2015. sze 25.

Te mivel méred kampányaid sikerességét?

írta: Klausz.Melinda
Te mivel méred kampányaid sikerességét?

Measuring_SocialMediaEgyes közösségi oldalon már annyiféle mérőszám van, hogy az ember azt sem tudja, melyik is hasznos számára. A célunk, hogy minél tovább sikeres legyen egy-egy munkánk. De vajon mivel mérhetjük a sikereinket? Mutatunk néhány mérőszámot, amiket mindenképpen érdemes figyelemmel kísérni.

Oldalmegtekintések

Ez az egyik legegyszerűbb mutatószám, de mégis a legnagyszerűbb. Ide folyik be az összes megkeresés a honlapra beleértve a közösségi médiát, az e-mail marketinget és az organikus eléréseket is. Ezt a mutatót növelhetjük a folyamatos saját tartalmak létrehozásával.

Elkötelezettség

Ebbe a kategóriába tartoznak azok az adatok, amelyek segítségével kiderülhet számunkra, hogy bejegyzéseink milyen hatást váltanak ki rajongóinkra. Megtudhatjuk, hogy ténylegesen érdekli-e őket a bejegyzés vagy pár másodperc és bezárják az oldalt. Az elkötelezettség sokat mond el a rajongókról – hogy milyen típusú tartalmakat érdemes megosztani, vagy, hogy melyik szegmens az, amelyikből nagyobb aktivitást válthatunk ki.

Elérés

Gyakran az első mérőszám, amire a marketingesek koncentrálnak, az a rajongók száma. Amikor mégis mérésre kerül a sor, akkor kiderül, hogy hány ember is látja a valóságban tartalmainkat. Itt jön képbe az úgynevezett elérés, melynek a lényege, hogy hány rajongóhoz jut el a bejegyzés ténylegesen.

Az elérésnek 3 típusa van: organikus, fizetett és vírusos.

Átkattintási arány

A százalékos arány, amely megmutatja, hogy a felhasználók hány százaléka kattint a bejegyzésekre. Az átkattintási arány azt méri, mennyire sikeres egy poszt. Minél magasabb az átkattintási arány, annál sikeresebb a bejegyzés. Ez az arány növelhető a hirdetésekkel. Nem véletlen, hogy a Facebookon is egy ideje látható minden bejegyzés alatt a kattintások száma is. Hiszen gondoljunk bele: Melyik fontosabb? Ha valaki lájkol egy bejegyzést, vagy ha valaki továbbkattint a linkre, ami a honlapra vezet?

Megtérülési mutató (ROI)

Az első kérdés a hirdetők számára, hogy mennyi profitot ért el a hirdetés a hirdetésekre fordított összeghez képest. Erre válaszol a megtérülési mutató (Return of Investment). A ROI nem más, mint a nettó nyereség aránya a költségekhez képest, tehát a ráfordítás és a bevétel arányszáma, amely az eredményességet és a megtérülést vázolja fel. A ROI kiszámításának módja a kampány céljaitól függően változik.

Te milyen mutatószámokkal méred sikerességedet?

Ha a mutatószámokban elkel a segítség, keresd Közösségi média felületek mérésével foglalkozó könyvünket, ahol nem csak részletesen elmagyarázzuk, melyik mutató mit jelent, hanem esettanulmányok segítéségével bemutatjuk, hogyan lesz jobb a kommunikációd a mérőszámok figyelésével!

Ráadásul ha már elolvastad a cikkünket, most egyedi kedvezményes 2.200,- + szállítási költség áron is hozzájuthatsz, csak írd be a megrendeléshez: "2200+szállítás".

Szólj hozzá