Tudom, mit teszel idén nyáron!
A Google trendelemző szolgáltatása keretében már bemutattam egy nyári témát, a fesztiválok iránti kereslet változását, ezúttal a nyaralás témakörét járjuk körbe.
A nyaralás és a last minute szavak Google-keresettsége ciklikus, míg a wellnes kifejezésre többségében állandó mennyiségben keresünk rá. A nyaralás szó a fejekben és a Google-keresőkben már karácsonykor megjelenik és fokozatosan növekszik a kifejezés használata június végéig, mikor megkezdi zuhanórepülését. A last minute kifejezés – tartalmának megfelelően a nyaralástól mintegy csúsztatva – június első hetétől augusztus első hetéig jelenik meg szignifikánsan, majd augusztus derekától szeptember közepére virradóan radikálisan elveszíti népszerűségét.
A Google nem rejt előlünk el semmit, így látható, hogy 2013-ban a legkeresettebb nyaralási helyszínek Horvátország, Görögország, last minute esetben pedig a belföldi és a horvátországi utak a legkeresettebbek. Érdekes módon közel nulla a last minute utak iránti keresettség – legalábbis a Google-felületén – Tolna, Somogy és Nógrád megyékben, míg Vas és Komárom-Esztergom vezeti a listát. A Nógrádiak inkább wellness iránt érdeklődnek, itt kiugróan magas ugyanis az erre a kifejezésre keresés.
Érdekes azt is megfigyelni, hogy a wellness keresőkifejezéssel párhuzamosan a kupon szó jelentős növekedésen megy át, egy évvel ezelőtthöz képest 170%-kal növekedett a wellness kupon, míg 120%-kal a kupon szóra való rákeresés.
S hogy milyen óvintézkedéseket érdemes tenned a Facebook-on vagy egyéb közösségi média felületeken a nyaralás alatt, arról itt olvashatsz!