2024. feb 12.

Ösztönözd kreativitásra közönséged és közben népszerűsítsd márkád!

írta: Sáringer Viktória
Ösztönözd kreativitásra közönséged és közben népszerűsítsd márkád!

Esettanulmány

pexels-dan-cristian-p_dure_-1193743.jpgMegérkezett a hűvösebb idő, amikor nincs is jobb, mint munka után hazaérni a meleg lakásba és elkortyolni egy finom, forró teát… Az őszi-téli időszakban lehet a legjobban népszerűsíteni a teákat, hiszen a forró ital kortyolgatása jellemzőbb ilyenkor. No de vajon hogyan lehetne széles körben felhívni a figyelmet egy adott márka termékeire?

A tea egy olyan termék, aminek a piaca rendkívül telített és sok esetben a vásárlási döntés nem megfontolt, hanem impulzív – milyen márkanévről hallottam már? Melyiknek tetszik a legjobban a doboza? Melyik van a legjobb áron? Melyiket kóstoltam már?

Nincs tehát egyszerű dolgunk, hogy kiemeljük termékünket és elérjük, hogy az emberek szándékosan és tudatosan a miénket akarják választani. Ahogy az sem egyszerű, hogy aktivitást váltsunk ki a felhasználókból – főleg, ha ez az aktivitás több, mint egy kedvelés adása vagy egy gyors komment.

A Herbária kampányában egy igazán a kreativitásra összpontosító játékot valósítottunk meg: egy rajzverseny került kihirdetésre, ahol egy Herbária teásdoboz megtervezésére invitáltuk a gyerekeket.

A játék lebonyolításához létrehoztunk egy alkalmazást, ami tartalmazta a legfontosabb tudnivalókat, a játékszabályzatot és itt lehetett letölteni a teásdoboz sablont is, illetve feltölteni a pályamunkákat és szavazatokat gyűjteni.

A 3 és 18 év közötti korosztály számára lehetett kinyomtatni a sablont, akik csodás rajzokat készítettek a teásdobozra, összehajtogatták a dobozt, majd a szülők készítettek egy fotót és feltöltötték a játékba a képet az alkotásokról. Ezekre lehetett szavazatot gyűjteni, ami fontos eleme volt a játéknak, mert a legtöbb szavazatot bezsebelő pályázót nyereménnyel leptük meg. Ezenkívül zsűrink választott még nyerteseket, illetve azt az iskolát is megleptük, ahonnan a legtöbben indultak a nyereményjátékon.

A játékra Facebook posztokkal hívtuk fel az emberek figyelmét. Hirdetést is alkalmaztunk, így még többeket tudtunk játékba hívni. Legelső posztunk, amiben bejelentettük a játékot 103.363 alkalommal jelent meg, amiből 20.281 organikus megjelenés, míg 83.082 fizetett megjelenés volt.

A kiváltott aktivitás 13.459 volt, ami a következőkből tevődik össze: reakciók, kommentek, megosztások, bejegyzésre kattintások, fényképmegtekintések, hivatkozáskattintások és egyéb klikkelések.

herb_1.PNG

Második posztunkat nem hirdettük meg, csupán organikus elérésekkel büszkélkedhet. Itt úgy irányítottuk az emberek figyelmét a játékra, hogy a már beérkezett pályaművek közül osztottunk meg egy kis ízelítőt.

Minél több reakció, komment, megosztás, kattintás érkezik, annál nagyobb az esélye, hogy a Facebook algoritmusa is szívesen ajánlja majd posztunkat. Ha a rendszer úgy érzékeli, érdekes a tartalmunk, mert sok felhasználó reagál rá, foglalkozik vele, akkor még többeknek mutatja majd meg. Így érdemes olyan bejegyzéseket készíteni, amivel aktivitást tudunk kiváltani.

herb_2.PNG

Harmadik posztunk a verseny zárása előtti nap készült jelezve, hogy aki szeretne indulni, még egy napja van. Ez is egy organikus poszt, ami mégis sokakhoz eljutott hála a felhasználók aktivitásának.

herb3.PNG

Ez a kedves kis játék szórakozást nyújtott a gyerekeknek és sokan meglepetésekkel is gazdagodtak. Így egy picit közelebb kerültek a Herbária márkához és értékeihez. Az alkalmazás lehetővé tette a képfeltöltést és a szavazatgyűjtést, mindezt anonim módon, a játékszabályzatot teljes mértékben betartva.

Ha szeretnél többet megtudni az alkalmazásokról, klikk ide!

Szólj hozzá

kampány játék alkalmazás nyereményjáték alkalmazások példa esettanulmány elemzések alkalmazásfejlesztés hogyan csináld így csináld közösségi média eszközök