2014. feb 11.

Csiripek - avagy egy kis ornitológia Twitter-módra

írta: Klausz.Melinda
Csiripek - avagy egy kis ornitológia Twitter-módra

twitterHamarosan jön a tavasz, odakint zöldbe borul minden, csiripelni fognak a madarak. Itt az ideje, hogy megismerjük mi is közelebbről a közösségi média madarát: a Twittert.

Körülbelül 2000 tweet (magyarul „csirip") születik másodpercenként. Összesen nagyjából 241 millió aktív felhasználó van a Twitteren. Ez a platform főként Amerikában terjedt el, de itthon is számos követője akad.

Nézzünk pár alapkifejezést ha Twitter-t szeretnénk használni:

  • Tweet/ Csirip: 140 karakterből álló rövid üzenet
  • Retweet (RT): Más tweet-jét megosztani (a Facebook megosztás gombjával egyenértékű)
  •  Feed: Egy weboldal üzeneteinek csatornája. Ezek az üzenetek jelzik, hogy új tartalom jelent meg a lapon - így nem kell eljárni a weboldalra, a friss cikkek folyamatosan érkeznek a feedeken keresztül.
  • Handle: A felhasználónevünk
  • Mention (@): Ezzel a módszerrel lehet megjelölni személyeket, honlapokat, cégeket, stb.
  • Direct Message (DM): Privát, max. 140 karakterből álló üzenet két felhasználó között
  • Hashtag (#): címkék, amelyeken keresztül az eltérő forrásokat szűrni és kategorizálni lehet, és ami könnyed átjárást jelent egy téma mentén a különböző tweetekben.
Ha mindezeket már kívülről fújjuk, jöhet is a regisztráció. Fontos, hogy profilunk emlékezetes legyen, tűnjön ki a tömegből (legfőképpen azoknak szól, akik marketing célokra szeretnék használni a Twittert). Az alapértelmezett Twitter profilképet dobhatjuk is a kukába, ha igazán ütős profilt akarunk létrehozni cégünk számára. Sokkal eredetibb egy saját fotó magunkról, cégünk logójáról. Háttérképnek is a céggel kapcsolatos saját fényképet töltsünk fel, amelyen túl sok képi információ ne legyen, inkább csak egy honlapunkon visszaköszönő minta vagy olyan egyszerű háttér, amely a tevékenységi körünkre emlékeztet (pl. kertészet esetén rét, fűszálak vagy egyszerűen egy fa egyik vagy másik oldalon).

Fontos, hogy a bejegyzések szerkesztésénél ne akarjuk lerohanni a felhasználókat reklámokkal tweetjeinkben, inkább figyelemfelkeltő érdekességekről tweeteljünk nekik. Ne osszunk meg 10 percenként dolgokat magunkról/cégünkről, mert egy idő után az emberek számára érdektelenné válik. Szorítkozzunk vissza a napi néhány megosztásra/tweetre.

Ha sok követőt szeretnénk –, mert ugye az később potenciális ügyfeleket jelenthet a vállalat számára – akkor nincs más dolgunk, mint regisztrálni a www.tweetlater.com oldalra a Twitter oldalunkat. Majd az „Accounts” → „Edit Accounts”-ra kattintani, ott pedig a menüből kiválasztani az „Auto Follow” menüpontot. Ezáltal mindenkit követünk, aki minket követ, ez fog majd egyre több követőt generálni.

Hogy mire is jó még a Twitter, arról szóljon a Twitter musical, melyhez jó szórakozást kívánunk! :)

Szólj hozzá