2015. máj 25.

Egy kép többet ér ezer szónál - a Facebookon meg főleg...

írta: Klausz.Melinda
Egy kép többet ér ezer szónál - a Facebookon meg főleg...

Tökéletes a Facebook oldalunkat aprólékosan beállítottuk és talán még tervünk is van, hogy naponta hány bejegyzést jelentetünk meg. Aztán csak ülünk a képernyő előtt, és a saját anyagok megosztásán kívül nem jut eszünkbe semmi. Pedig fontos, hogy folyamatosan és kiemelkedően kommunikáljunk, mert a Facebookon minden gyorsan avul. Főleg, mióta szinte minden vállalkozás rájött arra, hogy a közösségi média mennyire jövedelmező lehet számukra.

Azt már ugye megtanultuk, hogy a vizuális dolgok visznek mindent, legyen szó képről, vagy videóról. A lényeg, hogy figyelemfelkeltő legyen és hasson a felhasználók érzelmeire. Színtiszta pszichológia. Na de ha nem vagyunk profi dizájnerek és grafikusok, akkor mit tehetünk? Mutatunk néhány olyan vizuális bejegyzéstípust, amik tuti befutók lehetnek.

Jó minőségű stock fotók

Igen, lényeg a minőségen és a képek méretén van. De mik is azok a stock fotók? A korábban elkészült és digitálisan tárolt fényképekről van szó, amelyeket kiadók, reklámügynökségek, újságok, grafikusok meghatározott célra használhatnak. Szerencsére már léteznek ingyenesen elérhető oldalak is. Mutatunk is egy szép kis gyűjteményt: link.

Vessünk egy pillantást erre a posztra az Elite Daily oldalán. Ez a magas színvonalú stock fénykép eléri a "wow faktor", amely azonnal csábítja a nézőt, hogy kattintson át a blogra.

how-to-make-chicken-stock-1

Infógrafika

A legalapvetőbb módja annak, hogy megértsük, miért a vizuális tartalom a leghatékonyabb, gondoljunk csak bele, hogy az agy képi tartalmakat 60.000-szer gyorsabban képes feldolgozni, mint a szöveget. Mikor naponta több száz, vagy akár ezer információ jön szembe a közösségi oldalakon, érthető, hogy a képeket könnyebb megemészteni. Az infógrafikák segítségével összeköthetjük a képi megjelenést a tartalommal. Nem véletlen, hogy a legnagyobb marketing cégek is előszeretettel használják, hiszen látványos és informatív egyszerre.infographic

Személyes képek

A legjobb módja annak, hogy a kapcsolatot fenntartsuk a közönséggel, hogy megmutatjuk nekik, milyen emberek is állnak a cég mögött. Könnyebben megjegyzik a márkát vagy vállalkozást, ha egy arcot is tudnak kötni hozzá.

11009353_10153276742263604_3187999489031875811_n (1)

„Színfalak mögötti” kép

Ez az exkluzív betekintés elősegíti a személyes kapcsolatot a rajongókkal, és megerősíti a márkahűség. Ezek a képek azt a benyomást keltik, hogy a csapat tagjai "valódi emberek", és ösztönzik a rajongókat, hogy úgy tekintsenek a dolgozókra, mint egy barát.

1453331_10153285394118604_8519394879500912040_n

Képek, amelyek tükrözik a márka lényegét

Ha olyan képeket szeretnénk, amik felkeltik a figyelmet, akkor mindig jusson eszünkbe az, hogy mi az, ami megkülönböztet minket versenytársainktól és ezt hangsúlyozzuk a képen is.

Képek feltűnő színekkel

A színek mindig is nagy befolyással voltak az emberek hangulatára. Gondoljuk át, hogy milyen érzéseket szeretnénk kiváltani a felhasználókból, és ahhoz mérten válasszunk színvilágban passzoló képet. Például mielőtt elkezdünk képet keresni, gondoljuk át, hogy a mondanivalónk melyik színhez illene legjobban a négy alapszín közül, ezek után könnyebb lehet a keresés itt.

Ha pedig a képek megvannak, akkor már csak az ütős szöveg hiányzik, és nyert ügyünk van! ;)

Szólj hozzá