Tippek karácsonyi kampányaidhoz I. rész
Az ünnepi kampány következetes összeállítása nagy kihívást jelenthet. Óriási lehet a nyomás, hogy valami egyedit hozzunk létre, de az ünnepi tartalom határain belül. Most tippjeinkkel segítünk, hogy milyen irányba indulj el és milyen tartalomtípusokkal érhetsz el sikereket a közösségi médiában a karácsonyi nagy hajrában!
Készen állsz, hogy meghívd a Mikulást a közösségi média hírfolyamodba?
Kezdjük is:
1) Karácsonyi visszaszámlálás
Közönséged több száz közösségi médiával kapcsolatos bejegyzéssel találkozik számos csatornán keresztül, így olyat kell kitalálni, amely magával ragadja az embereket. A karácsonyi visszaszámlálás felkelti a figyelmüket, és tudatja velük, hogy ebben a szezonban várhatnak a márkától valamit.
Az ilyen visszaszámlálások különösen az Instagramon segíthetnek abban, hogy nagy forgalmat irányíts a hírfolyamodba. Fontos, hogy az esztétikus megjelenésről az ünnepi posztok tengerében se feledkezz meg – az Instagramon már-már elvárás, hogy jól mutasson a feed.
Hogyan kezdj hozzá? Íme, mik lesznek a segítségedre:
- A márkád vizuális identitásához és az ünnepi témájához igazodó GIF-ek.
- Rövid formátumú videók (például Instagram Reels vagy TikTok) a folyamatban lévő visszaszámlálás bejelentéséhez és frissítéseinek megosztásához.
- Statikus képek a választott ünnepi témában és a már meglévő Instagram esztétikában.
Érdemes ezzel a visszaszámláló tartalommal kezdeni a karácsonyi kampányt. A legjobb tudásodra és kreativitásodra is szükség lesz, hogy felkeltsd az emberek figyelmét és már az ünnepi szezon elején márkádra irányítsd a figyelmüket. A visszaszámlálás ráadásul olyan szempontból is jó, hogy emiatt vissza-visszatérhetnek a felhasználók oldaladra a legújabb fejleményekért.
2) Ünnepi témájú videók
A karácsonyi marketing az ünnepi témájú videók szinonimájává vált. Szívmelengető, vicces és informatív videós tartalom, amely megtestesíti a karácsonyi hangulatot, és bizony mindenki szívét uralja ebben a szezonban. Ezért készít minden nagyobb márka kivételes minőségű videókat, hogy megragadja ezt a piacot. Ugye ismerős, hogy milyen népszerűek például a Coca Cola karácsonyi reklámfilmjei?
A videó az egyik legjobban teljesítő tartalom a Facebookon, az Instagramon, a LinkedIn-en, a Twitteren, a TikTokon és a Snapchaten. És persze a YouTube-ról nem is beszélve!
A videó tehát az, amire szükséged van a karácsonyi kampányokban.
Ha jelenleg nem fér bele a költségvetésbe a műtermi, vagy profi csapattal felvett videó, akár telefonoddal Te magad is készíthetsz jó minőségű tartalmat.
3) Informatív ünnepi tartalom
A vásárlók szeretik az információkat és ezek hosszú ideig le is kötik a figyelmüket. Emiatt pedig az algoritmus számára is jó üzenetet közvetíthet tartalmunk, ha az emberek sokáig elidőznek vele.
Íme néhány téma, amelyeket megpróbálhatsz lefedni informatív karácsonyi bejegyzésekkel:
- Ajándékcsomagolási ötletek
- Buliszervezési tippek
- Ünnepi ruha ötletek
- Ajándékötletek
- Szezonális receptek
- Egyszerű DIY ötletek
Az már csak plusz, ha bele tudod építeni termékeidet vagy szolgáltatásaidat valamilyen módon az ajánlásokba.
Fontos, hogy tartsd észben, nem egy blogcikken dolgozol, hogy egy hosszú, egybefüggő szöveggel rukkolj elő közönségednek. A közösségi médiára kerülnek ki a posztok, így a tördelés, a kiemelések (pl. hashtag-ekkel) és az emoji-k használata elősegíti, hogy egy könnyen fogyasztható tartalmat hozhass létre.
Ha nem csak szövegesen adnád át a tudnivalókat, akár infógrafika készítésén is elgondolkozhatsz. Ha még ennél is nagyobb hangsúlyt fektetnél a tippekre, oktatóvideók vagy carousel posztok is színesíthetik kampányodat.
Ne feledd: a közösségi média rendkívül vizuális. Az embereknek kevesebb, mint 5 másodpercbe telik, hogy megítéljenek egy bejegyzést, és továbblépjenek róla. Az információs tartalom értékesítésének és a versenytársakkal szembeni előny megszerzésének legjobb módja a vizuális marketing. Ezeknek a bejegyzéseknek a márka vizuális identitását is a lehető legteljesebb mértékben meg kell jelenítenie.
Ha megtanulnád a különböző közösségi média felületek kezelését, ha pontosan tudni szeretnéd, milyen lehetőségei vannak cégednek, ha Te magad végeznéd a kommunikációt, válaszd OKTATÁSAINKAT! Alapos, részletes oktatásainkon végigkattintgatjuk Veled együtt a felületet és minden felmerülő kérdésre választ adunk! Tarts velünk Te is!