Hogyan növeld kampányaid teljesítményét részletes célzás segítségével?
Itt a bizonyíték, hogy mégis figyelni kellett volna a Halmazok tananyagánál matekórán: unió, metszet, különbség, ha dereng valami, az mindenképpen segít abban, hogy megérthesd, hogyan tudod optimalizálni hirdetési teljesítményedet és kihozni belőle a maximumot… De ne aggódj, a gyakorlatban ez máshogy néz ki, mint a kockás füzetben.
És hogy miért érdemes ezzel foglalkozni? Mert a kisvállalkozások körében, akik általános célzást használtak kampányaikban 12%-kal alacsonyabb költséget értek el az általános célzást nem használókkal szemben!
Növeld business fiókod hatékonyságát a Meta Advantage részletes célzás beállításával
A korábban részletes célzás bővítése néven ismert funkció arra való, hogy kibővítse célközönségedet a lehetséges további és legjobb opciókkal.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a már beállított (részletes) célzási adatok, mint az életkor, a földrajzi hely és a nem továbbra is a szűrő részét fogják képezni, ez ezen felül kínál plusz opciókat.
Ideális esetben a kezdetben, általános célzással kiválasztott célcsoportunk száma közel 2 millió. Ez az alap csoportunk, amelyben azon profilok vannak, melyek megfelelnek alaphalmazunk feltételeinek. (pl.: Budapesten élők) A részletes célzás funkcióját ezen felül tudod használni a pontosításra az és-vagy feltételek megadásával. Ezek lényegében újabb részhalmazokat jelentenek, illetve metszeteket a bejelölt adatok alapján (pl.: Budapesten élők, sportkedvelők). Ezek esetében mindig körültekintően kell eljárnunk és nem javasolt túl szűk csoporto(ka)t megadni.
Az Advantage részletes célzás funkciója azt ígéri, hogy a beállított célzási kereten túlmenően is megjelenítheti a hirdetéseidet, amennyiben a rendszeradatok alapján ez valószínűleg javítja majd a teljesítményt (pl. Budapesten élők mellett annak vonzáskörzetében élő sportkedvelőket is megjeleníti vagy ehhez hasonló egyéb módosításokkal jeleníti meg a hirdetésünket célközönségek számára).
Az Advantage részletes célzás beállítási lehetőségeit pedig nem csak új kampány esetében lehet használni, hiszen akkor is megjelennek a Meta Hirdetéskezelőben, ha másodpéldányt vagy piszkozat állapotú kampányt szerkesztenél.
Elérése egyszerű: (1.) A szerkeszteni kívánt kampány kiválasztása után, a hirdetéssorozat Célközönség menüpontjára kattintva válassz ki, vagy hozz létre egy új célközönséget. (2.) Ezután kattint az Advantage részletes célzás alterületre, ahol a(z) (egyes esetekben a Módosítás lehetőségre kattintva élért) négyzet bejelölésével és a jelölés törlésével tudod be- és kikapcsolni a funkciót, de figyelj arra, hogy a funkció elindításával a kampányodra vonatkozóan új tanulási fázist indítasz el a rendszerben az optimalizációt illetően.
Az már kizárt!
A funkciót olyan módon is használhatod, hogy nem bővíted vele a célzást részletes információk megadásával, hanem leszűkíted egy-egy szempont alapján, mint a demográfiai jellemzők, az érdeklődési kör vagy a magatartás, hogy jobban célba érjen. Sőt, olyat is beállíthatsz, hogy csupán a kiválasztott szempontok szerint belefoglalt célközönségedből zárod ki a kiválasztott elemnek megfelelőket. Az Advantage részletes célzás ilyen esetekben is részben felülírhatja a beállításokat.
Fontos továbbá megjegyezni, hogy speciális hirdetéskategóriákat (pl.: politika, hitel vagy társadalmi kérdések reklámozását) használó kampány esetén nem elérhető a tárgyalt funkció, valamint a kiskorúakra vonatkozó szabályozásokkal sem fér össze, utóbbiról itt olvashatsz többet.
Mit gondolsz, a Te kampányaidban tudod majd hasznosítani?
Amennyiben úgy érzed, hogy bővebben szeretnéd megismerni a Hirdetések lehetőségeit, kattints tovább kurzusainkra!
Forrás:
https://www.facebook.com/business/help/458835214668072