2023. már 28.

2023 a kultúra éve a Meta-n – Íme a legfrissebb jelentés!

írta: Sáringer Viktória
2023 a kultúra éve a Meta-n – Íme a legfrissebb jelentés!

blog_canva.pngMit árulhatnak el a mai népszerű beszélgetések a holnap lehetőségeiről? Marketingesként (és emberekként) a bizonytalanság és a globális instabilitás világában dolgozunk, az inflációs és recessziós szorongások között navigálunk. Ez egyértelműen megmutatkozik abban, ahogy a globális beszélgetések a takarékosság (az Instagramon +485%-os évről évre növekedés) és a pénzügyi intelligencia (Instagram, +142%) körül egyre gyakrabban megjelennek a közösségi felületeken is.

Érdemes a közösségi térben gyakran emlegetett témákat megvizsgálni, mert ez sokat elárul napjaink kiemelt problémáiról, a közönség számára fontos dolgokról. De persze nem csak a gondokhoz kapcsolódó kulcsszavak lepik el a közösségi tereket, hanem a pozitívak is.

Az emberek beszélgetései az életöröm (Facebook, +5834%) szüntelen keresését mutatják, és egy vibráló világot, amelyben a különböző kultúrák közötti határok feloldódnak (étel, zene és egyebek révén). Azt is megragadják, hogyan definiáljuk újra a célt (Instagram, +142%) annak minden formájában: környezeti, gazdasági és természetesen emberi.

A közösségi médiában az a nagyszerű, hogy nem csak megfigyelők lehetünk, hanem mi magunk is válhatunk főszereplővé és alakíthatjuk a trendeket és látásmódokat.

Ebben a jelentésben a Meta Foresight megmutatta egyedülálló tudásukat arról, hogy mi számít több mint 3,7 milliárd ember számára, akik világszerte használják a Meta technológiát. Szakértőkkel konzultáltak és több mint 4 millió globális társalgási trendet elemeztek egy globális felmérés keretein belül hét országban, 21 000 ember részvételével.

Marketingvezetőként és a márka stratégiájának kidolgozójaként mindannyiunk számára kritikus fontosságú, hogy megértsük ezeket a kulturális változásokat és azt, hogy mi vezeti őket, hogy a változó értékekre, szükségletekre és vágyakra olyan módon reagálhassunk, amely relevanciát, jelentést és növekedést teremt.

A test kérdése

Világszerte az emberek újradefiniálják a testükhöz fűződő viszonyukat, olyan szemüvegeken keresztül, mint a pozitivitás, a szépség és az autonómia. Sokak számára az autonómiával és a testi integritással kapcsolatos kérdések egyre inkább fókuszba kerültek. A megkérdezettek közül világszerte 4 emberből legalább 1 nyilatkozott úgy, hogy részt vesz a #BodyPositivityMovement mozgalomban. Az olyan beszélgetési témák, mint az akadálymentesítés és a #neurodivergerzitás folyamatos térnyerésével pedig egyre nagyobb tudatosságot és több dimenziós narratívát látunk a fogyatékkal élők körül is.

A szépség fogalma folyamatosan fejlődik, és a testszőrzet kerül a középpontba, miközben az emberek azon vitatkoznak, hogy elbúcsúzzanak-e tőle (kémiai szőrtelenítés, epilátor) vagy inkább a természetes módot válasszák és meghagyják (hónaljszőrzet). Ez és az ehhez hasonló törekvések megkérdőjelezik a nemi normákat.

Nem is csoda, hogy a külsőségek és változtatások kérdése ennyire népszerű, hiszen ez az önkifejezés legalapvetőbb eleme.

És az ilyen alapvető dolgok mellett már a jövő zenéje is feltűnik ebben a témakörben, ugyanis az avatarok témája is populáris. Az avatarok által a testünk túlmutat a fizikai valóságon és egy virtuális formát is önthet, ahol mi magunk döntjük el, hogyan szeretnénk kinézni.

A globális válaszadók 51%-a már most verch (virtuális termékek egy márkától) vásárlása iránt érdeklődik. És a növekvő hitelesség miatt elengedhetetlen lesz, hogy az inkluzív reprezentációt helyezzük stratégiánk középpontjába a fizikai és a metaverzumban.

Népszerű témák növekedése évről évre:

Facebook:

Epilátor +512%

Testmódosítás +258%

Hónaljszőrzet +201%

Instagram:

Kémiai szőrtelenítés +123%

Avatar +122%

Testi épség +90%

Kisegítő lehetőségek +22%

Eredetiség +81%

Testpozitivitás +47%

A Z generáció a szépség szabadságát keresi a metaverzumban

A globálisan megkérdezett emberek válaszai alapján a Z generációsok 46%-a tekinti a való életben való fizikai megjelenését identitása fontos részének. De a metaverzumban a Z generáció tagjainak mindössze 28%-a érzi úgy, hogy egy személy virtuális avatarjának tükröznie kell fizikai jellemzőit.

Nem csak a fiataloké a közösségi média

A 40-60 közötti korosztály is újradefiniálja magát.

Életük egyensúlyát és kontrollját keresve a középkorúak újraértékelik kapcsolataikat, és újjáélesztik karrierjüket és pénzügyeiket. Edzenek, szocializálódnak, kalandoznak és új élményeket keresnek, beleértve a nyaralásokat is. Röviden: gondoskodnak magukról.

Ahogy a középkorúak meghosszabbítják a legigazibb és legjobb énjükké válás határidejét, számíthatunk arra, hogy nyitottak lesznek az új gondolkodásmódok, szokások és termékek iránt, miközben az emberek útmutatást, megértést és elismerést keresnek akár barátoktól, alkotóktól vagy márkáktól.

Mi az, ami fontos ennek a korosztálynak?

A megkérdezettek 44%-a azt mondja, hogy jobban foglalkozik örökségével, mint az előző generációk.

39%-uk nemrégiben munkahelyet váltott, hogy az jobban megfeleljen érdeklődési körének és szenvedélyének.

54% sportol, hogy javítsa a közérzetét (több, mint más generációk).

45%-uk pedig több időt tölt a szabadban.

Te mit gondolsz a cikkben felsorolt témákról? Vajon 2023-ban még fontosabb szerepet kapnak?

ugyfel_12.pngA semmiből jelent meg az új oldalélmény az oldaladon? Eddig sem lelkesedtél a Business Suite-ért? Te csak kezelnéd a Facebook oldalaidat, de már semmit sem találsz? Ne aggódj, a segítségedre sietünk! Kattints a részletekért!

ujg.PNGTudtad?
A kozossegi-media.com 10. könyvében 384 oldalon keresztül vesszük ki az újgenerációs közösségi média platformok és az influencer marketing titkait!

Te is velünk tartasz? 

 

Forrás: https://www.facebook.com/business/news/insights/culture-rising-2023-trends-report?content_id=J6TsIa7c1aUB5Xg

Szólj hozzá

avatar jelentés testkép stratégia meta téma közösségi média social listening