Nem tudod, mit posztolj az ünnepi szezonban? Segítünk! – I.rész
Egyre hidegebb van, közeledik a tél, az ünnepi szezon és itt az ideje, hogy elkezdjünk egy kis karácsonyi hangulatot csempészni közösségi média kommunikációnkba is. Nem feltétlen szükséges egy teljes karácsonyi közösségi média kampányt indítani, de azért pár poszttal mindenképp érdemes kihasználni az ünnepi várakozás időszakát.
Most hoztunk pár ötletet, milyen bejegyzésekkel érhetsz el sikereket!
1. A legfontosabb dátumok decemberben
December tele van a szezonális tartalom lehetőségeivel. Például tudtad, hogy van csúnyapulcsis nap? Elő a karácsonyi pulcsikkal és készítsetek a kollégákkal egy közös képet vagy akár egy kollázst az egyes munkaállomásokkal. Érdemes utánajárni a világnapoknak és fontos évfordulóknak, így még több aktuális, releváns tartalmat létrehozva.
2. Ossz meg ajándékozási inspirációt!
Kinek ne lenne szüksége inspirációra a karácsonyi ajándékokhoz? Mondd el a közönségednek a legjobb karácsonyi ajándékötleteket, és természetesen, ha van, vegyél be saját terméket is a listába. A B2B cégek esetében az is jó ötlet, ha az iparágban népszerű ajándékokat osztasz meg vagy olyasmit, amivel a cég meglepheti a kollégákat.
3. Mutasd meg, milyen nálatok az ünnepi hangulat!
Mindenki szeret belepillantani a márka mögötti arcokba. Mutasd meg közösségi média közönségednek, hogyan készül a csapatod az ünnepekre! Ahogy már említettük, a karácsonyi pulcsi nyerő ötlet, de az irodai díszítés egy forró tea (vagy bor) parti, esetleg a csapattagok kedvenc karácsonyi desszertjeinek prezentálása is érdekes lehet.
4. A lényeg a szövegezés
Nem kell nagyon eltérni a szokásos közösségi média tartalmaktól, de tanácsos egy kis ünnepi hangulattal megfűszerezni ezeket. Gondold át, az egyes tartalmakhoz hogyan fűzhetsz hozzá néhány karácsonyi hangulatú idézetet, hagyományt.
Ha bizonytalan vagy, merre indulj, akár meg is fordíthatod a dolgot és kitehetsz egy karácsonyi fotót, amihez közönségedtől kérsz képcím ötleteket. Hidd el, nagyon kreatívak az emberek és ráadásul ez az aktivitást is növeli.
5. Cuki állatok – garantált siker
Két dolog, amit az emberek szeretnek látni a közösségi médiában: olyan játékok, amelyekben könnyű részt venni, és aranyos állatok. Kombináld a kettőt!
Kérd meg követőidet, hogy osszanak meg képeket házi kedvencünkről akár egy cuki mikulás sapiban vagy egy mézeskalácsos takaróval. A legjobbakat jutalmazd egy kis nyereménnyel, így lesz motiváció a részvételre. Akár egy alkalmazás alapú játékot is létrehozhatsz ehhez a projekthez, ahová feltölthetik a fotókat és szavazatokat is gyűjthetnek. Ha érdekel egy ilyen lehetőség, keress minket bizalommal!
6. Ne félj kérdezni!
Néha jó, ha olyan kérdéseket teszünk fel, ami kicsit felborzolja a kedélyeket, így könnyebben válthatunk ki aktivitást. Ugyanis az ilyen témákról van véleménye az embereknek és szívesen el is mondják. Például mi a véleménye követőidnek az újraajándékozásról? Az ajándékutalvány jó ajándék? Tárgy vagy élmény okoz nagyobb örömet? A titkos Mikulás egy jó dolog vagy inkább kellemetlen kötelezettség?
7. 'Az elmúlt karácsonyok szellemei'
Ahhoz, hogy kommentálhassuk a jelent, néha a múltba kell tekintenünk. Történt valami említésre méltó ezen a napon a korábbi években? Itt az ideje egy decemberi #Visszatekintő napnak, vagy akár történelmi eseményekre való utalások is feldobhatják a kommunikációt.
Az év vége felé közeledve egy jó lehetőség is elénk tárul, hogy számot adjunk az idei tevékenységről és sikerekről. Akár egy fotóválogatást is készíthetünk az idei termékekről, eseményekről vagy fontos mérföldkövekről.
Neked melyik a kedvenced tippjeink közül?
Ha még szívesen olvasnál további ötleteket, kövess minket a Facebook-on, ahonnan elsőként értesülhetsz róla, amint megjelenik cikksorozatunk következő része.
Forrás: https://www.contentcal.com/blog/20-social-media-post-ideas-for-the-holiday-season/