A legjobb TikTok-kampány 2023-ban – Esettanulmány a Stanley-ről
A közösségi média térben az egyik legjobb taktika arra, hogy relevánsak legyünk, ha reagálunk az aktualitásokra. Ezt természetesen nem csak a világnapok és egyéb trendek hasznosításával tehetjük meg, de a felhasználói tartalmak bevonásával is. A Stanley egy olyan ütős marketing lépést hozott meg év végén, ami ötvözi a relevanciát, az aktualitást, a közösség érzését, a felhasználói tartalom kihasználását és bizony karácsonyhoz közeledve a jótékonykodás és társadalmi felelősségvállalás színterére is belép.
Az egész kampány egy nem tervezett akció eredménye. Egy fiatal nő feltöltött egy videót a TikTok-ra, amiben bemutatja, hogy autója kiégett, viszont Stanley termosza sérülésmentesen megúszta a dolgot. Ez természetesen egy keserédes, humoros megközelítés, hiszen az autó menthetetlen állapotba került és a hölgynek sikerült a rosszban is meglátni az apró jót, amit meg is osztott nyilvánosan. Ez a videó aztán szárnyra kelt a felületen és több, mint 90 millió megtekintést hozott, 8.8 millió kedveléssel, 59 ezer kommenttel és a 300 ezret is meghaladó számú megosztással.
@danimarielettering Thirsty after you catch on fire? @Stanley 1913 is like no problem i gotchu #fyp #carfire #accident #stanleycup ♬ original sound - Danielle
Nem is csoda, hogy Danielle videója eljutott a Stanley-hez is, akik erre egészen megdöbbentően reagáltak: felajánlották, hogy vesznek a hölgynek egy új autót és természetesen új Stanley termoszokkal is meglepik.
@stanleybrand #stitch with @Danielle ♬ original sound - Stanley 1913
Egészen hihetetlen, ahogy meglátták a nagyszerű marketing lehetőséget az ünnepek előtt ebben a balszerencsében. Maga az alkotó is alig akarta elhinni, hogy ez történt és TikTok oldalán kért segítséget követőitől, hogy milyen autót válasszon, amit a cég fog finanszírozni neki. Emellett persze egy videót az érkező Stanley termoszokról is csinált hálája jeléül.
A jótékonykodás az év ebben szakában alapvetően is pozitív fényt vet egy cégre, de egy ennyire virális tartalomra adott megfelelő reakció megsokszorozza ezt a pozitivitást.
A videó sikeréhez hozzátesz, hogy a TikTok-ra szabott stílusban készült a cég részéről. A Stanley igazgatója, teljesen hétköznapi ruhában, közvetlenül, egy telefonos felvételen beszél, nem profik által felvett, reklámszerűen.
A szöveg, ami elhangzik szintén nagyszerűen lett megkomponálva: teljesen természetes, miközben mégis felhívja a figyelmet a Stanley előnyeire.
Először bemutatkozik az igazgató, majd reagál Danielle problémájára és balszerencséjére, miután a Stanley termékek életreszóló minőségét is megemlíti. Utal a videóra, kontextusba helyezve a reakciót, ezt a tartalom elején egy kis kiragadott részlettel megerősítve. Az is azonnal átirányítja az eredeti felvételre a nézőket, hogy stitch-ként készült a tartalom. Természetesen nem hiányozhat annak kijelentése sem, mennyire örülnek annak, hogy a készítő jól van, majd jöhet is a nagy dobás: a bejelentés, hogy a cég szeretne segíteni és hogy hogyan. Ahogy az igazgató is elmondja, a hölgy videója nagyszerű példa arra, milyen magas minőséget képviselnek a Stanley termékek és bizony, ennél jobb reklám nem is kell!
Még egy dolgot szeretnénk kiemelni a Stanley videójából: felhívják rá a figyelmet, hogy még sosem tettek ilyet és valószínűleg nem is fognak többet. Ez olyan érzetet ad a nézőnek, hogy egy egyszeri alkalomnak a tanúi és a kíváncsiságot is fokozza.
Tele csodás marketingfogásokkal anélkül, hogy reklámszerű lenne, mindez kevesebb, mint egy percben.
No, de nézzük is, hogyan alakul számszerűsítve a cég sikere! 42 milliós megtekintésnél tart a november 16-án posztolt videó, 5.5 millió kedvelést kapott (!), több mint 56 ezer komment érkezett és 274 ezren mentették le a videót.
A Stanley válasza hatalmas sikert aratott és rengetegen kommentelték, hogy emiatt vásárolnak tőlük terméket, támogatva a céget.
Habár a színfalak mögé nem látunk be, de valószínűsíthető, hogy a Stanley sokkal többet keresett ezen a kampányon, mint amennyibe az új autó került a hölgy számára.
Ráadás, hogy az ügyfelekben kialakult pozitív kép, a szájhagyomány alapján történő ajánlás felbecsülhetetlen. Ha csak a kommentelő felhasználók egészen kis százaléka vásárolt valóban a termékből és elégedett vele, bátran ajánlja majd másoknak is, illetve ő maga is újra vásárolhat. Ennél több nem is kell egy cégnek, mint a nevükhöz kapcsolódó pozitív konnotáció, az őszinte ajánlások és a hűséges, visszatérő vásárlók.
Természetesen arról is készült egy videó Danielle és a Stanley cég közreműködésével, amiben bemutatják a hölgyet új autójával. Épp jól időzítve, karácsony előtt.
@stanleybrand Thank you for allowing us to join you on this ride, @Danielle ♬ original sound - Stanley 1913
Te mit gondolsz erről a kampányról? Téged meggyőzőtt a Stanley, hogy az ő terméküket válaszd?