Mire számíthatunk a Facebook-on és Instagram-on 2025-ben?
Hogyan alakulnak a hirdetési statisztikák a legnagyobb social media platformokon az új évben? Melyik poszttípusok érik el a legtöbb embert és milyen irányban változik a Facebook és az Instagram által elért profilok aránya? Ezekre a kérdésekre mind fény derül a cikk elolvasásával, amelyhez a DataReportal idei Digital 2025 Globális Áttekintő Jelentését használtuk fel, akár csak korábbi cikkeinkhez (lásd itt és itt), ami részletes betekintést nyújt a közösségi média platformokat illetően.
Facebook – A Meta alapja
Tudtad, hogy az internetezők 41,1%-át el lehet érni Facebook hirdetésekkel? Ez közel 2,3 milliárd személyt jelent és a felnőtt lakosság 39,4%-át, ami az össznépesség 27,9%-a. Ennek 56,7%-a férfi és 43,3%-a nő. A Facebook hirdetéselérése stabil, általánosságban enyhe növekedést mutat. A legtöbb embert Dél-Ázsiában (22,8%) és Délkelet-Ázsiában (17,4%) éri el, majd pedig Dél- (11,3%) és Észak-Amerikában (9,7%). Európában alacsonyabb, 2,6% és 3,4% között mozog ez az érték.
A Meta hirdetési erőforrásai azt mutatják a Kepios elemzése alapján, hogy globális szinten több férfi célközönség profil érhető el, a legnagyobb arányban a 25-34 éves korosztályban (18,5%). Ez a korosztály képezi szintén a hirdetésekkel elérhető női profilok maximumát (12,7%-kal). Habár a világátlag 39,4% a hirdetések által elért 18 éven felüli felhasználók és az össznépesség 18 éven felüli felnőttek viszonyításában, Magyarországon ez 70,8%, ami a középmezőnynek felel meg. Tehát e szerint hazánkban átlagosan 10-ből 7 felnőtt elérhető Facebook hirdetésekkel.
Android telefonokon végzett felmérés alapján a legtöbb időt a Facebookon Egyiptomban töltenek az átlagos felhasználók, ami egy személyre nézve egy hónap során 27 óra és 59 perc. Globálisan ez a szám 17 óra 17 perc, míg hazánkban 11 óra 40 perc. A megnyitások számát illetően hasonló feltételekkel világátlag 280 db / hónap / aktív felhasználó. Magyarországon ez átlagosan 226 alkalom. A hirdetéselérések legmagasabb száma Indiában és az Amerikai Egyesül Államokban van, és ha már szóba került Egyiptom, az éppen, hogy kiszorult erről a tízes listáról, a 11. helyen áll.
A Locowise segítségével összeállított statisztikák szerint a Facebook oldalak által közzétett posztok száma átlagosan 1-2 db között van (1,73). Az összes posztot illetően a lenagyobb arányban linkek szerepelnek a posztokban (39,5%), ezt követi szorosan a képes tartalom (37,3%) és végül a videós (19,1%) tartalom. A felmérésben az aktivitási ráta (engagement rate) adatai pedig azt mutatják, hogy
- a 10 000 és a 100 000 követővel rendelkező oldalaknak a legnagyobb a követőik között az elért aktivitási ráta (0,17%).
- az adott oldal kedvelői között a legnagyobb arányban a képes posztok váltanak ki valamilyen reakciót a felhasználók körében 0,07%-kal, ezt követi a 0,06%-kal a videós tartalom.
Általánosan ez az arány 0,05%, viszont a csak linket tartalmazó posztok esetében 0,02%. A szintén a jelentésbe emelt Socialinsider más csoportosítást használ, de ugyanúgy az oldal követőinek aktivitását mérte fel. Mivel külön nézték a fotóalbumokat, így kiderült, hogy a többképes posztok jobban teljesítenek a korábbi statisztikában is bemutatott csoportoknál. Itt is a linkes posztok teljesítenek az átlag alatt az aktivitás és a követők arányát illetően, azonban a poszt aktivitás és a poszt elérése összehasonlításában a linket tartalmazó posztok vezetnek (2,45%), amit a videós posztok (2,3%) és az a fotóalbumok (1,8%) követnek az első három helyen. A Socialinsider is hasonló arány mutat a 10 000-100 000 közötti követővel rendelkező oldalak aktivitási arányát illetően (0,15%), azonban a jelentésükben a 10 000-nél kevesebb követőszámú oldalak ennél nagyobb értéket mutatnak (0,3%). Ez magyarázható talán azzal, hogy a kisebb oldalak személyesebbek és relevánsabb, aktívabb követőtáborral rendelkeznek.
A „felzárkózó” Instagram
Az Instagram megelőzi a Facebook az éves és a negyedéves hirdetési elérések növekedésének arányában, bár még az egyes statisztikai adatokat összehasonlítva nem ér el több profilt, mint a Facebook. Az Instagramon a hirdetések potenciális elérése sem magasabb, összesen 1,74 milliárd, ami az internetezőkhöz mérten is 10%-kal kevesebb, mint a Facebook-ot használók körében (31,3%). ű
Ez a felnőtt népesség 28,8%-át jelenti, az össznépesség 21,3%-át. Itt is több a reklámokkal elérhető férfi profil (52,7%), mint a női (47,3%), de itt már egy fokkal jobban kiegyenlített a két csoport aránya. Az egyes régiókban szinte megegyező a sorrend a legtöbb elérhető célközönség arányát illetően, Dél-Ázsia vezet (25,7%), azonban Dél-Amerika (13,6%) és Észak-Amerika (11%) megelőzi Délkelet-Ázsiát (10,2%). Emellett az európai adatok is magasabb elérést mutatnak, Kelet- és Nyugat-Európában 4% felett.
A korosztályokat illetően itt is vezet a 25-34 éves korcsoport, ahol 18,4% a férfi és 14,6% a női hirdetési célközönség profilok aránya, de majdnem ennyire jelentős a 18 és 24 év közötti korosztály is (férfiak 17,2%-a, nők 14,4%-a). Világszinten a felnőttek elérésének átlaga 28,8%, ami kevesebb a Magyarországinál: 32,6%. Ez kicsivel több, mint fele például az USA átlagának, ami 60,5%. Az app használatának átlagos ideje egy hónapban az aktív felhasználók körében 16 óra 13 perc, ami 331 megnyitást jelent havi átlagban. Ehhez képest hazánkban az áltagos felhasználó havi 9 óra 19 percet tölt az Instagramon, 276-szor megnyitva azt.
A hirdetési elérés rangsorában a top 20 közé került európai országként az Egyesült Királyság (8. hely) után Németország (9.hely), amit Olaszország, Franciaország és Spanyolország követnek sorrendben (11-13.).
Az átlagos Instagram business oldalak követői számának növekedése havonta +0,86%, az aktivitási ráta pedig 0,4% és 0,6% között van, a legtöbbet ebből a carousel, vagyis az un. „lapozós” posztok adják. A tartalmat illetően a business profilok által közzétett posztok az összeshez viszonyítva a legnagyobb százalékban videók (41,6%), majd a képek (37,5%) és végül a carousel posztok (20,8%) jönnek. Akárcsak a Facebook esetében itt is nagyobb elérési aktivitást (0,6%) mutatnak a kisebb, 10 000 követőnél kevesebbel rendelkező profilok, bár itt közel állnak egymáshoz az arányok a több követővel rendelkező profilokhoz képest: 10 000-100 000-ig 0,59% és 100 000 felett 0,47%. Az aktivitási arány a követőkhöz képest a legmagasabb a carousel posztok esetén, azonban az eléréshez képest a videók vezetnek 2,85%-kal.
A videó apropóján pedig át is térünk arra, hogy milyen adatokat produkálnak a videós platformok, azonban azt egy következő blogcikkben foglaljuk össze. Ha nem szeretnél lemaradni, akkor kövess minket felületeinken!
Számodra melyik fontosabb, a Facebook vagy az Instagram?
Menj biztosra, hogy kihozod a maximumot a hirdetéseidből! Kérd segítségünket és tervezzük meg együtt a nyerő hirdetési stratégiát közösségi felületeidre! Részletek itt: https://www.kozossegi-media.com/kommunikacio
Források:
https://indd.adobe.com/view/9d9a68f6-38a9-4278-b61c-4506b24240b0
https://datareportal.com/reports/digital-2025-local-country-headlines