattal tölti meg a világot. És ami a vállalkozásokat illeti, még több okunk van az ünnepi vidámságra – hiszen ez rengeteg ünnepi vásárlást generál. Az USA-ban a Halloween és a Black Friday vetekszik a karácsonnyal, de a világ többi részéről általánosságban elmondhatjuk, hogy a karácsony a legfontosabb ünnep marketing szempontból, ilyenkor lehet igazán nagy konverzióra szert tenni.
Olyan szempontból is szerethető ez az ünnep, hogy univerzális, minden évben hasonló lehet a kommunikációnk és sokat tanulhatunk a korábbi évek kampányaiból – mit csináljunk és mit kerüljünk el. Természetesen nem december közepén kell észbekapni, hanem már jó időben elkezdeni a várakozás fokozását az ünnepi időszakra. Így kampányunk fokozatosan kaphat lendületet. A karácsonyi kampányok könnyen átcsaphatnak az újévi kampányokba is, így erre is idejében készülnünk kell.
A márkák általában mindent beleadnak a részletes kampányok kidolgozásába és különös figyelmet fordítanak közösségi média platformjaikra ebben az évszakban. Mert ez a holly jolly szezon egyben nagyon közösségi média barát időszak is. Mire gondolunk? Az ünnepi hangulat ragadós, a hagyományok adottak, a kreativitás határtalan. Nagyon jól megjeleníthetők a közösségi média posztokban az ünnepi hangulat elemei.
Bármilyen kampányt is tervezel karácsonyra, mindenképpen szükséged van egy kidolgozott közösségi média marketingtervre is. És ezért hoztunk pár ötletet, hogy hírfolyamod ünnepi díszben tündökölhessen!
Karácsonyi marketing a közösségi médiában
Ellentétben a Black Friday és Cyber Monday promóciókkal, ahol a kedvezményekről és az eladásokról van szó, a karácsonyi promócióknak organikusabbaknak kell lenniük. És a legjobb hely a közösség építésére vagy a közösséggel való kapcsolattartásra mindig a közösségi média.
A márkaismertség növelésének és a közösségi elkötelezettségnek a nyilvánvaló előnyei mellett a közösségi médiában végzett karácsonyi marketing jelentős hatással van az eladásaira is.
Tanulmányok szerint a vásárlók 68%-a keresi fel a YouTube-ot termékajánlásokért, és az Egyesült Államokban vásárlók 23%-a kifejezetten a közösségi médiára támaszkodik. Úgy tűnik, hogy az Instagram vezeti ezt a sort a YouTube után.
És ezért a karácsonyi marketing a közösségi médiában az az ajándék, amely folyamatosan csak ad. Így ne mondj le a lehetőségről!
Ünnepi hírfolyam a karácsonyi akciókhoz
Képzeld el, hogy sétálsz a környékeden, és meglátsz egy apró koszorút, amely egy ház ajtaján van. Ez az egyetlen jel elég ahhoz, hogy tudd, ez a ház készen áll a karácsonyra. Ugyanez vonatkozik a közösségi média hírfolyamaira is.
Az ünnepi hírfolyamok és közösségi média profilok azt mondják az embereknek, hogy egy márka készen áll a közelgő karácsonyi ünnepekre. Ráadásul készen áll arra, hogy segítsen nekik élvezni az ünnepi szezont. Ez arra készteti őket, hogy várják, mit tartogat még a márka a tarsolyában.
Szóval, hogyan alakítod át a mindennapi közösségi média profilodat, hogy az rögtön tükrözze az ünnepi időszakot?
- Módosítsd közösségi média profilképeidet karácsonyi témájú elemekkel! Ez lehet olyan egyszerű, mint egy karácsonyi ikon hozzáadása a logóhoz, vagy egy kicsit extrább, mint egy egyedi illusztráció az évszaknak megfelelően.
- A Twitter, a Facebook, a YouTube és a LinkedIn esetében lehetőséged van arra is, hogy frissítsd a közösségi média borítóképeket, hogy azok megfeleljenek az ünnepi hangulatnak.
Jöhet a karácsonyi design!
No, de milyen is a karácsonyi design? Nos, bármi ide tartozhat, ami tartogat valamilyen karácsonyi elemet: itt gondolhatunk akár a színekre (sötétzöld, piros, arany csillogós…) vagy szimbólumokra (karácsonyfa, mikulás sapka, ajándékdoboz, fenyőág…).
A dekoratív betűtípusok használata is remek ötlet a hagyományos betűtípusok helyett az ünnepi időszak jelzésére. A lényeg, hogy könnyen olvasható betűket válassz – ne menjen a külcsíny a tartalom rovására!
Adj hozzá sok hópelyhet és esetleg néhány manót a kreatívokhoz, amik azonnal ünnepivé varázsolnak bármilyen fotót.
Ne feledd, hogy az ünnepi témájú tartalmak tervezése bonyolult lehet. Az emberek mély érzelmi kapcsolatban állnak ezzel az időszakkal, és egy hiba elronthatja a szórakozást. Légy megfontolt és tartózkodj az érzékeny témák, szófordulatok vagy szimbólumok használatától, inkább az általánosabb, biztonságosabb irányt részesítsd előnyben.