2014. már 10.

Marketing mumusok 2.0

írta: Klausz.Melinda
Marketing mumusok 2.0

mumus

Elkezdtük bemutatni az idei év marketingmumusait, folytassuk a listát: mik is várhatóak még idén?

Csillogás:

A közösségi médiában egyre több- és több új platform jön létre és ígérik nekünk akár a csillagos eget is, hogy náluk tudunk majd a legjobban és legegyszerűbben hirdetni. Aki helyesen használja (ki) ezeket a csatornákat, hasznot húzhat belőle, de azért ez nem csodaszer. Fontos, hogy a saját céljainkra összpontosítsunk! Attól, hogy a konkurens cégnek egy másik csatorna sikeresen működik, nem jelenti feltétlenül azt, hogy nekünk is működhet. Mielőtt egy új technológiát szeretnénk beindítani, csináljunk magunknak 90 napos tervet! Gondoljuk végig, hogy vajon ez a technológia kézzelfogható hatással van az üzletre, vagy csak jó, hogy van!

Közösségi média túlterheltsége:

Már megoszthatjuk gondolatainkat/böngészhetünk a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Pinteresten, Instagramon, Vine-on, Google+-on, YouTube-on…és ezek még csak a legfőbb közösségi csatornák. A lényeg, hogy felesleges minden platformon jelen lennünk, inkább koncentráljunk csak néhányra. Persze az újoncokat érdemes kipróbálni, mennyire lehet működőképes a számunkra. Válasszuk a minőséget a mennyiséggel szemben! ;)

Emeld fel a hangod!

Készítettél egy nagyszerű és ütős posztot, de senki nem látja? Annyi minden terelheti el a fogyasztóink figyelmét, amik az üzenetünket elnyomhatják. A fizetett hirdetés az egyik módja annak, hogy felülkerekedjünk a versenyben, de a mondás is úgy tartja, hogy a szeretetet nem lehet megvenni. Megfigyelhetjük azonban a felhasználók aktivitását, mikor is vannak jelen az egyes platformokon (lájkok, kattintások figyelése), ezek alapján egy jó poszt a megfelelő időben aranyat érhet. Persze időnként egy-egy fizetett tartalom csak erősíthet rajtunk. ;)

Mindenki befolyásoló tényező:

A mai világban már minden és mindenki kapcsolatban áll egymással. Egyetlen rosszul sikerült bejegyzés akár PR-katasztrófához is vezethet. Ezért talán egyetlen dolgot tehetünk: még emberibbé kell válnunk a közösségi média világában! Az emberek sokkal könnyebben meg tudnak bocsátani egy-egy ballépést, ha arcot is tudnak kapcsolni a márkához. Hiszen tévedni emberi dolog. J Osszunk meg akár képeket a háttérmunkálatokról, dolgozókról, hogy ezáltal még emberközelibbé váljon vállalatunk. Ha viszont már megtörtént a baj, ne próbáljuk a szőnyeg alá söpörni, vagy hazugságokkal leplezni! Álljunk ki és mondjuk el az igazat!

Egy biztos: sok akadályt és buktatót tartogathat számunkra 2014 a marketing terén. De ne felejtsük, az éremnek midig két oldala van. Ami az egyiknek buktató, az a másiknak lehet, hogy éppen meghozza a várva várt szerencséjét. Tehát vegyünk egy mély lélegzetet és vágjunk bele! ;)

Szólj hozzá