2023. sze 20.

Valami újdonsággal készülsz? Jelentsd be játékkal!

írta: Sáringer Viktória
Valami újdonsággal készülsz? Jelentsd be játékkal!

pexels-andrea-piacquadio-3770000.jpgA közösségi média térben rengeteg eszköz áll a rendelkezésünkre, hogy elérjük üzleti céljainkat. Nem csupán a felületek rejtette opciókra gondolunk, hanem arra is, hogy ha egy kicsit kreatívak vagyunk, akkor a lehetőségek tárháza szinte végtelen.

A márkák életében mindig vannak változások és újítások. Ezekről érdemes tájékoztatni közönségünket és bizony abban is segítenek, hogy tartalomnaptárunkat hasznos, releváns és aktuális információkkal és anyagokkal töltsük fel. Hiszen ha mindig csak eladni akarunk, azzal nem jutunk messzire a közösségi médiában. Ám ha adunk értéket és kreatívan adunk el, az már egy működő képlet lehet.

A termékbevezetésekre és a változások bejelentésére egy egész kampányt építhetünk a közösségi oldalainkon. Az emberek kíváncsiak és ha ügyesen mozgatjuk a szálakat, növelhetjük az érdeklődést, várakozást váltunk ki és végül a nagy leleplezéssel sikert arathatunk.

No és ha szeretnénk a figyelmet egy adott termékre vagy történésre irányítani, mi a legjobb módszer? Az organikus és fizetett posztok kombinációján felül a nyereményjáték. Nem kell nagyon mélyre ásni a pszichológiában, hogy miért is működik. Mindenki szeret nyerni, mindenki szívesen ad esélyt magának és néha még a legapróbb felajánlott jutalommal is több százakat mozgósíthatunk és aktivizálhatunk.

Példaként most egy cégünk által megvalósított kampányt fogunk bemutatni. A BalaLand Residence karibi hangulatú, balatoni panorámás exkluzív luxus apartmanokat kínál az érdeklődőknek. A projekt része volt a kezdetektől egy Familypark megvalósítása is, ami kicsiknek és nagyoknak kínál élményeket. Már nagy várakozás övezte, mikor készül el ez a helyszín, aminek az átadása már látható időpontba került. Így ideje volt tudatni az emberekkel, hogy hamarosan ezt az élményparkot is kipróbálhatják.

Az újdonságot népszerűsítő kampány fő szempontja az volt, hogy minél többekhez eljusson az információ és szerettünk volna kedveskedni azoknak, akik már korábban jártak a BalaLand Residence-ben. Így a nyereményjáték elsődleges célcsoportja azokból állt, akiket korábban Vendégként üdvözölhetett a hely.

A játék kivitelezéséhez egy alkalmazást készítettünk, amely lehetővé tette, hogy a játékban indulók feltölthessék saját fotóikat és szavazatokat gyűjthessenek rá. Nyereményként az újonnan nyíló Family Parkba ajánlottunk fel belépőket és egy igazán különleges díjként szállást is lehetett bezsebelni a BalaLand Residence-ben.

A feladat egyszerű: a linkre kattintva fel kell tölteni egy fotót, ami a helyszínen készült és ezután ezt vagy megosztani a saját oldalon vagy elküldeni az ismerősöknek, hogy szavazatokat tudjunk gyűjteni az egyes képekre.

A játék kihirdetésére egy Facebook posztban került sor, ahol egy figyelmet megragadó képgaléria felett csupán pár szóban hívjuk játékra a felhasználókat. Itt az elsődleges szempont az volt, hogy a figyelem felkeltése után átkattintásra ösztönözzük a potenciális érdeklődőket.

blog01.PNG

A nyereményt ebben a rövid írásban is tisztáztuk, hiszen ez lesz, ami részvételre buzdítja az embereket.

A második Facebook posztban az első sorban mindjárt nagy betűkkel, hashtag-ként kiemelve szerepel a játék szó, így megragadva a felhasználók figyelmét. Ezután rögtön, helykihagyás nélkül máris a díjakat prezentáljuk, amivel azonnal kínálunk valamit az érdeklődőknek. Már tudják, miért érdemes játszani és csak ezután következik, hogyan is kell részt venni.

blog1_1.PNG

Fontos, hogy ne hagyjunk ki üres sorokat a szövegezésben, mert akkor mobilnézetben nem fog jól mutatni az eredmény, de abba is belefuthatunk, hogy csak az első szó látszik és a tovább gombra kell klikkelni, hogy többet is megtudjanak. Ezt, nulla információval nem fogják sokan megtenni, így igyekezzünk mindjárt az elején, jól láthatóan „bedobni a csalit.”

Egy linkrövidítővel került megosztásra a külsős weboldalra irányító hivatkozás, így jól mutat, kevés helyet foglal és a bit.ly egy olyan platform, ahol a kattintásokról is adatokat tudhatunk meg.

Mivel az emberek nagyrésze nem olvas alaposan és végig, így fontosnak éreztük, hogy ne csak a játék weboldalán, de a posztban is tisztázzuk, hogy a kommentben feltöltött képekkel nem érvényes az indulás, hogy ebből a későbbiekben ne legyen félreértés.

Vizuális tartalomként egy olyan kollázst választottunk, ami színeivel és tartalmával át tudja adni az elegáns hely és a családbarát környezet hangulatát.

Ahhoz, hogy a Facebook-on elért eredményeket összesíthessük, meg kell ismernünk, jelenleg milyen adatokat kínál a rendszer.

Ezek a következők:

  • Megjelenésszám: A bejegyzés ennyi alkalommal került képernyőre.
  • Elérés: Azoknak az embereknek a száma, akik legalább egyszer látták a bejegyzéseket. Az elérés és a megjelenések nem ugyanaz, az utóbbiba beleszámíthat az is, amikor ugyanaz a személy látja többször a bejegyzést, így ez a mérőszám becsült.
  • Aktivitás: Azoknak az alkalmaknak a száma, amikor emberek aktivitást mutattak a bejegyzéssel kapcsolatban (például reagálással, hozzászólással, megosztással, megtekintéssel és kattintással).

Ezek az alapadatok, majd tovább kinyitva még részletesebb információkat tudhatunk meg az eredményekről.

eeelmzesek.jpg

Legyen szó bármilyen kampányról, mindig figyelni kell az adatokat és elemzéseket már a kampány közben is az optimalizáláshoz, illetve utána is a végeredmények összesítéséhez.

Egy alkalmazással létrehozott játék nagyszerű lehetőséget kínál, hogy könnyed formában népszerűsítsünk valamilyen újdonságot és az információt széles körben terjeszteni tudjuk. Mindig törekedjünk az egyszerűségre, a kreativitásra és a jól kidolgozott részletekre.

Ha Te is szívesen indítanál hasonló, alkalmazásra épülő kampányt közösségi felületeiden, keress minket bátran!

Szólj hozzá

kampány játék alkalmazás nyereményjáték kreativitás alkalmazások példa esettanulmány alkalmazásfejlesztés Facebook hogyan csináld kreatív megoldások így csináld közösségi média játék vizuális tartalom