2022. nov 13.

10 nyereményjáték ötlet az ünnepi időszakokra I. rész PÉLDÁKKAL

írta: K.Klarissza
10 nyereményjáték ötlet az ünnepi időszakokra I. rész PÉLDÁKKAL

pexels-laura-james-6102044.jpgSzeretnéd, hogy vállalkozásod és termékeid több érdeklődő elé kerüljenek az ünnepi szezonban? 

Az új követők szerzésétől a szezonális különlegességek tudatosításáig, az ajándékok rengeteg lehetőséget kínálnak marketingcéljaink eléréséhez. Fontos azonban, hogy mindezt tudatosan és alaposan megszervezzük.

A cikk első részében mutatunk 5 nyereményjáték ötletet a szezonális ünnepi ajándékokra.

1. Növeld a márkaismertséget

Az ajándékok egyik legnagyobb előnye, hogy könnyen növelheted általuk márkád meglévő követőit, különösen, ha a nyeremény figyelemre méltó. Ez ideálissá teszi a nyereményjátékokat a márkaismertség és a közönség növelésére olyan platformokon, mint például az Instagram.

Minden bizonnyal az év bármely szakában lebonyolíthatsz egy márkaismertség központú nyereményjátékot, de az ünnepi vagy szezonális téma használatával még inkább felkeltheted az érdeklődést a termékeid iránt, miközben több potenciális ügyfelet érhetsz el egy kulcsfontosságú vásárlási időszakban.

A márkaismertséget ösztönző szezonális nyereményjáték lebonyolításához összpontosíts egy tematikus nyereményre, például egy karácsonyi ajándékcsomagra. Ezután kérd meg a közönséget, hogy csatlakozzon a játékhoz oldalad követésével és kommentben egy ismerőse megjelölésével. Ideális esetben a betaggelt ismerősök is részt szeretnének venni a nyereményjátékban, ami több követőt és nagyobb márkaismertséget eredményez.

Az alábbi Instagram bejegyzésben a @nadamoo a fagylaltmárka például egyik szezonális termékét ajánlja fel nyereményként. A @sweetlorens sütikészítővel együttműködve a márka felkéri a követőit, hogy mindkét fiók követésével, a bejegyzés kedvelésével és egy barátjuk betaggelésével jelentkezzenek a játékra.

1_1_1.jpg

2. Többnapos közösségi média játék

A mozgalmas ünnepi időszakokban még a legizgalmasabb ajándékok is könnyen elvesznek a felhasználók idővonalain. Annak érdekében, hogy a verseny meghozza a várt eredményeket, hasznos, ha már jó előre megtervezzük és akár be is jelentjük követőinknek, hogy készüljenek rá és figyelemmel kísérjék a fiókunkat.

Ha még lenyűgözőbb eredményeket szeretnél elérni, fontold meg egy többnapos játék megszervezését az egyszeri alkalom helyett. Ha megkéred a felhasználókat, hogy több napon keresztül nézzenek vissza az újabb és újabb nyeremények megszerzése érdekében, az komoly lendületet adhat oldalaidnak. 

A többnapos játékok különösen jól működhetnek a nagyobb vásárlási ünnepek idején, mint például a karácsony. Ezt a többnapos ajándékozást ugyanis egyfajta visszaszámlálásként is használhatod egészen az ünnepekig vagy a vásárlási szezonig.

2_1_1.jpgAz alábbi Facebook bejegyzésben a Rocketbook egy hálaadás témájú versenyt indított, amely alig több mint egy hétig tartott. A notebook márka mind a 8 napon keresztül kiosztott valamilyen ajándékot, így a követőinek és a potenciális ügyfeleinek rengeteg okot adott arra, hogy visszanézzenek és foglalkozzanak a márka közösségi média tartalmaival.

3. Folyamatos elköteleződés 

A többnapos játékok ideálisak a nagyobb ünnepek kihasználásához. De mi van akkor, ha folyamatosan szeretnénk növelni az elköteleződést és a márkaismertséget? Az ismétlődő játékokkal minden évben valami „várnivalót” adhatunk követőink számára. Ahhoz azonban, hogy a legtöbbet hozhassuk ki az ismétlődő nyereményjátékokból, érdemes megfontolni akár egy egy egész éves ajándékozás feltérképezését is. 

Használj szezonális témákat, hogy mindegyiket relevánssá tedd és alkalmazz hasonló időkeretet, például minden hónap első napján teszed közzé, hogy a közönség tudja, mire számítson.

Ezzel a megközelítéssel egész évben lendületet adhatsz oldalaidnak. Ha olyan taktikákat alkalmazol, amiben megkéred a felhasználókat, hogy kövessék a fiókodat és jelöljék meg ismerőseiket, akkor hónapról hónapra egyenletes növekedést és elkötelezettséget érhetsz el.

Az alábbi Instagram bejegyzésben a @bellisa.jewellery egy nagylelkű nyereményt hirdet a márka szeptemberi nyereményjátékára. Mivel ez egy visszatérő ajándéksorozat része és több nevezést is lehetővé tesz a hónap során, ez a verseny lehetővé teszi az ékszermárka számára, hogy folyamatosan ösztönözze az elköteleződést.

3_7.jpg

4. Hozd ki a legtöbbet a kevésbé ismert ünnepekből

Ha a nagyobb ünnepek a legjövedelmezőbbek a márkád számára, csábító lehet az összes nyereményjátékot ezek köré szervezned. Sok esetben azonban a kisebb ünnepek alkalmával adott ajándékozás is nagyszerű eredményeket produkál, különösen akkor, ha kisebb a verseny más márkák részéről.

Gondolj egy szezonális közösségi média verseny megtervezésére az év legeredménytelenebb időszakaiban, hogy új ügyfeleket vonzz be, vagy szervezz egy nyereményjátékot egy világnapi témájú ünnep egyike köré, amely illik a márkádhoz.

4_3.jpgAz alábbi Instagram bejegyzésben például a @toms_of_maine ajándékot oszt meg a B Corp hónapja alkalmából, amely fontos ünnep azon vállalkozások számára, amelyek értékelik a társadalmi és környezeti áttekinthetőséget és a felelősségre vonhatóságot. A nyereménycsomag több B Corp által tanúsított márka elemeit tartalmazza, ami nagyszerű módja annak, hogy nagyobb láthatóságot biztosítsanak a játéknak.

5. Ösztönözd a közönséget, hogy készítsen tartalmakat a nyeremények megszerzéséhez

Ha a fő cél új ügyfelek szerzése vagy a márkaismertség javítása, akkor logikus a taggelések és a követések kérése. Ha azonban növelni szeretnéd a hűséget, akkor valószínűleg egy másfajta játékot szükséges lebonyolítani.

Ehhez pedig a felhasználók által létrehozott tartalmak alkalmazása a legjobb választás. Kiírhatsz például egy videópályázatot és megkérheted a felhasználókát, hogy osszanak meg magukról egy videót a termékeid használata közben. Vagy indíts egy fotópályázatot, amelyben megkéred őket, hogy tegyenek közzé egy fotót valamiről, ami releváns a kampány szempontjából.

5_4.jpgAmikor az emberek saját közösségi profiljukban tesznek közzé pályázatokat, automatikusan növelik a márkád ismertségét és népszerűsítik a kampányt saját követőik körében. Ezeket az anyagokat pedig akár később is újrahasznosíthatod, melyek azáltal, hogy a felhasználok készítették sok esetben sokkal értékesebbek a többi követő szemében, mint a saját tartalmaid.

Az alábbi @PopTartsUS tweetben például a reggeli cukrászsütemény márka arra kéri követőit, hogy vegyenek részt a július negyedike témájú nyereményjátékban. Ahelyett, hogy arra kérné a résztvevőket, hogy kövessék vagy taggeljék be a márkát, a @PopTartsUS arra kéri a követőit, hogy készítsenek egy zászlót a Pop-Tarts segítségével.

 

nevtelen_19.png

 

 

 

Ha szeretnéd, hogy levegyük a válladról a terhet, szívesen segítünk játékok és alkalmazások fejlesztésével, akár vásárlásösztönző, hangulatfokozó és imázsnövelő adventi naptárodat vagy karácsonyi üdvözletedet tartalmazó képkirakódat is elkészítjük.Ismerd meg a lehetőségeket ITT

 

 

Forrás:

https://www.socialmediaexaminer.com/10-social-media-contest-ideas-for-the-holidays/

Szólj hozzá