Ellenőrizd versenytársaid Google hirdetéseit! – LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE
Marketingtevékenységünk során fontos, hogy folyamatosan figyelemmel kísérjük a szektor további aktív hirdetőjének tevékenységét. Legyen szó konkrét konkurensről vagy csak hasonló célközönséggel rendelkező cégekről, a mások által létrehozott hirdetések követése pozitív hatással lehet saját stratégiánkra.
Miért érdemes ellenőrizni mások hirdetéseit?
Lehet szó piackutatásról, új termék bevezetéséről, a versenytársak ellenőrzéséről, az iparág alapos megismeréséről, a hirdetések nagy segítségünkre lesznek. A hasznos adatok és információk segítenek megismerni az éppen aktuális hirdetési trendeket, inspirálhatnak, milyen irányba induljunk el saját kampányainkkal és tanulságosak lehetnek stratégiánk szempontjából is. Az is kiderül, hogy a konkurens cégek milyen hirdetési formátumokat részesítenek előnyben, illetve a külföldi és hazai hirdetési tendenciákat is összehasonlíthatjuk.
Hol nézhetjük át mások hirdetéseit?
Ha a Meta felületein megjelenő hirdetéseket szeretnénk átnézni, akkor a Hirdetéstár lesz a jó választás. Ez már jó ideje elérhető és nagy segítség a közösségi média marketingben. Most megjelent a Google felületén is egy hasonló funkció, ahol más márkák hirdetéseit vizsgálhatjuk meg közelebbről.
Így nézd át mások Google hirdetéseit!
Keressünk rá a Google keresőjében egy cégre vagy tevékenységre, ami érdekel minket. Ilyenkor az első pár találat hirdetés lesz, vagyis fizetett megjelenések.
Az ilyen megjelenések címsora mellett egy kis nyilat láthatunk. Ez normál találatok esetében általában a Tárolt változat megjelenítésére alkalmas, de hirdetéseknél még több lehetőség nyílik meg, hogy hasonló hirdetéseket kereshessünk vagy most már arra is, hogy az adott hirdető további hirdetéseit is megtekinthessük.
Visszajelzést is adhatunk az adott hirdetésre, például kedvelhetjük vagy tilthatjuk.
A hirdetőről való információs rész alján van az opció, hogy a további hirdetéseket is megnézhessük. Ha erre rákattintunk, egy új felületre irányít a rendszer, ahol a hirdető alapvető információit látjuk (székhely, cég neve), az összes hirdetés társaságában. Automatikusan a legutóbbi hirdetés kerül előre, eszerint rendszerezi a reklámokat számunkra.
Beállítások és szűrések
Szűrési lehetőségek is vannak, hogy specifikusabban is megvizsgálhassuk a hirdetéseket. Beállíthatjuk, melyik időintervallum érdekel minket, vagy hogy hol jelent meg a hirdetés, illetve milyen formátumokra vagyunk kíváncsiak.
Az időben való szűrés választhatjuk a mai, tegnapi, legutóbbi 7 nap, legutóbbi 30 nap lehetőségeket, vagy teljesen egyéni időintervallumot is megadhatunk igény szerint. Fontos megemlíteni, hogy jelenleg még nem tudunk az időben nagyon visszamenni, a 30 napos időlimit a legnagyobb, amit elérhető. Remélhetőleg ez a jövőben még változni fog és még átfogóbb adatokat kaphatunk.
A régió szerinti keresésnél beállítható, hogy hol jelentek meg a hirdetések. Világcégek esetén így a különböző piacokat is megvizsgálhatjuk, hogy hol milyen stratégiát folytattak Google hirdetéseikkel.
A formátumra vonatkozó szűrés esetében kiválaszthatjuk, hogy kép, videó vagy szöveg alapú hirdetéseket szeretnénk látni.
A felsorolt lehetőségeknek hála remekül csoportosítva ismerhetjük meg más cégek stratégiáit és kampányait. Az így szerzett információkból sokat tanulhatunk, amiket saját hirdetéseink esetében kamatoztathatunk is.
Ha látunk egy hirdetést, ami felkeltette az érdeklődésünket, akkor még több információhoz juthatunk ráklikkelve. Így a legutóbbi megjelenést azonnal láthatjuk.
Egyelőre ennyi információ érhető el és az adatvédelmi szempontok miatt nem biztos, hogy ennél részletesebb kimutatások érkeznek majd, de ez majd idővel eldől.
Szeretnél naprakész lenni a közösségi média világában?
Tarts velünk oktatásainkon! Itt tudod megnézni kurzuslistánkat!