2015. máj 11.

Így mérd sikereidet a közösségi média felületeken!

írta: Klausz.Melinda
Így mérd sikereidet a közösségi média felületeken!

Measuring_SocialMediaTöbb felületen jelen vagy? Milyen külső analitikai programmal méred sikerességedet? Még semmivel? Mutatunk néhány variációt!

A sikerek eléréséhez ugyanis kiemelten fontos az adatok mérése. Szinte minden felületnek megvan a saját analitikai eszköze, viszont a gyors fejlődés megköveteli, hogy akár több felületen is jelen legyünk egyszerre, melyek együttes mérése viszont nagyon sok időt vehet igénybe. Ezért aztán használjunk inkább külső szoftvereket (is)!

Google Analytics

Ez az egyik legismertebb ingyenes analitikai eszköz. Alapinformációi között szerepel a látogatók száma, földrajzi megoszlása, oldalon töltött ideje, látogatás forrása és célja, a látogatók eszközhasználata jelenik meg. Amellett, hogy az egyik legprofibb webanalitikai szoftver, magas színvonalon együttműködik a Google Adwords hirdetési rendszerrel is. Nem mellesleg a világ 10.000 legnépszerűbb honlapjának 60%-az a Google Analytics-et használja! Az alapvető funkciók használatához csupán elég beilleszteni a honlap oldalaiba egy néhány soros programkódot ("mérőkódot"). Természetesen az összetettebb statisztikákhoz már komolyabb tudás szükséges.

Socialbakers

A Socialbakers az egyik legnagyobb és legkiterjedtebb közösségi média mérőportál, amely már nem csupán a Facebookot, hanem a Twitter, a Google+, LinkedIn platformokat is folyamatosan szondázza. Facebook esetében részletes statisztikát mutat be államokra, rajongói oldalakra, márkákra, helyekre, médiumokra, reklámokra és alkalmazásokra vonatkoztatva.

Agorapulse

Az AgoraPulse a Facebook és Twitter analitikai mérésére egyaránt alkalmas. Azoknak a cégeknek, akik egy helyen szeretnék megoldani az analitikai méréseket, a versenytársak ellenőrzését és hirdetések és rajongók vizsgálatát, azoknak az Agorapulse fizetős verziója ajánlott. Az ingyenes verzió természetesen ennél jóval kevesebbet kínál. Ugyanakkor ezzel a változattal is lehetséges az oldal és az idővonal analitikai áttekintése és maximum 8 azonos méretű versenytárssal való összehasonlítás. Összességében az Agorapulse egy világos, áttekinthető képet nyújt a tevékenységekről.

Hootsuite

A legnagyobb előnye az, hogy az összes közösségi oldalt nem csak mérhetjük egy helyről, de irányíthatjuk is azokat. A Hootsuite olyanokhoz tud csatlakozni, mint a Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Foursquare, WordPress.com, és kevésbé ismert oldalak, mint például a Mixi. A programnak létezik ingyenes és fizetős változata is, ingyenesen viszont csak 3 felületet kezelhetünk egyszerre. További részletek a programról egy előző cikkünkben olvasható: link

Ha a mutatószámok értelmezésében és a közösségi média konkrét mérésében kell segítség, keresd most megjelent Közösségi média mérése című könyvünket, melyben konkrét példákkal, mutatókkal és esettanulmányokkal mutatjuk be a Twitter, Facebook, Pinterest, Instagram, Youtube és megannyi közösségi média felület konkrét és átfogó mutatószámait, számrendszereit!

Ha érdekel a könyv, bátran hivatkozz a FREESHIPPING kulcsszóra és ingyen szállítjuk Neked! ;)

Szólj hozzá