A Google hamarosan bünteti a nem mobilbarát honlapokat!
A Google algoritmusa folyamatosan változik, amely nagy hatással van a cégek honlapjainak megítélésére. 2011-ben érkezett a Google Panda, aminek a lényege a rossz minőségű tartalmak háttérbe szorítása, 2012-ben pedig megszületett a Pingvin, aminek a feladata a spamnek vélt weboldalak kiszűrése. Április 21-én érkezik a keresőóriás legújabb algoritmusa, amely a nem mobilbarát oldalak kiszűréséért felel.
De miért akarja büntetni a Google a honlapokat? Természetesen a fogyasztók védelme érdekében.
Az április közepén történő frissítés valószínűleg elsősorban a kisebb cégeket fogja érinteni, akik még nem készítették el honlapjuk mobilos felületét. A Google így kommentálta a közelgő változást:
„Április 21-től a kereső a mobilbarát tartalmakat részesíti majd előnyben, ami hatással lesz a keresési rangsorra is. Ez a változás mindenkit érinteni fog világszerte. Ezzel a felhasználóknak könnyebb lesz jó minőségű tartalmakat találni a saját eszközükre optimalizálva.”
Hogy mit jelent ez? Akinek a honlapja nem jeleníthető meg mobiltelefonos felületen, azokat a Google bünteti, vagyis hátrébb kerülnek a keresési rangsorban. Mivel már egyre több felhasználó netezik mobilról, ezért fontos, hogy a weboldalak is ehhez mérten alkalmazkodjanak és tudják tartani az iramot.
Honnan tudhatod meg, hogy honlapod mobilbarát?
Nagyon egyszerű! Futtasd le a mobilbarát tesztet! Csak be kell írnod honlapod URL címét és maga a Google ellenőrzi, hogy a felületed megfelel-e a kritériumoknak.
Ha a teszt negatív eredményeket hoz, akkor a következőkön kell változtatnod:
- Kerüld az olyan szoftvereket, amelyek nem kompatibilisek a mobilos felülettel, ilyen például a flash-animáció!
- Használj zoom nélkül is olvasható szöveget!
- A felület mérete alkalmazkodjon a különböző eszközökhöz!
- Helyes és releváns linkeket használj!