2023. nov 17.

Még mindig megéri a Facebook-on hirdetni?

írta: Sáringer Viktória
Még mindig megéri a Facebook-on hirdetni?

blog_1.pngFolyamatos változás, új trendek, újgenerációs platformok és egyre nagyobb közösségi média felhasználói bázis. Jogosan merülhet fel a kérdés a márkáknál és a marketingeseknél, hogy megéri-e még a Facebook-on hirdetni, vagy érdemesebb inkább teljes mértékben áttérni az új social media felületekre. Érdekes kérdés, hogy miért csökken az organikus elérés, hogyan szerezhetünk nagyobb elköteleződést vagy mi a helyzet jelenleg a videókkal a platformon.

Minderre kitérünk cikkünkben!

Néhány statisztikai adattal segítünk, hogy a legtöbbet hozhasd ki Facebook stratégiádból!

A Facebook hirdetések átlagos átkattintási aránya (CTR) 0,90%

Egy WordStream tanulmány szerint a Facebook hirdetések átlagos CTR-je 0,90%. Az átkattintások száma iparáganként eltérő lehet: a kiskereskedelmi, jogi, ruházati, szépség- és fitneszágazatban például legalább 1%-os a CTR.

A Facebookon történő hirdetés kattintásonként 1,72 dollárba kerül

Ugyanez a tanulmány megállapította, hogy az átlagos kattintásonkénti költség (CPC) 1,72 USD. Bizonyos iparágakban azonban sokkal többet kell fizetni, például a pénzügyi, biztosítási és ügyfélszolgálati szektor átlagos CPC-je legalább 3 USD.

Az átlagos konverziós arány 9,21%

A Facebook meglehetősen magas konverziós arányt biztosít a platformon megjelenő hirdetések esetében. Átlagosan körülbelül 9,21%-os konverziós arányra számíthatsz a Facebook hirdetésednél. A jellemzők azonban itt is iparágtól függően változhatnak. A fitnesz, az oktatás és az egészségügyi szektorban lényegesen magasabb a konverziós arány.

screen-shot-2023-02-07-at-3_47_33-pm.png

A Facebook generálja a legmagasabb ROI-t

Mondanunk sem kell, hogy ilyen magas konverziós arány és alacsony CPC mellett a Facebook-on való hirdetés magas megtérülést hoz. Valójában a Facebook termeli a legmagasabb megtérülést az összes többi közösségi média platform közül.

Elköteleződés a Facebook-on

Tapasztalhattad, hogy a posztjaid nem teljesítenek olyan jól, mint korábban. Ennek sok oka lehet, de az algoritmusnak is szerepe van. Mivel az organikus láthatóság a Facebook-on csökkenőben van, teljesen természetes, hogy az elkötelezettség szintje is csökken.

A medián elkötelezettségi arány a Facebook-on 0,064%

A RivalIQ tanulmánya szerint a márkák medián elkötelezettségi aránya 0,064% az összes iparágban. Ez nagyjából megegyezik a 0,067%-os medián Instagram elköteleződéssel. Más szavakkal, az Instagram sem jobb választás az elköteleződéshez, mint a Facebook.

2022-social-media-industry-benchmark-010-700w_2x.png

A fotós és az állapot bejegyzések szerzik a legnagyobb elkötelezettséget

A látvány ereje továbbra is nyilvánvaló a Facebook-on, hiszen a fotós bejegyzések kapták a legnagyobb érdeklődést, ami 0,12%. Ezután az állapotbejegyzések következnek 0,11%-os átlagos elköteleződési aránnyal. A videós bejegyzések is meglehetősen jól teljesítenek, átlagosan 0,08%-os elköteleződési aránnyal. A link alapú bejegyzések viszont a legrosszabbak az elköteleződés szempontjából: az átlagos elköteleződési arány mindössze 0,04%. Ennek fényében érdemes lehet módosítani a stratégián, hogy milyen típusú bejegyzéseket részesítesz előnyben organikus vagy hirdetési posztjaidnál.

Gyakori közzététel = nagyobb elkötelezettség?

Ha organikus sikerekre vágysz, nem kell elkezdened napi több posztot gyártani. A közhiedelemmel ellentétben a gyakori posztolás nem feltétlenül eredményez nagyobb elkötelezettséget. Amint a RivalIQ tanulmány rámutat, az influencerek és a sportcsapatok látják a legmagasabb szintű elkötelezettséget.

Az influencerek általában heti 10-nél kevesebb bejegyzést tesznek közzé. Eközben a médiavállalatok csaknem 90 bejegyzést tesznek közzé hetente, és csak 0,05%-os átlagos elkötelezettségi arányt látnak.

A gyakoriság helyett a postázási időzítésre kell összpontosítani. Tapasztald ki a Facebook-on való közzététel legjobb időpontját, így nagyobb esélyed van az elköteleződésre!

Videók a Facebook-on

Mivel a videomarketing egyre népszerűbb, fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogyan teljesítenek a videók a Facebookon. Az adatok ismerete segíthet dönteni, hogy a videóközpontú felületeken (például TikTok, YouTube) érdemes csak videókkal kommunikálnunk, vagy a Facebook-on is megszólíthatjuk segítségükkel célközönségünket.

Élő adással a sikerért

Az előre felvett videókhoz képest az élő videók sokkal magasabb elköteleződési arányt mutatnak. Persze a konkrét szám a fiók méretétől függően változik. A legalább 50 000 rajongóval rendelkező fiókok esetében az előre rögzített videók valamivel jobban teljesítenek, mint az élő videók.

Az emberek szívesebben néznek videókat kikapcsolt hanggal

A ChatterBlast Media úgy találta, hogy a levett hanggal is fogyasztható videók általában sokkal jobban teljesítenek, mint a hanghoz kötött videók. Ezt úgy kell érteni, hogy ha a videó a hang nélkül nem érthető a felhasználók számára, akkor rosszabbul fog teljesíteni, mert az emberek sokkal nagyobb valószínűséggel néznek végig egy videót kikapcsolt hanggal. Ez a hirdetési céltól függetlenül igaz marad, így alkalmazz feliratokat, ábrákat, vagy egyértelmű grafikát, mozgást, hogy hanghatások, hallott szó és zene nélkül is jól értelmezhető és élvezhető legyen videód.

screen-shot-2023-02-07-at-4_59_12-pm.png

Mit kell mindenképp észben tartani hirdetések készítésénél?

Ugye Te is úgy tervezed Facebook hirdetéseidet, hogy bármilyen eszközön jól nézzenek ki? Ha Te is találkoztál már a YouTube-on, fekvő nézetben egy álló mobilra készített hirdetéssel, tudod, mennyire lehangoló. El sem tudod olvasni, alig látszik és egyszerűen csak nem mutat jól. Senki sem fogja csak azért elforgatni a telefonját vagy tabletjét, hogy egy hirdetést megnézzen, ha a tartalom alapvetően nem abban az elrendezésben van, amire igazából kíváncsi. Ugyanígy az Instagram történeteknél elhelyezett fekvő elrendezésű kép is kicsit gagyi hatást kelthet, így mindig figyelj rá, hogy az egyes felületekre készítsd megfelelő elosztású tartalmakat vagy tartalomverziókat.

A legtöbben mobilról nézik a Facebook-ot

Szinte az összes Facebook felhasználó (97,4%) bármilyen típusú mobileszközről eléri a Facebook-ot. Ráadásul a felhasználók 68,7%-a kizárólag mobiltelefonját használja a Facebook nézéséhez. Bizony, a számítógépek háttérbe kerültek, így a márkáknak szem előtt kell tartaniuk a mobilélményt, amikor tartalmi stratégiájukat és hirdetési kreatívjukat fejlesztik a Facebook számára.

A felhasználók mindössze 2,6%-a használ kizárólag számítógépet a Facebook eléréséhez

Míg a felhasználók 28,7%-a telefonját és számítógépét is használja a hozzáféréshez, a platformon a felhasználók mindössze 2,6%-a használja inkább csak laptopját és asztali számítógépét. Ez is megerősíti az imént leírtakat, mindenképp kell készülni mobilra optimalizált tartalommal!

Jó is lehet a változás?

A közösségi média világa folyamatosan változik, és ahogy az új trendek és újgenerációs platformok megjelennek, a márkáknak és a marketingeseknek is alkalmazkodniuk kell ezekhez, hogy sikeresek maradjanak. 

Fontos megjegyezni, hogy minden márkának és marketingesnek saját stratégiáját kell meghatároznia az alapján, hogy mely platformokat használja, és hogyan éri el a célközönségét. Azt azonban biztosan állíthatjuk, hogy az új trendek és a változások nem jelentik a Facebook végét, hanem csak azt jelzik, hogy a márkáknak és marketingeseknek nyitottnak kell lenniük a változásokra.

ujgen.PNGKövesd a trendeket és légy a közösségi média koronázatlan királya! A kozossegi-media.com legújabb könyve bemutatja az újgenerációs platformokat, az influencer együttműködéseket és a legfrissebb trendeket az új platformokon. Tanulj meg kommunikálni az Instagram Reels segítségével, légy profi marketinges a TikTok-on és más új felületeken!

Ez a könyv segít felkészülni a változásokra. Fedezd fel az új platformok világát könyvünkkel, mely 384 oldalon keresztül vezet végig az újgenerációs platformok nyújtotta lehetőségeken!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-stats-for-marketers/

 

Szólj hozzá